Kazerne toegankelijkheid

Auteur Topic: Kazerne toegankelijkheid  (gelezen 4828 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ACKevin

  • Gast
Gepost op: 18 juni 2007, 15:53:00
Hallo, laatst reden we langs een post hier in de buurt en vroeg mijn passagier aan mij hoe het nou zat met de kazerne's, en dan doelde hij op het feit dat de kazerne waarschijnlijk niet de hele dag open en vrij toegankelijk is voor mensen. Sommige kazerne's hebben geen poort of hek, wie hebben hier allemaal een sleutel/chip/pasje van, de deuren van de kazerne, wie kan deze openen? Heeft de OVD de sleutels? Elk lid van de ploeg die gepiept wordt? Ik wist hier zelf geen passend antwoord op te geven wat betreft de vrijwilligersposten, dus vandaar dat ik hem hier even neer gooi, hoe zit het precies?




Brandweer-ZH18-402

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 745
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #1 Gepost op: 18 juni 2007, 16:04:23
verwijderd ::)
Weer of geen weer... altijd brandweer


ACKevin

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 18 juni 2007, 16:21:58
Er zijn geen algemene afspraken over dus? Lijkt me vervelend als elke arriverende vrijwilliger steeds de deur weer open moet doen dus vandaar.. uitrukdeur open en via die kant naar binnen kan ook natuurlijk..


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #3 Gepost op: 18 juni 2007, 16:40:39
bij de centrum post hier zit een poort... overdag open en in het weekend gesloten... als die gesloten is kunnen de medewerkers naar binnen dmv de zo genoemde sleepsleutel... ik weet niet of dit ook voor vrijwilligers geld... die sleepsleutel is ook voor de deurenn in het pand etc...

voor de vijwillige posten (noord en zuid ) is het parkeertereintje er voor afgesloten dmv een slagboom.. bij een melding gaat die automatisch open... hoe het zit met t alarm van de post... k heb geen idee... maar voor de ingang gebruikt men wederom een sleepsleutel....


paul_hartog

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 18 juni 2007, 17:47:53
In veenendaal hier gaat bij de melding ook het hekwerk open.
de vrijwilligers kunnen dan doormiddel van een druppel de deur openen naar de uitruk hal.
als ze aan de voorkant naar binnen willen kunnen ze doormiddel van de druppel ook 1 roldeur openen.


weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #5 Gepost op: 18 juni 2007, 19:57:15
Het lijkt me opzich een logische vraag, maar toch wil ik even aangeven dat men alert moet zijn, welke informatie voor "derden" van belang is, en welke informatie totaal niet...
Dit soort info lijkt me niet echt van belang, vooral gezien het feit, dat er (mogelijk) mensen mee zouden kunnen lezen, die kwade ideeen zouden kunnen hebben, ik bedoel hiermee op:

 http://www.brandweer.nl/cms/show/id=388196/contentid=73919 ofzo... O0
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #6 Gepost op: 18 juni 2007, 19:59:53
Het lijkt me opzich een logische vraag, maar toch wil ik even aangeven dat men alert moet zijn, welke informatie voor "derden" van belang is, en welke informatie totaal niet...
Dit soort info lijkt me niet echt van belang, vooral gezien het feit, dat er (mogelijk) mensen mee zouden kunnen lezen, die kwade ideeen zouden kunnen hebben, ik bedoel hiermee op:

 http://www.brandweer.nl/cms/show/id=388196/contentid=73919 ofzo... O0

Waarom denk je dat er nog geen echte brandweerman gereageerd heeft....  ;)


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #7 Gepost op: 18 juni 2007, 20:04:46
Het lijkt me opzich een logische vraag, maar toch wil ik even aangeven dat men alert moet zijn, welke informatie voor "derden" van belang is, en welke informatie totaal niet...
Dit soort info lijkt me niet echt van belang, vooral gezien het feit, dat er (mogelijk) mensen mee zouden kunnen lezen, die kwade ideeen zouden kunnen hebben, ik bedoel hiermee op:

 http://www.brandweer.nl/cms/show/id=388196/contentid=73919 ofzo... O0

Volgens mij heeft elke kazerne inbraakalarm tegenwoordig in de kazerne sinds  er met c2000 wordt gewerkt, maar bij ons werken  we ook met druppels, die staan op naam en zijn persoonlijk  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


paul_hartog

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 18 juni 2007, 20:26:17
nou vertel jij het ons eens palpje


Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
Reactie #9 Gepost op: 18 juni 2007, 20:31:31

Volgens mij heeft elke kazerne inbraakalarm tegenwoordig in de kazerne sinds  er met c2000 wordt gewerkt, maar bij ons werken  we ook met druppels, die staan op naam en zijn persoonlijk  ;)

Staar je niet blind op de veiligheid van de "druppels''. :|