'Niet verplicht maar wel handig, EHBO diploma'

Auteur Topic: 'Niet verplicht maar wel handig, EHBO diploma'  (gelezen 49028 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Gepost op: 29 juni 2007, 17:13:28
Jaa dat vond ik zelf ook, maar ik hoorde zoveel toeters en bellen dat ik eigenlijk ff niet meer wist welke kant ik op moest filmen en steeds camera draaide ;)

TOPIC AFGESPLITST

Ik mag hopen dat er wel al iemand aan het reanimeren was toen jij dit stond te filmen.... Anders vind ik het filmpje in een keer een stuk minder leuk.




Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #1 Gepost op: 29 juni 2007, 17:15:58
Kijk daar heb je een goed punt idd  O0
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


fire dept vincent

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 29 juni 2007, 17:22:49
Ik mag hopen dat er wel al iemand aan het reanimeren was toen jij dit stond te filmen.... Anders vind ik het filmpje in een keer een stuk minder leuk.

Ja daar begin ik nu ook wel aan te twijvelen..


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #3 Gepost op: 29 juni 2007, 18:09:48
Hoezo?? Vind dit beetje krom. Je komt daar aan met als doel om foto's te maken van de brandweer. Ieder heeft zijn eigen taak toch? Bovendien als je daar aankomt, nadat je melding heb gehad van de brandweer, waarom zou je dan nog de woning ingaan terwijl je weet dat de brandweer/ ambulance ieder moment kan komen?
Je moet ook maar net kunnen reanimeren...
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 29 juni 2007, 18:18:07
Ja daar begin ik nu ook wel aan te twijvelen..

Je hoeft niet met alle winden mee te waaien hoor Vincent. Nu vind jij ineens ook dit en dat  ::)


Bart S

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 29 juni 2007, 21:25:41
Hoezo?? Vind dit beetje krom. Je komt daar aan met als doel om foto's te maken van de brandweer. Ieder heeft zijn eigen taak toch? Bovendien als je daar aankomt, nadat je melding heb gehad van de brandweer, waarom zou je dan nog de woning ingaan terwijl je weet dat de brandweer/ ambulance ieder moment kan komen?
Je moet ook maar net kunnen reanimeren...

Ik vind foto's maken of filmen geen 'taak' in de hulpverlening. Hoe eerder je een reanimatie start, hoe beter het is. Als jij als hobbyist met zo'n pieper rondloopt en je ziet een reanimatie verdien je bij mij heel veel respect als je er eerder kan zijn en ook daadwerkelijk een reanimatie opstart. Het is heel erg krom als er in een woning iemand ligt die reanimatiebehoeftig is, men is in afwachting van de hulpdiensten, en er staat buiten een knakker te filmen en foto's te maken.

Wel twee kanttekeningen: het bovenstaande heeft natuurlijk geen zin als je niet kan reanimeren, of als er al mensen ter plaatse waren die al een reanimatie waren begonnen.


Edwinvw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 594
Reactie #6 Gepost op: 29 juni 2007, 21:34:39
Maar als ik bij een reanimatie kom ga ik niet zo even de woning binnen lopen en ga ik reanimeren (wat ik niet kan, of iig niet een zodanige cursus in heb gehad)
maar ik snap ook wel wat Bart S. zegt!
Als jij mij die cursus geeft Bart ;) dan komt het denk de volgende keer goed  :| 8)


Ps. was inderdaad eerder dan alle hulpdiensten, heb blijkbaar hard gefietst ;)


We moeten trouwens weer ontopic gaan :P!!!


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #7 Gepost op: 29 juni 2007, 21:39:21
Daarom ben ik ook niet graag eerder dan een hv-dienst bij een ongeval/ brand met slachtoffers. Dit is opzich nog niet super erg maar om nou foto's te maken voordat er een hulpdienst is lijkt me niet zo fijn. Zeker niet om dit te zien als slachtoffer zijnde.

Misschien dat het onderwerp even kan wordne afgesplitst?


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #8 Gepost op: 29 juni 2007, 21:41:28
Maar als ik bij een reanimatie kom ga ik niet zo even de woning binnen lopen en ga ik reanimeren (wat ik niet kan, of iig niet een zodanige cursus in heb gehad)
maar ik snap ook wel wat Bart S. zegt!
Als jij mij die cursus geeft Bart ;) dan komt het denk de volgende keer goed  :| 8)


Ps. was inderdaad eerder dan alle hulpdiensten, heb blijkbaar hard gefietst ;)


We moeten trouwens weer ontopic gaan :P!!!

Misschien had je zowiezo iets verder van de woning af kunnen staan om te filmen. Op de hoek van de straat ofzo... Want dit staat inderdaad niet echt netjes...
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #9 Gepost op: 29 juni 2007, 21:43:18
Misschien had je zowiezo iets verder van de woning af kunnen staan om te filmen. Op de hoek van de straat ofzo... Want dit staat inderdaad niet echt netjes...
Ben ik het mee eens. Opzich zowieso beetje appart dat men naar een melding van een reanimatie gaat. Heb je als fotograaf toch weinig te zoeken of zie ik dit fout?