GRIP 3 Zeer grote brand - Noord-Scharwoude 02-06-2007

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer grote brand - Noord-Scharwoude 02-06-2007  (gelezen 14957 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #20 Gepost op: 2 juni 2007, 22:21:38
Een dode bij brand Noord-Scharwoude

 NOORD-SCHARWOUDE Bij garagebedrijf Henselmans aan de Industriestraat in Noord-Scharwoude is zaterdag aan het eind van de middag een zeer grote brand uitgebroken,die oversloeg naar omrin-gende bedrijven.Om 20.30 uur werd het sein brand meester gegeven.  
Een omwonende werd onwel en overleed later in het ziekenhuis.De brand ont-stond doordat een auto tijdens slijp-werkzaamheden in brand vloog.Toen gasflessen in de garage explodeerden werd een muur van het pand opgeblazen.
De garage en de belendende panden moeten als verloren worden beschouwd.De schade bedraagt zeker een miljoen euro.

Bron:RTVNH


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #21 Gepost op: 2 juni 2007, 22:47:18
Een dode bij brand Noord-Scharwoude

 NOORD-SCHARWOUDE Bij garagebedrijf Henselmans aan de Industriestraat in Noord-Scharwoude is zaterdag aan het eind van de middag een zeer grote brand uitgebroken,die oversloeg naar omrin-gende bedrijven.Om 20.30 uur werd het sein brand meester gegeven.  
Een omwonende werd onwel en overleed later in het ziekenhuis.De brand ont-stond doordat een auto tijdens slijp-werkzaamheden in brand vloog.Toen gasflessen in de garage explodeerden werd een muur van het pand opgeblazen.
De garage en de belendende panden moeten als verloren worden beschouwd.De schade bedraagt zeker een miljoen euro.

Bron:RTVNH

Wat ik van een brandweerman hoorde , heeft er eerst een kleine explosie plaats gevonden , het slachtoffer heeft daarbij teveel koolstof binnen gekregen , daar is hij door onwel geworden en uit eindelijk aan een hartaanval overleden  :'(

Sterkte voor de familie van het slachtoffer


Foto Miché

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 330
  • Foto Miché
    • Foto Miché   Brandweer fotografie 112 fotografie Persfotografie
Reactie #22 Gepost op: 2 juni 2007, 23:18:22
Foto's zijn te vinden op www.112actueel.nl

twitter : @fotomiche , @regio14nl


Rene112

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 3 juni 2007, 02:46:15
Volgens mij is dit het werkgebied van René.
Wellicht heeft hij dienst.  ???

Klopt ;), ik was Leider Copi en ben er "behoorlijk druk" mee geweest....

Herkenbaar voor sommigen is misschien dat je na zo'n inspanning van ongeveer 7 uur eigenlijk moe bent... maar doordat de adrenaline nog actief is, duurt het bij mij "even" voordat je ook echt kunt gaan slapen. Maar dat gaat zometeen vast wel weer lukken.

groeten,
René de Caluwé


blusvogel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #24 Gepost op: 3 juni 2007, 03:55:26
zijn er meer hoor Rene.Eerst zoveel uur in het rot zitten en als klap op de vuurpijl nog een keer als bottelier heen, dus zit nu ook even de adrenaline uit mijn lichaam te werken.

slaapse in ieder geval.


Blusvogel


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #25 Gepost op: 3 juni 2007, 11:44:42
Hier even wat foto's van mij

















Ik hoorde ook van een vriend van me die de mensen van de garage kent , dat er GEEN slijp maar LAS werkzaamheden waren , en daardoor is de brand ontstaan


Laurens Jobse

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 121
  • Freelance persfotograaf
    • 112Nieuws-Goes
Reactie #26 Gepost op: 3 juni 2007, 11:47:34
even oftopic, sinds wanneer vliegt de Lifeliner 4 onder een duits registratie nummer? D-HSAN?
---------- Freelance persfotograaf ----------


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #27 Gepost op: 3 juni 2007, 11:49:06
Altijd al, volgens mij was deze heli eerst een leenheli uit Duitsland, en is toen overgenomen door de ANWB.
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #28 Gepost op: 3 juni 2007, 12:00:06
Altijd al, volgens mij was deze heli eerst een leenheli uit Duitsland, en is toen overgenomen door de ANWB.
Citaat
In het begin werd in Groningen gevlogen met een MD 902 Explorer. Deze helikopter heeft hiervoor in Nijmegen gevlogen. In 2003 stopte het contract met Schreiner waardoor het traumacentrum naar een nieuwe heli moest zoeken. De ANWB besloot een samenwerking aan te gaan met de ADAC en zo kwam de eerste Eurocopter 135 naar Nederland. Deze helikopter vliegt sinds 1 oktober 2003 vanaf het ziekenhuis.
Volgens de site www.lifeliner4groningen.nl

Hij zal dus wel 'op naam' van de ADAC staan, aangezien dit ook de 'hoofdsponsor' is.


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #29 Gepost op: 3 juni 2007, 19:30:49
En ik zat daar gewoon maar een paar km vanaf, heb niets gemerkt..  :|
343, never forget.