Grap uithalen: Hoe de brief typen?

Auteur Topic: Grap uithalen: Hoe de brief typen?  (gelezen 5789 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ACKevin

  • Gast
Gepost op: 30 mei 2007, 23:33:02
Hallo allemaal. Ik wil een klasgenoot van me in de maling nemen nadat hij dit bij mij had gedaan, en daarvoor heb ik jullie hulp nodig.
Ik kan aan officieel briefpapier + envelop van de politie komen, en wil dan de volgende grap uithalen..

Deze jongen is nogal geliefd op zijn auto en is zijn alles voor hem, dus wil ik een scenario laten afspelen waarin zijn auto zogenaamd is gestolen vóór de aankoop en hij wordt verdacht hiervan op de hoogte zijn geweest, en nu dus in overtreding is...

Dit is de brief die ik tot nu heb:
Citaat
Aan: naam
adres
locatie

Geachte heer *naam*.

Volgens onze gegevens bent u de eigenaar van het volgende voertuig:

Voertuigsoort:                 Personenauto
Kenteken:                       **-**-**
Behandelsbenaming:       MAZDA 323F; 1.8
Kleur:                             Blauw

Blijkens onze gegevens is dit voertuig 07 (zeven) maart 2007 (twee-duizend-zeven) aan u tenaamgesteld. Daarvoor was deze eigendom van Garage **naam** welke bij ons bekend staat met onderstaande gegevens:

Garage **naam**
**naam** 1
1234 AB **naam**
Tel: 0123-456789

Naar aanleiding van diverse onderzoeken bij auto-handelaren in Zeeland, is gebleken dat Garage **naam** één van de auto-handelaren is die diverse gestolen voertuigen in bezit hebben en reeds heeft verkocht. Uw voertuig blijkt aan de hand van verschillende aangiften in Augustus '06 (twee-duizend-zes) gestolen te zijn in Kortgene en is beschikbaar gesteld voor de verkoop bij Garage **naam** te **naam**. De aanvang van de tenaamstelling vond plaats op 08 (acht) Maart 2007 (twee-duizend-zeven) en is sindsdien uw eigendom.

Elke aankoop van gestolen goederen in Nederland is strafbaar volgens Artikel 4.2.5, paragraaf 1.6 van het Wetboek van de Nederlandse Overheid. Dit houdt in dat de rechtmatige eigenaar van welk voorwerp dan ook, vastgesteld dient te worden d.m.v een kortgeding in de dichtstbijzijnde rechtbank in uw omgeving.
Aangezien bij ons het vermoeden bestaat dat u op de hoogte was van het feit dat bovengenoemd voertuig is gestolen, verwachten wij u op vrijdag 29 (negen-en-twintig) Juni 2007 (twee-duizend-zeven), om 14.30 (half drie) uur in de Rechtbank Middelburg, Kousteensedijk 2, 4331 JE te Middelburg.

Vervolgens wil ik u mededelen dat het vanaf heden verboden is om u zich op de openbare weg te begeven met eerder genoemd voertuig. Mochten er in de tussentijd alsnog wetsovertredingen of strafbare feiten worden begaan zal de Officier van Justitie wederom een kortgeding aanspannen waarbij de hoogte van een administratieve sanctie zal worden vastgesteld.

Mocht u vragen en/of opmerkingen hebben verzoek ik u contact op te nemen via (*Mijn eigen telefoonnummer*). Hopende u hiermee voldoende te hebben ingelicht, verblijf ik met vriendelijke groet,

Commissaris *mijn eigen naam*

*eigen handtekening*

Politie Zeeland

Mijn vraag aan jullie is, of ik dit een beetje geloofwaardig over kan brengen? Welke termen moet ik gebruiken, welke absoluut niet. Ik wil graag zoveel mogelijk tips en hints en verbeteringen en dergelijke om het een geslaagde grap te maken.

Ik heb hier verder geen kwade bedoelingen mee en ik begrijp dat ik me voordoe als iets wat ik niet ben, maar nogmaals, het bljift bij een geintje, ik hoop dat jullie hiervoor wel begrip kunnen opbrengen ;)




Gast

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 30 mei 2007, 23:34:40
Ik zou géén officieel briefpapier gebruiken.....

Het zou weleens tegen je kunnen gaan werken. Gevalletje bekend van iemand die een 1 april grap op die manier uithaalde, die is nu geen agent meer..


ACKevin

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 30 mei 2007, 23:35:13
ik ben zelf geen agent ;) ben een scholier :P


Gast

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 30 mei 2007, 23:39:24
Hoe handig is het dan, als scholier, om je voor te doen alszijnde iets wat je niet bent op officieel papier......
Maar, succes ermee!


neb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #4 Gepost op: 31 mei 2007, 00:03:12
Beste Kevin,

de grap op zich begrijp ik wel, maar denk eens na over de gevolgen,
stel hij schrik zo dat hij een hartprobleem krijgt.
Hoe ga jij dan de nabestaanden vertellen dat het een grapje was ?

Of hij stapt in de auto, scheurt naar de garage begaat onderweg diverse overtredingen,
knalt door de gevel van de showroom met alle gevolgen van dien.

Hoe ga jij dit uitleggen ????????????????????


Karim

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 31 mei 2007, 00:15:38
Citaat
Commissaris *mijn eigen naam*

Dus je gaat jezelf uitgeven als agent/commissaris...  ::)


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #6 Gepost op: 31 mei 2007, 03:32:25
Gewoon jezelf uitgeven als een particulier opsporingsbureau ofzo... als je het verhaal maar geloofwaardig genoeg maakt trapt ie er even hard in. Dan kan je het zelfs nog leuker maken: alle kosten die gemaakt zijn worden op je vriend verhaald. Geen juridisch gezeik: even veel lol ;)


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #7 Gepost op: 31 mei 2007, 15:00:06
Beste Kevin,

de grap op zich begrijp ik wel, maar denk eens na over de gevolgen,
stel hij schrik zo dat hij een hartprobleem krijgt.
Hoe ga jij dan de nabestaanden vertellen dat het een grapje was ?

Of hij stapt in de auto, scheurt naar de garage begaat onderweg diverse overtredingen,
knalt door de gevel van de showroom met alle gevolgen van dien.

Hoe ga jij dit uitleggen ????????????????????

Mooi verzonnen, maar hartproblemen... nee, dat gaat niet gebeuren ;D
Arts  www.alphalog.nl


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8 Gepost op: 1 juni 2007, 09:31:24

Mooi verzonnen, maar hartproblemen... nee, dat gaat niet gebeuren ;D

Alsnog ben je wel strafbaar als je jezelf uitgeeft als politieagent  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #9 Gepost op: 2 juni 2007, 12:09:36
Gewoon jezelf uitgeven als een particulier opsporingsbureau ofzo...

Leen Paris detectives ;D
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s