'Niet verplicht maar wel handig, EHBO diploma'

Auteur Topic: 'Niet verplicht maar wel handig, EHBO diploma'  (gelezen 49005 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Lunatum

  • Arts
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 959
Reactie #200 Gepost op: 17 juni 2011, 20:00:40
volgens de grondwet is toch iedere Nederlander verplicht een medemens en nood te helpen (zonder zichzelf in gevaar te brengen), en naar beste kunnen en kennen? of mis ik nu iets?
Ja, maar reageren op een P2000 melding is iets anders dan de grondwet bedoelt met het bovenstaande artikel. :)


112fotograaf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
Reactie #201 Gepost op: 5 april 2012, 17:27:16
Ik heb laatst mijn AED certificaat gehaald, ik kan nu stabiel draaien, stabiele zijligging, reanimeren (compressie + beademen) en het bedienen van een AED (al hoewel daar per model nog wel wat verschil in zit :P). Hierna denk ik EHBO doen maar zit nu in mijn examenjaar, dat gaat voor. Maar het belangrijkste is er.

Maar dat bracht mij op de volgende vraag: Waarom wordt er niet èèn standaard AED gemaakt. Dat is toch veel handigere?!


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #202 Gepost op: 6 april 2012, 11:54:15
Commerciele belangen, en sommige bedrijven willen nu eenmaal voor een duppie op de eerste rang zitten..
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #203 Gepost op: 19 mei 2012, 18:25:29
Ik heb laatst mijn AED certificaat gehaald, ik kan nu stabiel draaien, stabiele zijligging, reanimeren (compressie + beademen) en het bedienen van een AED (al hoewel daar per model nog wel wat verschil in zit :P). Hierna denk ik EHBO doen maar zit nu in mijn examenjaar, dat gaat voor. Maar het belangrijkste is er.

Maar dat bracht mij op de volgende vraag: Waarom wordt er niet èèn standaard AED gemaakt. Dat is toch veel handigere?!

Zo veel verschil zit er echt niet in de AED's hoor, ze zien er anders uit, maar werken het zelfde. Ze geven ook allemaal precies aan wat je moet doen. En dan nog blijft het:

- Open maken,
- op de knop drukken waar bij staat: ON, POWER, AAN, I of wat dan ook, misschien is die knop er niet, dan is hij waarschijnlijk al aan gegaan bij het open maken.
- kleding verwijderen
- kijken of electrode aangesloten zitten (waarschijnlijk heeft de AED al een foutmelding gegeven als dat niet zo is)
- electrode plakken. Altijd op de zelfde plaatsen, geen verschil per merk. Misschien dat ze een andere vorm hebben, maar ze komen op de zelfde plek terecht.
- instructies volgen (patient loslaten zodra hij het zegt etc.)
- Zodra hij het aangeeft op de schok knop drukken. Dat is waarschijnlijk een grote knop waar je niet om heen kunt en waarschijnlijk doet hij ook heel hard zijn best om je aandacht de krijgen door te knipperen, piepen, wat dan ook.


112fotograaf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
Reactie #204 Gepost op: 20 mei 2012, 00:38:54
Bij sommige moet je op een knop drukken, andere gaan automatisch aan als je de deksel open doet. Inderdaad een klein verschilletje.

Volgens mij kan je bij de AED beter een internationaal model maken. Is veel duidelijker.


TuttebelXL

  • Zoekende
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 35
Reactie #205 Gepost op: 28 mei 2012, 18:10:52
Ik heb vorige week mijn EHBO-diploma gescoord te Markelo en ga nu bij de wedstrijdploeg  098uo 098uo 098uo 098uo 098uo 098uo


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #206 Gepost op: 28 mei 2012, 21:43:20
Ik heb vorige week mijn EHBO-diploma gescoord te Markelo en ga nu bij de wedstrijdploeg  098uo 098uo 098uo 098uo 098uo 098uo
Gefeliciteerd en veel succes met de wedstrijden.
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw