KUSTWACHT CQ SAMIJ REGELING IJSSEL EN MARKERMEER

Auteur Topic: KUSTWACHT CQ SAMIJ REGELING IJSSEL EN MARKERMEER  (gelezen 12869 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #40 Gepost op: 6 augustus 2007, 18:27:05
Ron je bent niet de enigste die het spoor bijster is!
Voor het zelfde geld is ie badmeester je weet het maar nooit!

greatz,
Tim

Als wij zelf maar weten dat we een vereniging zijn die zich bezig houdt met redden op Gooi- Eem en IJmeer zonder ergens bij te horen is het helemaal in orde het is niet erg als je dat- of net doet alsof je dat niet snapt. Je kunt proberen de aandacht te verleggen, maar ik heb gewoon een hekel aan broodroof, zo simpel is dat.

Zo vind ik dat een berger er uit proberen te varen om hem een klus afhandig te maken verwerpelijk is.  Als je om het hardst raced met een een berger om eerder te zijn, kun je dan nog volhouden dat er geen berger is?

Henk


water-spotter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #41 Gepost op: 6 augustus 2007, 20:25:08
Citaat
Zo vind ik dat een berger er uit proberen te varen om hem een klus afhandig te maken verwerpelijk is.  Als je om het hardst raced met een een berger om eerder te zijn, kun je dan nog volhouden dat er geen berger is?

300 pk buitenboordmoter(zowel post als de No limit op het ijsselmeer)  van de berger tegen 90 pk van de KNRM (lemmer en Urk)  ,geen vergelijk dacht ik.


En dus moet je als je bent opgeroepen dus minder gas geven op het wijde ijsselmeer om de Berger die toch al om je heenkomt voor te laten.
laat men gewoon een overeenkomst maken met de Bergers dat er voor zulke klusjes die Henk opnoemt geen alarmering met de KNRM of KNBRD jongens gemaakt wordt.(iedereen blij).......

of zie ik dat verkeerd ,????????? ???          

Ik geloof dat het nu een discussie wordt die nergens overgaat......
hulpdiensten-spotter


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #42 Gepost op: 6 augustus 2007, 20:46:37
Zo vind ik dat een berger er uit proberen te varen om hem een klus afhandig te maken verwerpelijk is.  Als je om het hardst raced met een een berger om eerder te zijn, kun je dan nog volhouden dat er geen berger is?


300 pk buitenboordmoter(zowel post als de No limit op het ijsselmeer)  van de berger tegen 90 pk van de KNRM (lemmer en Urk)  ,geen vergelijk dacht ik.


En dus moet je als je bent opgeroepen dus minder gas geven op het wijde ijsselmeer om de Berger die toch al om je heenkomt voor te laten.
laat men gewoon een overeenkomst maken met de Bergers dat er voor zulke klusjes die Henk opnoemt geen alarmering met de KNRM of KNBRD jongens gemaakt wordt.(iedereen blij).......

of zie ik dat verkeerd ,????????? ???          

Ik geloof dat het nu een discussie wordt die nergens overgaat......

We raken juist leuk tot de kern van de zaak. Je hebt een goed voorstel maar helaas, de KUWA alarmeert zowiezo altijd de KNRM naar aanleiding van een melding, ook voor een boot met motorpech of zelfs iemand die met een nat pak in de haven van Volendam staat die naar Monickendam moet (Klus voor de Frans Verkade).

Dus met een overeenkomst met de KUWA ben je er nog niet, de KNRM komt je achter aan.

En dat is goed en een geeft een warm veilig gevoel. Ook al vaart ie door nadat duidelijk is dat de berger bijna ter plaatse is, zelfs dat strookt nog met oog op de veiligheid. En langszij komen bij het door de berger op sleep genomen jacht en informeren of alles goed gaat daar kan ik mij ook helemaal in vinden.

Maar nu de kern: is het dan juist om de schipper aan te bieden de tros los te gooien en achter de reddingsboot te komen hangen want dat is gratis en anders kost het U geld.

Al maar om de hete brei heen en er van alles bijhalen om hier maar niet op in te hoeven gaan...

Goed besluit om daar niet op in te gaan, want dat is mi onverdedigbaar!

Henk


Rescue-Boy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Velocitas-Vis-Nostra
    • Arctic-challenge
Reactie #43 Gepost op: 6 augustus 2007, 21:43:35
Ik zeg het convenant Bergers KNRM moet weer uit de kast even kijken wie er ook al weer mee deden en wat daar ook al weer instond.

Res ( die weet dat de meeste zogenaamde hobby bergers niet getekend hebben)  8)

P.s

vandaag weer aan het slepen geweest en geen berger gezien of gehoord, nogmaals dit gedoe in dit forum is niet generiek op nederland toe te passen.
NoordBorgh go's North again in 2009


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #44 Gepost op: 6 augustus 2007, 22:34:08
Ik zeg het convenant Bergers KNRM moet weer uit de kast even kijken wie er ook al weer mee deden en wat daar ook al weer instond.

Res ( die weet dat de meeste zogenaamde hobby bergers niet getekend hebben)  8)

P.s

vandaag weer aan het slepen geweest en geen berger gezien of gehoord, nogmaals dit gedoe in dit forum is niet generiek op nederland toe te passen.

Ben ik met je eens RB, er zijn gebieden waar de berger niet komt voor een jachie, en ik ben blij dat daar toch iemand/de KNRM noodzakelijke hulp verleend, je kunt niet iemand eindeloos stuurloos op de waddenzee laten ronddrijven.

Ook zijn er nu dus plekken waar geen berger meer is, ook daar zal de KNRM geen bedreiging zijn voor de bergers en kan niemand problemen hebben met een slepende KNRM, mits een andere boot standby blijft voor echt reddingswerk.

Maar er zijn ook gebieden waar de botenwacht goede afspraken heeft met ondernemers als Jachtservice Huizen, en daar zou het de KNRM sieren als zij daar een wat minder agressieve benadering betrachtte tov bootjes ergens aan een steiger met brandstof problemen...

Henk