'Niet verplicht maar wel handig, EHBO diploma'

Auteur Topic: 'Niet verplicht maar wel handig, EHBO diploma'  (gelezen 49020 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #10 Gepost op: 29 juni 2007, 21:44:38
Ben ik het mee eens. Opzich zowieso beetje appart dat men naar een melding van een reanimatie gaat. Heb je als fotograaf toch weinig te zoeken of zie ik dit fout?

Als je een web-log van de brandweer bijhoud, snap ik het wel... Je wilt dan immers bij elke inzet van de brandweer zijn. Heb ik hier ook soms met liftopsluitingen.
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #11 Gepost op: 29 juni 2007, 21:45:27
Als je een web-log van de brandweer bijhoud, snap ik het wel... Je wilt dan immers bij elke inzet van de brandweer zijn. Heb ik hier ook soms met liftopsluitingen.
Ja oke. Opzich is een foto van een brandweerman met een AED al genoeg voor het stukje op je weblog. Maar om dan de foto voor het betreffende huis te maken vind ik zelf wat minder.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #12 Gepost op: 29 juni 2007, 21:53:43
Wel twee kanttekeningen: het bovenstaande heeft natuurlijk geen zin als je niet kan reanimeren, of als er al mensen ter plaatse waren die al een reanimatie waren begonnen.
Ik denk dat als je kunt reanimeren je je dat zó bewust bent dat je in zo'n situatie er ook helemaal niet aan denkt om te gaan staan filmen...  :|


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #13 Gepost op: 29 juni 2007, 22:07:34
De eerste minuten bij een reanimatie zijn van zo'n groot belang. Hoe vaak kom ik niet ter plaatse bij een reanimatie in bijvoorbeeld een drukke winkelstraat waar je hordes mensen om het SLT heen ziet staan zonder dat iemand een hand uitsteekt. Natuurlijk is het wel erg belangrijk dat je wel weet wat je doet als je beslist toch te helpen maar blijven kijken en niks doen  :-X. Vind in dit verhaal het dus ook nogal discutabel dat je er voor kiest om toch te filmen terwijl er nog geen hulpverlening is opgestart.
Ik denk trouwens dat niemand het erg zal vinden als jij zou kunnen reanimeren en je bij iemand zijn huis in zou lopen om daar een reanimatie te starten hoor!


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #14 Gepost op: 29 juni 2007, 22:10:30
*** even off-topic ***

Waar kun je reanimatie curcussen volgen ??

zoals gezegd wordt zijn de eerste minuten crusiaal , als je bv in een winkel centrum loopt en er gebeurd iets


*** einde off-topic ***


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #15 Gepost op: 29 juni 2007, 22:25:49
Ik heb wel een aantal kleine kantekeningen; Daarom ook topic afgesplitst om even verder te kunnen gaan

Vind in dit verhaal het dus ook nogal discutabel dat je er voor kiest om toch te filmen terwijl er nog geen hulpverlening is opgestart.

Waar lees jij dat de hulpverlening nog niet opgestart was? En dat er nog niemand aan het reanimeren was ? Ik ben er zelf niet bij geweest, maar ik trek geen conclusie's als ik het niet zeker weet...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #16 Gepost op: 29 juni 2007, 22:33:36
De eerste minuten bij een reanimatie zijn van zo'n groot belang. Hoe vaak kom ik niet ter plaatse bij een reanimatie in bijvoorbeeld een drukke winkelstraat waar je hordes mensen om het SLT heen ziet staan zonder dat iemand een hand uitsteekt. Natuurlijk is het wel erg belangrijk dat je wel weet wat je doet als je beslist toch te helpen maar blijven kijken en niks doen  :-X. Vind in dit verhaal het dus ook nogal discutabel dat je er voor kiest om toch te filmen terwijl er nog geen hulpverlening is opgestart.
Ik denk trouwens dat niemand het erg zal vinden als jij zou kunnen reanimeren en je bij iemand zijn huis in zou lopen om daar een reanimatie te starten hoor!

Je kijkt erg sterk vanuit jezelf als hulpverlener. Maar de meeste fotografen hier zijn tieners, die zowiezo op hun pager afgaan. De meeste willen meer zijn dan fotograaf en ook echt helpen, maar dit kan nou eenmaal niet altijd. Bij een reanimatie moet je enige kennis hebben en stel je belt aan bij het nummer wat je op je pager heb gezien. Misschien is dit het nummer van de buurvrouw die gebeld heeft en heeft de brandweer inmiddels het juiste adres gekregen. Dan sta je daar voor de deur: hallo, ik kom reanimeren.

Vind beetje vreemd om aan te bellen of binnen te lopen als iemand in gewone kleding....
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #17 Gepost op: 29 juni 2007, 22:39:04
Je kijkt erg sterk vanuit jezelf als hulpverlener. Maar de meeste fotografen hier zijn tieners, die zowiezo op hun pager afgaan. De meeste willen meer zijn dan fotograaf en ook echt helpen, maar dit kan nou eenmaal niet altijd. Bij een reanimatie moet je enige kennis hebben en stel je belt aan bij het nummer wat je op je pager heb gezien. Misschien is dit het nummer van de buurvrouw die gebeld heeft en heeft de brandweer inmiddels het juiste adres gekregen. Dan sta je daar voor de deur: hallo, ik kom reanimeren.

Vind beetje vreemd om aan te bellen of binnen te lopen als iemand in gewone kleding....
Het voeld inderdaad vreemd en misschien zal het op dat moment voor de bewoners ook vreemd zijn maar achteraf zullen ze je erg dankbaar zijn als jij begint met reanimeren net 1 minuutje voor dat de hulpdiensten ter plaatse zijn.

Waar lees jij dat de hulpverlening nog niet opgestart was? En dat er nog niemand aan het reanimeren was ? Ik ben er zelf niet bij geweest, maar ik trek geen conclusie's als ik het niet zeker weet...
Tja als brandweer en ambulance nog ter plaatse komen. Uiterraard kan binnen al een reanimatie bezig zijn, hier heb je idd geen zicht op.


owb

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #18 Gepost op: 29 juni 2007, 22:43:17
Je kijkt erg sterk vanuit jezelf als hulpverlener. Maar de meeste fotografen hier zijn tieners, die zowiezo op hun pager afgaan. De meeste willen meer zijn dan fotograaf en ook echt helpen, maar dit kan nou eenmaal niet altijd. Bij een reanimatie moet je enige kennis hebben en stel je belt aan bij het nummer wat je op je pager heb gezien. Misschien is dit het nummer van de buurvrouw die gebeld heeft en heeft de brandweer inmiddels het juiste adres gekregen. Dan sta je daar voor de deur: hallo, ik kom reanimeren.

Vind beetje vreemd om aan te bellen of binnen te lopen als iemand in gewone kleding....

Mee eens. Als het op straat is het is natuurlijk een ander verhaal. Dan zou je - mits je dat kunt - wel beginnen met de reanimatie lijkt mij.
Denk dat je daarmee ook beter vrienden maakt dan de brandweer, iniedergeval beter dan dat jij lekker voor de deur bij het slachtoffer te filmen.
En mijn mening is, ookal kan je reanimeren, dat je als minderjarige fotograaf beter niet kan aanbellen en beginnen met reanimeren.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #19 Gepost op: 29 juni 2007, 22:46:10

En mijn mening is, ookal kan je reanimeren, dat je als minderjarige fotograaf beter niet kan aanbellen en beginnen met reanimeren.

Dus jij vind dat je als minderjarige niet het recht hebt om iemands leven te redden? Aparte gedachtegang  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !