'Niet verplicht maar wel handig, EHBO diploma'

Auteur Topic: 'Niet verplicht maar wel handig, EHBO diploma'  (gelezen 49034 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #30 Gepost op: 29 juni 2007, 23:18:15
goed punt Peter ;)

ik zou best willen weten van de jongelui die met zijn toestel op hun buik lopen wat de meer waarde van een uit de hand gelopen hobby is.

sorry dat ik het zeg, maar ik vind dit puur ramp toerisme  :-\ ( zo komt het ten minste bij mij over)


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #31 Gepost op: 29 juni 2007, 23:20:16
sorry dat ik het zeg, maar ik vind dit puur ramp toerisme  :-\ ( zo komt het ten minste bij mij over)
Eigelijk is alles ramptoeristme maar je moet wel als 'fotograaf' zijnde een onderscheid kunnen maken wat wel en niet kan. En dan vind ik dit persoonlijk dus niet kunnen ;) (En dan zet je niet eens een slachtoffer op de foto)


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 29 juni 2007, 23:21:15
Jup maak ik idd foto's. Maar dan is het slachtoffer niet in een levensbedrijgende situatie ;)

Afhijsen patient met spoed, geen levensbedreigende situatie? Moet je me dan toch eens uitleggen waarom ze met spoed gaan  :|


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #33 Gepost op: 29 juni 2007, 23:22:46
Afhijsen patient met spoed, geen levensbedreigende situatie? Moet je me dan toch eens uitleggen waarom ze met spoed gaan  :|
Oke heb je een punt. Maar dan is er neem ik aan wél al een ambulance waardoor je niet eerder bent dan een hulpdienst. Zelf neem ik zowieso niet graag mijn camera te hand als er nog geen hulpdienst is.


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #34 Gepost op: 29 juni 2007, 23:25:45
maar kan mij iemand nu de meer waarde vertellen?    ::)


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #35 Gepost op: 29 juni 2007, 23:26:28
maar kan mij iemand nu de meer waarde vertellen?    ::)
Tussen een reanimatie of een afhijssing patient spoed?


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #36 Gepost op: 29 juni 2007, 23:31:06
Tussen een reanimatie of een afhijssing patient spoed?
nee...van de jeugd met een fototoestel op een buik bij heftige incidenten :)
(dat zou een afhijsing ook kunnen zijn)


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #37 Gepost op: 29 juni 2007, 23:36:47
goed punt Peter ;)

ik zou best willen weten van de jongelui die met zijn toestel op hun buik lopen wat de meer waarde van een uit de hand gelopen hobby is.

sorry dat ik het zeg, maar ik vind dit puur ramp toerisme  :-\ ( zo komt het ten minste bij mij over)

Het is maar net hoe je het bekijkt. Hulpverleners hebben soms iets aan foto's eb gebruiken soms foto's voor opleiding en andere doeleinden. Ik neem aan dat jij als SEH-zuster vast ook iets beter heb uit kunnen leggen aan de hand van een foto.

Het is niet zo dat je naar een melding toe gaat met het doel foto's maken ter educatie, maar eigenlijk is dit wel een van de grondredenen.

Ik denk dat er wel teveel mensen rondlopen met een pieper en dan nog het liefst duidelijk zichtbaar. Van mij hoeft dat ook niet en ook niet dat je pal op de neus van de bevelvoerder staat om je beste foto te nemen of op de grond gaat liggen voor de beste plaat, maar wat zou je erop tegen hebben als ik op gepaste afstand foto's maak van een ongeval met beknelling?
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #38 Gepost op: 29 juni 2007, 23:37:27
nee...van de jeugd met een fototoestel op een buik bij heftige incidenten :)
(dat zou een afhijsing ook kunnen zijn)

Waarom zou je ze ook niet toelaten in de traumakamer (?) bij jullie op de SEH... Kunnen ze NOG mooiere foto's maken voor hun persoonlijke website!!!  ;) ;D :-X :-X


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #39 Gepost op: 29 juni 2007, 23:40:55
k denk dat er wel teveel mensen rondlopen met een pieper en dan nog het liefst duidelijk zichtbaar. Van mij hoeft dat ook niet en ook niet dat je pal op de neus van de bevelvoerder staat om je beste foto te nemen of op de grond gaat liggen voor de beste plaat, maar wat zou je erop tegen hebben als ik op gepaste afstand foto's maak van een ongeval met beknelling?
En hoe langer je foto's maakt, en hoelanger je 'goed' foto's maakt, deste meer hv-ers in je omgeving weten wat jou normen zijn en hoe jij je gedraagd. En dan krijg je vanzelf de mailtjes met positieve reacties.

Waarom zou je ze ook niet toelaten in de traumakamer (?) bij jullie op de SEH... Kunnen ze NOG mooiere foto's maken voor hun persoonlijke website!!!  ;) ;D :-X :-X
Ik neem aan dat je hiermee nu niet alle jongeren over 1 kam scheert? :P ;)