Stage op de traumaheli

Auteur Topic: Stage op de traumaheli  (gelezen 37244 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Likeliner

  • EHBO, 112-fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 104
Reactie #50 Gepost op: 9 december 2015, 17:39:36
samenvoeging topics

Ik zit nu in havo 5 en moet stage lopen nu wil ik dat graag bij 1 van de lifeliners doen omdat ik ook helikopterpiloot wil worden.

weet iemand of dat mogelijk is?


apoo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • AVP
Reactie #51 Gepost op: 9 december 2015, 17:49:04
Ik hoorde laatst van een van de H-MMT artsen van de Lifeliner 2 dat zij alleen nog maar MKA centralisten of ambulanceverpleegkundigen meenemen en dat daar al een wachtlijst is van een jaar.


Spartan

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #52 Gepost op: 9 december 2015, 18:47:22
En dat geld dan voor een dagje, laat staan een langere periode. Ik weet niet waar je in het land zit maar ik zou eens naar de MUG kijken, al is dat niet altijd een heli team.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #53 Gepost op: 9 december 2015, 20:02:57
Wat moet ik me voorstellen bij stage in 5 havo?

Overigens zou ik je eigenlijk willen adviseren niet op stage te proberen gaan bij mmt of mug.
Zij gaan naar de zwaarste en ernstigste ongelukken, dat moet je als 15 jarige niet gaan opzoeken.

Toevallig bij een ongeluk uitkomen als omstander is iets heel anders dan het bewust opzoeken.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #54 Gepost op: 9 december 2015, 20:10:27
Als het werk je trekt en je je erin gaat verdiepen kom je uiteindelijk wel dichter bij het vuur, maar voor op de middelbare school lijkt het me geen realistische c.q. handig idee. Als je piloot wil worden zou ik het ergens in de luchtvaartsector zoeken, maar ga er niet vanuit dat je meteen zelf de lucht in gaat. Gaat het je om de gezondheidszorg zou je een ziekenhuis of zorginstelling kunnen proberen, ik zie met enige regelmaat scholieren voorbij komen die dat doen en bijvoorbeeld assisteren bij het vervoeren van patiënten. Ook dan zal je echter niet bij spoedgevallen terecht komen, maar je kan wel eens rondkijken hoe iets nou eraan toe gaat in de kliniek ;)


Brandweerman Sam

  • Manschap A - Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
  • "Hoort hij de pieper gaan, dan komt Sam er aan"
Reactie #55 Gepost op: 27 december 2015, 16:48:04
Citaat van: Likeliner link=msg=1390752 date=1449679176
samenvoeging topics

Ik zit nu in havo 5 en moet stage lopen nu wil ik dat graag bij 1 van de lifeliners doen omdat ik ook helikopterpiloot wil worden.

weet iemand of dat mogelijk is?

Als je piloot wil worden op de lifeliner kan je het beste instromen via de luchtmacht. Dus eerst 10 jaar dienen als vlieger om je weg te vervolgen naar de burgerluchtvaart. De keuring/selectieprocedure is erg zwaar. Je zal er dan ook goed aan doen om je goed voor te bereiden.
- Train je hand-voet-oog coördinatie
- Ruimtelijk inzicht
- Luistervaardigheden (het kunnen onderscheiden van een serie geluiden met 1 oor.)
- Fysieke conditie

Je zou ook alvast kunnen investeren in Flight sim apparatuur, zodat je thuis een beetje kan oefenen op dit gebied. Ga niet overhaast aanmelden maar zorg dat je je goed hebt voorbereid!

Succes!

https://werkenbijdefensie.nl/vacature/officier-vlieger-havo-vwo-1-2525.html