'Niet verplicht maar wel handig, EHBO diploma'

Auteur Topic: 'Niet verplicht maar wel handig, EHBO diploma'  (gelezen 49015 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #40 Gepost op: 29 juni 2007, 23:45:34
Waarom zou je ze ook niet toelaten in de traumakamer (?) bij jullie op de SEH... Kunnen ze NOG mooiere foto's maken voor hun persoonlijke website!!!  ;) ;D :-X :-X
:-X

@112max: en nee....ik scheer niet iedereen overéén kam
op opendagen kan je ook hele mooie foto's maken van hulpverleningsvoertuigen en dan staan ze nog stil vaak ook (onder het mom van dan is de foto niet bewogen) :)

Mee eens, dat ik ook geleerd heb van foto's  
maar je kan me echt niet wijs maken dat al die jongelui die hier o.a. posten op het forum en website's etc. onderhouden dat zij dit ter leering doen voor proffesioneel Nederland!


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #41 Gepost op: 29 juni 2007, 23:49:35
:-X


Mee eens, dat ik ook geleerd heb van foto's  
maar je kan me echt niet wijs maken dat al die jongelui die hier o.a. posten op het forum en website's etc. onderhouden dat zij dit ter leering doen voor proffesioneel Nederland!

Zeker niet, maar ik doe beide websites/ weblog om een beeld te geven van het werk van beide beroepen. Het is het weergeven van het werk en dit kan jongeren enthousiast maken voor het beroep. Niet dat ik zelf beide beroepen uitoefen, maar ik hoor wel vaak: ik wil ook graag op de traumahelikopter. Dat is toch leuk om te horen, als mensen je website hebben gezien? En om een beeld te scheppen van het werk, van de moeilijke en de leuke kanten, zijn foto's van uitrukken het beste.
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #42 Gepost op: 29 juni 2007, 23:50:14
Nee dat zal ik je ook zeker niet wijsmaken. Of mijn foto's gebruikt worden voor opleiding of evaluatie? Geen idee. Zelf maak ik foto's om 'mijn' 112website bij te houden en zeker niet om het leed van een ander te plaatsen. Hoewel ik zeker ook begrijp als mensen hier een andere mening over hebben. De 'slechte' er tussen zullen het vast ook zeggen:

- Informatie geven over hulpdiensten hun job
- En een mooi plaatje schieten zijn voor mij een aantal redenen waarom ik het doe. En dan houd ik zeker niet voor me dat ik een politie auto met een sirene niet kikken vind hoor! Maar dat zal wel in me zitten (misschien aangeboren) ::)

En ik ben ook van mening dat het aantal vrijwilligers bij oa de brandweer toch wel een goed beeld krijgen voordat zij beginnen na het zien/lezen van de goede 112sites/weblogs.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #43 Gepost op: 29 juni 2007, 23:51:44
(...)
Ik neem aan dat je hiermee nu niet alle jongeren over 1 kam scheert? :P ;)

Eerst generaliseren en daarna pas individualiseren...  ;) ;D ;D ;D


weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #44 Gepost op: 30 juni 2007, 00:28:18
Als je eerder dan de hulpdiensten ter plaatse bent, kan je volgens mij beter zorgen dat ze opgevangen worden en naar het juiste adres geleidt worden, dat de deur open is, dat er geen oponthoudt is, (eventueel bij een afhijsing ruimte maken voor de hoogwerker, indien mogelijk), dus zorgen dat de proffesionals zo snel en zo goed mogelijk hun werk kunnen doen.

Dus: aanbellen, zou ik niet doen,
wel, kijken waar het ongeveer is, dan daar voor de deur gaan staan, als "gids" om het juiste adres te wijzen...
(bij een kleine straat, kan je zorgen dat er geen verkeer van de andere kant de straat in komt rijden etc...)

Dan help je ook, maar je laat iedereen in hun waarde, zowel de proffessionele hulpverlener als de/het slachtoffer(s) en omstanders ter plaatse...






Ben ik het eigelijk niet mee eens. Je kunt beter wel aanbellen. Dan heb je het iedergeval geprobeerd om je dienst te bewijzen. Als 'ze' dan nee zeggen. Ja jammer maar je hebt het wel geprobeerd! En daar gaat het om. Levensredden is wat mij betreft niet zo leeftijdsgebonden.

Aan de andere kant zie ik het wel weer in hoor. 14-jarig jochie: Ja ik kan reanimeren! Staat natuurlijk altijd een beetje raar en geeft een beetje een raar beeld. Dan blijf je als bewoner toch met de vraag zitten 'waarom is hij sneller tp dan mijn bestelde ambulance of de brandweer met haar AED apparaat?'.
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #45 Gepost op: 30 juni 2007, 00:42:25
Komt bij ons ook vaak voor dat we eerder zijn, dan wijzen we de hulpverleners enkel de weg idd


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #46 Gepost op: 30 juni 2007, 00:44:49
Hulpverleners de weg wijzen is wel iets anders dan een reanimatie beginnen. En met hv-diensten alleen al een goeie doorgang te verschaffen help je natuurlijk al met het helpen van het SO. Ook al heb je dit misschien minder snel door.

Wijze woorden weetje_hgl O0


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #47 Gepost op: 30 juni 2007, 00:48:18
Even heel zwart/wit stellen:

Als je geen 'overéénkomst' heb met de hulpverleners om foto's ter lering te maken... en als je ze alleen publiceert op je website... dan doe je het toch alleen om bezoekers te trekken naar je website? Dus om het leed van de betrokkenen te exploiteren (en hopen op veel klikken op je advertenties op je site?)  :)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #48 Gepost op: 30 juni 2007, 02:09:49
Als je geen 'overéénkomst' heb met de hulpverleners om foto's ter lering te maken... en als je ze alleen publiceert op je website... dan doe je het toch alleen om bezoekers te trekken naar je website? Dus om het leed van de betrokkenen te exploiteren (en hopen op veel klikken op je advertenties op je site?)

Ook weer hele wijze woorden. Ik lees nu ineens "het in beeld willen brengen van het werk van de hulpdiensten". Dan vraag ik me meteen af, vanwaar die drang om hun werk in beeld te willen brengen? Waarom maak je dan geen site over de werkzaamheden van de lokale bakker of de islamitische slagerij? Ik denk dat die ins en outs bij velen onbekender zijn dan de werkzaamheden van de hulpdiensten waar het internet, de TV en de kranten bol van staan...

Eigenlijk is het gewoon een soort ongevraagde informatievoorziening. Is er nu vraag naar, dan kun je daarop inspringen, maar als het even kan zijn er 25 sites met foto's van dezelfde incidenten in plaatsvinden dezelfde omgeving. Het wordt dan meer een strijd "wie heeft het snelst de 'mooiste' foto's online staan".

Vroeger maakte ik ook regelmatig foto's, de mensen die dat weten kunnen het bovenstaand wellicht als schijnheilig opvatten, maar ik heb altijd mijn grenzen gekend. Ik sta liever niet in de kijker en word ook liever niet herkend als iemand die altijd het eerst ter plaatse wil(de) zijn. Vandaag besloot ik om toch maar weer eens een keer te gaan kijken (op veilige afstand) bij een melding van een binnenbrand alhier in Zoetermeer. De eerst ter plaatse zijnde fotograaf stond zo dicht op de uiteindelijke buitenbrand dat ik mij afvroeg of hij niet beter perslucht kan dragen. Vervolgens besloot hij pas een paar stappen opzij te doen toen de eerste straal HD enig gevaar vormde voor zowel hemzelf als zijn camera.

Dat noem ik pas onprofessioneel, met je neus overal bovenop gaan staan en pas opzij stappen als het je te heet (of te nat) wordt.

Misschien ga ik nu een hele andere kant op, maar dat van dat decoderen van P2000 is niet eens zo'n gek idee, ook al ben ik er als geen ander vrijwel dag en nacht mee bezig. Als bepaalde lieden niet beseffen wat voor rare capriolen ze uithalen dan is een versluiering misschien wel de enige optie..

Groeten, Peter.


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #49 Gepost op: 30 juni 2007, 17:04:45

Misschien ga ik nu een hele andere kant op, maar dat van dat decoderen van P2000 is niet eens zo'n gek idee, ook al ben ik er als geen ander vrijwel dag en nacht mee bezig. Als bepaalde lieden niet beseffen wat voor rare capriolen ze uithalen dan is een versluiering misschien wel de enige optie..

Groeten, Peter.


Zou je dat diep in je hart niet heel erg vinden? Want als je er nu elke dag mee bezig bent en je alleen maar het zou willen verbieden omdat er een paar snotneuzen zijn, is dat niet een beetje vreemd?

Ik denk dat je altijd mensen met camera's bij een incident zou hebben staan. Of ze er nou per se op af gaan (n.a.v. hun pager) of dat het buurtbewoners zijn... Altijd zou je mensen die foto's maken houden...
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl