BOT team?

Auteur Topic: BOT team?  (gelezen 15784 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

kantjeboord

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 275
Gepost op: 14 september 2003, 22:12:36
Welke stations hebben al een BOT team? zo ja, werken jullie dan ook samen met andere disciplines of houden jullie het binnen je eigen team?

(Gewoon even benieuwd hoe één en ander geregeld is bij de "natte" hulpverleners)




Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #1 Gepost op: 15 september 2003, 16:52:01
Nee, wij hebben juist een héél SCHERP team...


Henk


kantjeboord

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 275
Reactie #2 Gepost op: 15 september 2003, 17:20:05
Nee, wij hebben juist een héél SCHERP team...


Henk

Flauw Henk. :'(


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 15 september 2003, 17:23:07
Nee, wij hebben juist een héél SCHERP team...


Henk

Henk je antwoord is een beetje kort door de bocht.Zeker met betrekking met het onderwerp


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #4 Gepost op: 15 september 2003, 20:18:57
Henk je antwoord is een beetje kort door de bocht.Zeker met betrekking met het onderwerp

Ik vind dat je, als je zo'n vraag stelt voor de onwetenden (waar ik toe behoor) even de moeite moet nemen uit te leggen waar BOT voor staat. Op deze manier laat ik even weten dat wij nog geen BOT team hebben, doch het zonder kennelijk ook aardig rooien. Maar, leg het me uit, wie weet is het een aardige aanvulling... ???


Henk


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #5 Gepost op: 15 september 2003, 20:29:33
Ok wij weten niet dat jij niet weet wat een BOTteam is,maar had je het ook even kunnen vragen he ;)Maar het is een Bedrijfsopvangteam,als je een traumatische ervaring opdoet in je werk.Dan kunnen deze mensen opgeroepen worden om je te begeleiden,en een eerste luisterend oor voor een hulpverlener zijn,Maar sorry voor m,n reactie dan bij deze :-[


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #6 Gepost op: 15 september 2003, 20:47:34
Ja ja, 't is al goed ;D , maar we hebben zelf dus geen Bedrijfs Opvang Team. Alhoewel... heel lang geleden ben ik opgebeld na een vergeefse reanimatie door een vertegenwoordiger van de KNBRD (Paul Verhoef) die mij hulp aanbood bij de verwerking van de mislukte aktie (sorry Peter A) door een begeleidingsteam van de KNBRD bestaande uit praktiserende psygotherapuiten. Ik heb het toen afgeslagen, maar als er ooit nog iets was kon ik bij de KNBRD terecht, dat moest kunnen vond ie, ook al zat ik bij HOGE. Dat schiet me zo maar weer te binnen, dus toch een goede vorm van samenwerking :)!! Heb ik zomaar een BOT team...

En de KNBRD ook als het goed is dus...

Henk


Redheadkingpin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 293
Reactie #7 Gepost op: 15 september 2003, 21:05:51
Bij Callantsoog hebben is een officieel BOT team nog in oprichting.

Daar er nu nog geen draaiboek is, wil nog niet zeggen dat we er niets aan doen. Na elk incident met drenkelingen of andere enge dingen, praten we na binnen de strandcrew. Is het een groter incident geweest, dan kunnen we gelukkig ook gebruik maken van het bot-team van de KNRM.


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #8 Gepost op: 15 september 2003, 21:47:08
Henk, wat jij bedoelt is natuurlijk geen BOT, maar wel goed dat mensen je willen helpen bij problemen...

Christian


kantjeboord

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 275
Reactie #9 Gepost op: 15 september 2003, 22:10:43
Ja ja, 't is al goed ;D , maar we hebben zelf dus geen Bedrijfs Opvang Team. Alhoewel... heel lang geleden ben ik opgebeld na een vergeefse reanimatie door een vertegenwoordiger van de KNBRD (Paul Verhoef) die mij hulp aanbood bij de verwerking van de mislukte aktie (sorry Peter A) door een begeleidingsteam van de KNBRD bestaande uit praktiserende psygotherapuiten. Ik heb het toen afgeslagen, maar als er ooit nog iets was kon ik bij de KNBRD terecht, dat moest kunnen vond ie, ook al zat ik bij HOGE. Dat schiet me zo maar weer te binnen, dus toch een goede vorm van samenwerking :)!! Heb ik zomaar een BOT team...

En de KNBRD ook als het goed is dus...

Henk

Iig goed dat er wel over gesproken wordt. maar ik begreep dat bijvoorbeeld iedereen bij de KNRM een PTSS cursus (Post traumatisch stress syndroom) zou moeten volgen. Nu vroeg ik mij af of dat standaard wordt aangeboden bij jullie stations.

Uiteraard kun je veel zelf aan de koffietafel opvangen, zo gebeurt het meestal ook, maar bij iets echt groots is hulp van een professioneel team wel wenselijk.

Ik denk daarbij aan de Dakota ramp en de ramp met de Harald of Free Enterprise.