GRIP 1 Grote Brand in Flat Hoevestein - Wageningen 22-06-'07

Auteur Topic: GRIP 1 Grote Brand in Flat Hoevestein - Wageningen 22-06-'07  (gelezen 19522 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #70 Gepost op: 29 juni 2007, 23:35:23
@ Palmpie

Hier tekent zich een overduidelijk verschil af tussen uw denken en het mijne.
U 'gelooft' op speculatieve 'waarschijnlijkheid'; ik alleen op de feiten.

Fred Vos.

Feiten uit een persbericht zonder inhoudelijke info over op welke plaatsen ze de 'vlambogen' gevonden hebben...  ::) ::) >:D en daar concludeer je dan uit dat het onderzoek 'nuts' is... :(


Fred Vos

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 417
Reactie #71 Gepost op: 30 juni 2007, 00:00:03
@ Palmpie

Ik stelde nergens dat het onderzoek 'nuts' is; dat is voor uw rekening.
Ik stelde dat op de gegeven feiten niet geloof/ kan geloven in deze  'vermoedelijke' oorzaak.

Als de politie open was in Nederland met deze onderzoeken, dan konden we hier later, met alle dan gegeven feiten op open wijze zien waar die toe leiden; en zou ieder rationeel 'geloof' zich willen aanpassen aan de onbetwijfelbare feiten.
Maar het ging hier over een brandtechnisch ongeloofwaardig persbericht

Ikk weet inmiddels dat u, als moderator, almachtig bent , maar ik accepteer niet dat u mij op verdraaiende/leugenachtige wijze woorden in de mond legt; u lijkt Engeltje wel!

Fred Vos.
Disclaimer: Alle uitspraken van het verbannen lid Fred Vos zijn geheel voor eigen rekening, het beheer en moderatorteam van het Hul


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #72 Gepost op: 30 juni 2007, 00:06:34
@ Palmpie

Ik stelde nergens dat het onderzoek 'nuts' is; dat is voor uw rekening.
Ik stelde dat op de gegeven feiten niet geloof/ kan geloven in deze  'vermoedelijke' oorzaak.

Als de politie open was in Nederland met deze onderzoeken, dan konden we hier later, met alle dan gegeven feiten op open wijze zien waar die toe leiden; en zou ieder rationeel 'geloof' zich willen aanpassen aan de onbetwijfelbare feiten.
Maar het ging hier over een brandtechnisch ongeloofwaardig persbericht

Ikk weet inmiddels dat u, als moderator, almachtig bent , maar ik accepteer niet dat u mij op verdraaiende/leugenachtige wijze woorden in de mond legt; u lijkt Engeltje wel!

Fred Vos.

je kan natuurlijk altijd met de WOB een verzoek doen tot inzage van het onderzoeks rapport!  :)

@ Palmpie

Alleen op een gesmolten koperen leiding, geloof ik het (bliksem als ontstekingsoorzaak en wat werd daardoor ontstoken?) nooit!
Wellicht speelt hier de Schipholbrand mee. Als iemand onachtzaam is met vuur hangt hij (voorlopig) voor alle consequenties.

Zal wel weer onder de (politie)pet blijven. De brandweer wil sowieso niets weten van brandoorzaken, daar zou je dan van moet leren! Nein Danke! We hebben (mogelijk) wel wat anders te doen.

'Keep the mushrooms in the dark and feed them a lot of shit? '

Met vriendelijke groet,
Fred Vos.

Als je beweert dat je het nooit gelooft dan geef je een waarde oordeel waar je maar heel moeilijk van kan terug kan komen. Daardoor insinueer je dat het een vaststaand feit is dat dit niet kan gebeuren dus moet het wel wat anders zijn...  ;)

http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=nooit

nooit (bw.)
    1 op geen enkel tijdstip => als de kalveren op het ijs dansen, als de maan drie hoorns heeft, als ik in mijn rijke jaren kom, als Pasen en Pinksteren op één dag vallen, in der eeuwigheid niet, in geen honderd jaar, met sint-juttemis, nimmer, nimmermeer; <=> altijd, ooit
    2 heus niet
    3 beslist niet, in geen geval => met geen mogelijkheid, never, nooit ofte nimmer, om de donder niet, om de dooie dood niet, om de duivel niet, onder geen beding, van zijn leven niet, van zijn levensdagen niet, voor geen goud, voor geen prijs


Fred Vos

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 417
Reactie #73 Gepost op: 30 juni 2007, 00:21:26
@ Palmpie

Al eerder ontdekte ik bij u een beperkt tekstoverzicht na enige lezing van een bericht. Dat geeft niet.
Uw moeite om uit te leggen wat 'nooit's emantisch betekent doet dan ridicuul en overbodig aan.

Ik begon mijn zin met: "Alleen op......... nooit."

In de logica heet dat de premisse (Woordenboek). 'als.... dan...' dat is aan u niet besteed merk ik.
Geeft ook niet hoor.

Fred Vos.
Disclaimer: Alle uitspraken van het verbannen lid Fred Vos zijn geheel voor eigen rekening, het beheer en moderatorteam van het Hul


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #74 Gepost op: 30 juni 2007, 00:28:42
@ Palmpie

Al eerder ontdekte ik bij u een beperkt tekstoverzicht na enige lezing van een bericht. Dat geeft niet.
Uw moeite om uit te leggen wat 'nooit's emantisch betekent doet dan ridicuul en overbodig aan.

Ik begon mijn zin met: "Alleen op......... nooit."

In de logica heet dat de premisse (Woordenboek). 'als.... dan...' dat is aan u niet besteed merk ik.
Geeft ook niet hoor.

Fred Vos.


Even los koppelen van dit incident en een hypothetisch casus.

Dak gewapend beton
Isolatie EPS
dakbedekking SBS-gemodificeerd

Werkzaamheden aan het dak waardoor bepaalde delen van de bliksemafleiding niet zo gemonteerd zijn als voorgeschreven / bliksemafleider is onderbroken. Een deel van de EPS ligt bloot omdat men bezig is.

Is er dan in deze casus een onmogelijkheid dat er door blikseminslag brand kan ontstaan?


Fred Vos

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 417
Reactie #75 Gepost op: 30 juni 2007, 12:18:07
@ Palmpie

U brengt nu achteraf een hypothetische casus zoals u het noemt, die een oorzaak en gevolg situatie beschrijft.

Daar ging het mij juist om in de onderhavige echte zaak!

Niet zomaar roepen bliksem en gesmolten koper (eerst samen een mogelijke ontstekingsbron) maar aangeven welke brandstof daardoor tot ontbranding is gebracht.

Verzinnen hoe iets zo al kan zijn gegaan kan ik zelf wel (speculeren is leuk maar niet als politieverklaring) ik heb daar een heel dik boek voor om te helpen dat uit te vinden: 'Ignition Handbook'.

Antwoord op uw hypothetische casus:

De EPS zal wegsmelten van elke wamrtebron zonder te ontsteken en moet in gesmolten toestand ook boven de zelfontbrandingtemperatuur worden gebracht. De massa '(warmtecapaciteit) van een uiteinde of langgerekt stuk van een (warme?) leidng zie ik dat niet direct doen. Maar hij die in een voorkomend geval beweert dat iets heeft plaatsgevonden, bewijst!

Dat wil opnieuw zeggen: alleen een hete leidng is onvoldoende om een begin van brand te verklaren. Iemand die dat beweert geeft onvoldoende bewijs.
Qua ontstekingsmechanisme vind ik uw casus zeker niet direct aannemelijk. Eerst zien.....dan...

Fred Vos.
Disclaimer: Alle uitspraken van het verbannen lid Fred Vos zijn geheel voor eigen rekening, het beheer en moderatorteam van het Hul


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #76 Gepost op: 30 juni 2007, 12:24:03
Duidelijk antwoord!  :)

Maar, in het hypothetische geval, zou een vlamboog wel voldoende energie hebben om het EPS te doen ontbranden?


rsc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #77 Gepost op: 30 juni 2007, 12:37:24
Antwooorden op nog openstaande vragen

0930981 is AOV'ers Wageningen
41007 is DPA Ede
41008 is SLH 3km 6" Ede


Fred Vos

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 417
Reactie #78 Gepost op: 30 juni 2007, 12:49:12
@ Palmpie

Een vlamboog is de naam voor een (zichtbare) onbedoelde stroomverbinding tussen een 'stroomleverancier' en 'aarde'.
Bliksem onderhoudt geen 'vlamboog' in de tijd.

"Bolbliksem' is iets anders (in een semi afgesloten ruimte) maar dit verschijnsel geeft ook slechts gedurende slechts zeer korte tijd warmte af (praktisch te kort.)

U introduceert nu een niieuw begrip dat m.i. noch door de bliksem, noch door de koperen leiding kan worden verklaard.

Fred Vos.
Disclaimer: Alle uitspraken van het verbannen lid Fred Vos zijn geheel voor eigen rekening, het beheer en moderatorteam van het Hul


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #79 Gepost op: 30 juni 2007, 15:38:44
@fred.

Ok, weer duidelijk verhaal waar ik wat mee kan!