'Niet verplicht maar wel handig, EHBO diploma'

Auteur Topic: 'Niet verplicht maar wel handig, EHBO diploma'  (gelezen 49098 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kees ZHZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
  • Ambulancezorgbegeleider
    • Enkele foto's op mijn site
Reactie #50 Gepost op: 30 juni 2007, 17:31:35
Wat betreft over dat coderen van het P2000-systeem; ik zou dan alleen de ambulancedienst coderen want de privacy van het slachtoffer komt hierin het meest in het gedrang. hier in Zuid-Holland-Zuid hebben ze het P2000 systeem voor de ambulancedienst (nog) niet ingevoerd en ik denk dat het ook zo blijft. er hoeft maar 1 pleeg dit forum te lezen en hij is ervan genezen
Gaat het niet zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #51 Gepost op: 30 juni 2007, 17:37:33
Precies. Overigens wil ik niet eens weten waar een ambulance heen gaat want wat ik heb ik te zoeken bij de melding van een onwelle? Zelfde geld voor reanimatie. Hoe wil je op een foto vastleggen hoe de hv-diensten te werk gaan én om de privicy van het slachtoffer denken. Bijna  onmogelijk tenzijn je de ambulance even wilt fotograveren. :|


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #52 Gepost op: 30 juni 2007, 17:39:42
............. er hoeft maar 1 pleeg dit forum te lezen en hij is ervan genezen

Waarom? Wat is er mis met dit forum? Mensen met andere ideeen heb je overal, dus ook hier...  :|


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #53 Gepost op: 30 juni 2007, 17:41:50
Precies. Overigens wil ik niet eens weten waar een ambulance heen gaat want wat ik heb ik te zoeken bij de melding van een onwelle? Zelfde geld voor reanimatie. Hoe wil je op een foto vastleggen hoe de hv-diensten te werk gaan én om de privicy van het slachtoffer denken. Bijna  onmogelijk tenzijn je de ambulance even wilt fotograveren. :|

Wat is het verschil tussen een melding voor de ambu en de brandweer...  ??? ??? ??? Volgens mij betreffen ze beide 'narigheid' voor de betrokkenen. ::) Bij een brand ben je ook slachtoffer (ook als er geen slachtoffers vallen).

Stel dat jij al je foto (albums), kleren, erfenisstukken, je eerste schoentje, enz. kwijt raakt bij een brand.... :-\


fire dept vincent

  • Gast
Reactie #54 Gepost op: 30 juni 2007, 17:44:13
Wat is het verschil tussen een melding voor de ambu en de brandweer...  ??? ??? ??? Volgens mij betreffen ze beide 'narigheid' voor de betrokkenen. ::) Bij een brand ben je ook slachtoffer (ook als er geen slachtoffers vallen).

Stel dat jij al je foto (albums), kleren, erfenisstukken, je eerste schoentje, enz. kwijt raakt bij een brand.... :-\

Ja precies ze zeggen het denk ik alleen omdat de brandweer hun wat boeit en de ambu niet zo veel.


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #55 Gepost op: 30 juni 2007, 17:48:19
Hey enige wat (de meeste van) die fotografen interreseert is het maken van een foto voor de eigen site. Zorg er nu eerst eens voor dat je niet in de weg loopt, ga je ook niet bemoeien met een eventuele opstelplaats van een redvoertuig. Deuren forceren, laat dat lekker aan de brandweer over. Dus, doe lekker je ding als we er maar geen last van hebben. Oh ja, we hebben het steeds over privacy van slachtoffers, maar hoe zit dat met de privacy van de hulpverleners?? Waarom mogen die wel herkenbaar in beeld?? Persoonlijk heb ik er niet zo'n moeite mee om met mijn kop op het www te staan. Maar er zijn collega's die er niet op zitten te wachten.

Uiteraard zijn er genoeg fotograven die het netjes doen. Toch Duif? haha. Maar sommige figuren snappen er echt niks van.

laterzzz en een prettig weekend

 8)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #56 Gepost op: 30 juni 2007, 17:54:17
Oh ja, we hebben het steeds over privacy van slachtoffers, maar hoe zit dat met de privacy van de hulpverleners?? Waarom mogen die wel herkenbaar in beeld?? Persoonlijk heb ik er niet zo'n moeite mee om met mijn kop op het www te staan. Maar er zijn collega's die er niet op zitten te wachten.


Ik heb dat dus ook gevraagd aan de baas, en er word dus gezegd dat je het weet als je voor het beroep kiest dat de mogelijkheid bestaat dat je gefotografeerd word ......
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #57 Gepost op: 30 juni 2007, 18:04:07
In de weg lopen etc is wel het ergste wat je kunt doen lijkt mij (zelf nog niet meegemaakt). Gewoon gepaste afstand bewaren etc. is inmiddels wel duidelijk. Opstelplaats van het redvoertuig? Dan ga je wel erg ver als je je daarmee gaat bemoeien maar oke.

En waarom wel herkenbaar in beeld? Openbaar beroep. Hoewel ik me zeker kan voorstellen dat je niet graag op prijs stelt als je vollop in beeld op het internet staat. Ikzelf zal dan ook nooit zo'n mailtje afkraken als er gevraagd word een foto te verwijderen. En dan maakt het niet uit of je nou hulpverlener bent of passant.

En waarom wel een brandweer melding en niet een ambulance? Bij een brandweermelding kun je een foto maken zonder je er een slachtoffer op zet. Bij een ambulance zal dit wat moeilijker gaan.


fire dept vincent

  • Gast
Reactie #58 Gepost op: 30 juni 2007, 18:05:42
beetje algemeen "brandweermelding"  wat dacht je van een afhIJsing of een reanimatie?


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #59 Gepost op: 30 juni 2007, 18:06:36
beetje algemeen "brandweermelding"  wat dacht je van een afheising of een reanimatie?
Als je topic terugleest had ik hier al reactie over gegeven. ;)