Wie heeft de leiding bij een groot ongeluk?

Auteur Topic: Wie heeft de leiding bij een groot ongeluk?  (gelezen 3302 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Vincent.

  • Gast
Gepost op: 28 mei 2007, 19:53:07
Goedeavond,

Ik heb een vraag namelijk:
Wie heeft de leiding bij een groot ongeluk?

Bijvoorbeeld bij het ongeluk in Jabeek (zie www.brandweer.parkstad-limburg.nl ) waarbij 18 kinderen gewond geraakt zijn.
De OVD van Politie, OVD-G, OVD Brandweer, HOVD brandweer en Regionaal Commandant van Dienst brandweer werden ook gealarmeerd \ waren aanwezig.
Concreet: Een HOVD en Commandant zijn hoger qua rang dan de OVD Politie en Geneeskundige OVD maar wie heeft nu feitelijk de leiding?
Wie beslist wat?
Tevens werd een vliegtuig van de KLPD ingezet (die vloog wat rondjes), waarom wordt de KLPD  gealarmeerd?

Alvast bedankt.
Groeten,
Vincent.




Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #1 Gepost op: 28 mei 2007, 21:02:25
Goedeavond,

Ik heb een vraag namelijk:
Wie heeft de leiding bij een groot ongeluk?

Bijvoorbeeld bij het ongeluk in Jabeek (zie www.brandweer.parkstad-limburg.nl ) waarbij 18 kinderen gewond geraakt zijn.
De OVD van Politie, OVD-G, OVD Brandweer, HOVD brandweer en Regionaal Commandant van Dienst brandweer werden ook gealarmeerd \ waren aanwezig.
Concreet: Een HOVD en Commandant zijn hoger qua rang dan de OVD Politie en Geneeskundige OVD maar wie heeft nu feitelijk de leiding?
Wie beslist wat?
Tevens werd een vliegtuig van de KLPD ingezet (die vloog wat rondjes), waarom wordt de KLPD  gealarmeerd?

Alvast bedankt.
Groeten,
Vincent.


HOvD heeft in principe de leiding binnen het CoPI. RCvD wordt in kennis gesteld en was niet aanwezig., Een 2de HoVD neemt plaats in het ROT.

KLPD vliegtuig heeft foto's gemaakt van boven af,
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Vincent.

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 30 mei 2007, 17:03:02
Hoi,

Bedankt. En beslist de OVD van de Politie of de KLPD wordt ingezet, of gebeurt dit in overleg met de Ongevallendienst, van de Politie?
Alvast bedankt.
Groeten.
Vincent.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #3 Gepost op: 30 mei 2007, 20:59:06
Hoi,

Bedankt. En beslist de OVD van de Politie of de KLPD wordt ingezet, of gebeurt dit in overleg met de Ongevallendienst, van de Politie?
Alvast bedankt.
Groeten.
Vincent.

Op het blauwe gebied kan ik je helaas niet verder helpen. Mogelijk kunnen colega's van de politie hier andwoord op geven?
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Rover

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 2 juni 2007, 00:24:13
Dat gebeurt over het algemeen op verzoek van de ongevallendienst van de regio. De overzichtsfoto's van de heli kunnen bij ingewikkelde ongevallen helpen een beter beeld te krijgen van de situatie. Aangezien regio's per jaar een vastgesteld aantal uren van de heli's gebruik mogen maken zal de inzet alleen plaatsvinden als er daadwerkelijk een meerwaarde is.


Vincent.

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 2 juni 2007, 08:35:30
Hoi,

Bedankt voor de antwoorden. Het is me nu duidelijk geworden.
Groeten.
Vincent.