Hoogste VN-klasse voor reddingsteam

Auteur Topic: Hoogste VN-klasse voor reddingsteam  (gelezen 12855 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

kokky

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 13 juni 2007, 13:36:47
Er zal best een hoop geld inzitten,het is tenslotte ook een hele organisatie.
Echter de reddingswerkers doen dit vrijwillig,en met een gedrevenheid dat je er steil van achterover slaat.
Het is niet te geloven wat een geduld en uithoudingsvermogen deze mensen bezitten.
Uren ,soms de hele dag,achterelkaar hakken,boren en graven om 1 iemand te redden.
Je moet het zien denk ik om er ontzag voor te hebben.
Ik heb ze gezien ,4 dagen lang,dag en nacht,ze hebben mij meerdere keren gered.


muts

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Reactie #31 Gepost op: 21 juni 2007, 21:26:43
"Ook stedelijke gebieden met puin vergen vaak ook rope-accces en rope rescue werk.. Ook deze discipline is bij USAR.NL niet ontwikkeld... "

Hoe bedoel je?  Kun je uitleggen wat je verstaat onder 'rope-acces' en 'rope rescue'?


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #32 Gepost op: 21 juni 2007, 23:39:02
Er zal best een hoop geld inzitten,het is tenslotte ook een hele organisatie.
Echter de reddingswerkers doen dit vrijwillig,en met een gedrevenheid dat je er steil van achterover slaat.
Het is niet te geloven wat een geduld en uithoudingsvermogen deze mensen bezitten.
Uren ,soms de hele dag,achterelkaar hakken,boren en graven om 1 iemand te redden.
Je moet het zien denk ik om er ontzag voor te hebben.
Ik heb ze gezien ,4 dagen lang,dag en nacht,ze hebben mij meerdere keren gered.

Wil je in een (U)SAR team werken moet je enorme motivatie hebben en doorzettingsvermogen en een goed gemotiveerd team, krijgen enorme prestaties voor elkaar..
USAR.NL kent gelukkig een zeer gedreven team. Alle respect..

"Ook stedelijke gebieden met puin vergen vaak ook rope-accces en rope rescue werk.. Ook deze discipline is bij USAR.NL niet ontwikkeld... "
Hoe bedoel je?  Kun je uitleggen wat je verstaat onder 'rope-acces' en 'rope rescue'?

Rope Access, is toegang krijgen door middel van Rope (lijnen, touw) tot in dit geval slachtoffers.  Hiervoor zijn klim technieken en touw technieken nodig..
Rope Rescue is het werken met rescueloads. Dat is een groot verschil met werken op hoogte.. Simpel gezegd, Bij werken op hoogte hangt er 1 persoon gewicht aan een lijn. Bij een rescueload heb je een redder, slachtoffer en brancard en uitrusting aan de zelfde lijn en materialen hangen.. Dat vergt een aantal andere technieken en uitrustingstukken..


muts

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Reactie #33 Gepost op: 22 juni 2007, 00:54:42
Dank voor je uitleg! Dus het verschil zit 'm er in dat je als slachtoffer alleen of met een reddingswerker samen aan een touw afdaalt?! Zier er spectaculair uit! Als je nog-es een slachtoffer nodig hebt...... ;)
De foto's maken het goed duidelijk.


muts

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Reactie #34 Gepost op: 23 juni 2007, 15:55:40
Kijk eens op http://http://www.usar.nl/nieuws/143 voor een filmpje. O0