Stage op de traumaheli

Auteur Topic: Stage op de traumaheli  (gelezen 37230 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #40 Gepost op: 2 maart 2009, 13:05:44
voor allen die eens een casus op de trauma heli willen doen:  http://www.trauma.org/resus/moulagetwo/moulagetwo.html   ;)


Freeze

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 78
Reactie #41 Gepost op: 3 maart 2009, 12:30:34
Hallo Freeze,

Dat is waar, maar ik zal me niet (nooit) zomaar in een discussie mengen waarvan ik weinig of geen kennis heb van het onderwerp van discussie, bovendien houd ik er niet van om op mijn bek te gaan. ;)
Luisteren naar een discussie of een discussie volgen op het forum vind ik ook interessant en leerzaam.
En open en leergierig opstellen doe ik eigenlijk altijd, zeker waar het om een medisch onderwerp gaat.

Een baan als MMT verpleegkundige op de lifeliner blijft mijn droom, de weg er naar toe lijkt me ook geweldig  :)


Volg uw hart zou ik zeggen ;)
Hominem ad deos nulla re propius accedunt quam salutem hominibus dando, In nothing do men more nearly approach the gods, than in giving health to men.


Saskia1990

  • Gast
Reactie #42 Gepost op: 3 maart 2009, 13:34:48
voor allen die eens een casus op de trauma heli willen doen:  http://www.trauma.org/resus/moulagetwo/moulagetwo.html   ;)

Erg leuk, maar ook lastig hoor.
Ik heb tijdens de casus wel zo nu en dan google geraadpleegd....
(Te weinig kennis van de medische terminologie)


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #43 Gepost op: 6 maart 2009, 17:44:22
Ik begon met geneeskunde met het doel traumatoloog te worden. Dat doel heb ik al heel lang niet meer, dus blijf vooral open voor andere vakken als die je eigenlijk leuker lijken ;)
Arts  www.alphalog.nl


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #44 Gepost op: 31 maart 2009, 08:24:31
off topic: welke kant wil je nu op Delta?
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #45 Gepost op: 1 april 2009, 21:57:19
Anesthesiologie. :)
Arts  www.alphalog.nl


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #46 Gepost op: 2 april 2009, 17:39:28
Anesthesiologie. :)

Ik begrijp van iemand met redelijk wat ervaring in dat vak, dat die rol bijna het leukste ding wat je kan doen is, met je kleren aan.. geloof ik.. ;D ;D ;D ;D ;D  .....
Hoe dat nu precies zat..


RobinB

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #47 Gepost op: 16 november 2012, 19:19:39
Hallo,
Ik zal mijzelf even voorstellen:
Mijn naam is Robin Bakker, ik ben 15 jaar oud en zit in het 4e jaar van HAVO.
Van school moet ik dit jaar een beroepstage/snuffelstage gaan doen.
Mijn grote droom is om ooit als piloot op een Lifeliner terecht te komen, en lijkt mij daar een stage ook zeer leuk en interessant!
Ik heb wel eens gehoord dat er af en toe iemand bij een MMT stageloopt, maar is dat ook mogelijk als 4 HAVO leerling zijnde?

Met vriendelijke groet,
Robin Bakker


EHV-ertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 76
Reactie #48 Gepost op: 16 november 2012, 23:01:56
Vaak als je stageloopt bij een hulpdienst is dat omdat je een hulpverleningsgerelateerde opleiding volgt. Het beste kun je even navraag doen bij de Medical Air Assistance: http://www.anwb-maa.nl/.
Zij kunnen je hier een passend antwoord op geven.

Je snapt dat je als stagiair waarschijnlijk niet "functioneel" genoeg bent. Mensen die een opleiding doen op gerelateerd aan een hulpverlenend beroep of binnen de hulpverleningsketen werkzaam zijn, kunnen als extra iets betekenen en ernaast ook de kennis die ze die dag opdoen meteen meenemen in hun beroep.  e050 Waarschijnlijk gaan ze je ook te jong vinden, gezien de trauma's waar het Mobiel Medisch Team naartoe geroepen wordt. Zij zijn tijdens je stage verantwoordelijk voor je...

Grtz,


RobinB

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #49 Gepost op: 17 november 2012, 12:22:12
Oke, daar zal ik het nog even navragen.
Ik zal inderdaad eerder een last dan een hulp zijn, en waarschijnlijk ook te jong.
Maar ik wilde het toch even navragen ;)
Hartelijk bedankt voor uw hulp!

Gr