'Niet verplicht maar wel handig, EHBO diploma'

Auteur Topic: 'Niet verplicht maar wel handig, EHBO diploma'  (gelezen 49017 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #80 Gepost op: 2 juli 2007, 21:11:57
even een korte reactie

Zoals de meeste weten ben ik een van de weinige officiële brandweerfotografen op dit forum
Ik zal nooit eerder ter plaatse komen als de eerste eenheid.
Knap lullig als je als brandweerfotograaf voor de eerste eenheid ter plaatse komt en al foto's staat te maken terwijl de hulpverlening nog moet opstarten.

En dat is meteen weer het probleem met die gasten die denken met hesjes brandweerfotograaf en weet ik wat voor een troep zitten rond te moeten rennen terwijl ze alleen maar een of andere knullige website hebben.

De burger weet niet beter, die ziet alleen de tekst brandweerfotograaf.

Helemaal verbieden en hele dikke houten platen voor de brandweerwinkel slaan, want dit soort hobbywinkels draagt er aan mee dat het in de praktijk maar al te vaak mis gaat.



Kan me ook niet voorstellen dat er ook maar 1 korps is waar dat anders geregeld is indien men met ''echte'' brandweerfotografen werkt.
Los ervan rijden wij niet op een reanimatie of afhijsen patient.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


owb

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #81 Gepost op: 4 juli 2007, 00:39:38
even een korte reactie

Zoals de meeste weten ben ik een van de weinige officiële brandweerfotografen op dit forum
Ik zal nooit eerder ter plaatse komen als de eerste eenheid.
Knap lullig als je als brandweerfotograaf voor de eerste eenheid ter plaatse komt en al foto's staat te maken terwijl de hulpverlening nog moet opstarten.

En dat is meteen weer het probleem met die gasten die denken met hesjes brandweerfotograaf en weet ik wat voor een troep zitten rond te moeten rennen terwijl ze alleen maar een of andere knullige website hebben.

De burger weet niet beter, die ziet alleen de tekst brandweerfotograaf.

Helemaal verbieden en hele dikke houten platen voor de brandweerwinkel slaan, want dit soort hobbywinkels draagt er aan mee dat het in de praktijk maar al te vaak mis gaat.



Kan me ook niet voorstellen dat er ook maar 1 korps is waar dat anders geregeld is indien men met ''echte'' brandweerfotografen werkt.
Los ervan rijden wij niet op een reanimatie of afhijsen patient.


Volgens mij is het bij een groot aantal korpsen zo dat ze niet echt een officiële brandweerfotograaf hebben, maar gewoon iemand die het doet en een weblogje heeft. Dat ze het allemaal leuk vinden en wel enige support geven. Soort van gedoogbeleid, het is er officiëel niet maar toch laten ze het gaan.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #82 Gepost op: 4 juli 2007, 07:54:08
Volgens mij is het bij een groot aantal korpsen zo dat ze niet echt een officiële brandweerfotograaf hebben, maar gewoon iemand die het doet en een weblogje heeft. Dat ze het allemaal leuk vinden en wel enige support geven. Soort van gedoogbeleid, het is er officiëel niet maar toch laten ze het gaan.


Klopt Oberon

Dat merk ik zelf ook.

Wat dat betreft zit betreffende korps even goed fout en moeten zij zich eens achter de oren krabben waar ze mee bezig zijn.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #83 Gepost op: 4 juli 2007, 09:38:16
Klopt Oberon

Dat merk ik zelf ook.

Wat dat betreft zit betreffende korps even goed fout en moeten zij zich eens achter de oren krabben waar ze mee bezig zijn.

Hoezo? Je gunt andere niet dat zij foto's maken voor de brandweer en dat de brandweer dit appricieert? Mogen alleen officiele brandweerfotografen foto's maken en die aan de brandweer leveren?

Lijkt me wat vreemd hoor. Misschien willen sommige fotografen niet officieel zijn, maar zijn ze het min of meer toch....
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #84 Gepost op: 4 juli 2007, 10:02:42
ik denk dat hij bedoeld dat het 'fout' is bepaalde fotografen als brandweerfotograaf te gedogen zonder daadwerkelijke overeenkomst/samenwerking.
als het misgaat moeten ze nu verklaren wat een 'ramptoerist' binnen het lint deed.. als het een officieel aangestelde/gecontracteerde brandweerfotograaf is is het een ander verhaal.
daarnaast creëer je nu de situatie dat die gedoogde persoon meer mag dan iemand die in principe precies gelijk is..
Politie Aspirant niveau 4


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #85 Gepost op: 4 juli 2007, 11:32:19
ik denk dat hij bedoeld dat het 'fout' is bepaalde fotografen als brandweerfotograaf te gedogen zonder daadwerkelijke overeenkomst/samenwerking.
als het misgaat moeten ze nu verklaren wat een 'ramptoerist' binnen het lint deed.. als het een officieel aangestelde/gecontracteerde brandweerfotograaf is is het een ander verhaal.
daarnaast creëer je nu de situatie dat die gedoogde persoon meer mag dan iemand die in principe precies gelijk is..

Er zijn genoeg fotografen die niet officieel zijn, maar wel binnen de linten mogen (als die er zijn) omdat ze foto's maken voor brandweer-doeleinden. Het is nou eenmaal een pré in dit geval als je de brandweer goed kent, want zij kunnen wel vragen aan de politie of je binnen de linten mag. Als je uit een andere regio komt en je hebt geen perskaart dan is dat dan jammer, ookal moet je dan als volwassen fotograaf toezien hoe een minderjarige foto's maakt binnen de linten....
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Mind

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Inline Explorer
Reactie #86 Gepost op: 4 juli 2007, 11:50:42
Er zijn genoeg fotografen die niet officieel zijn, maar wel binnen de linten mogen (als die er zijn) omdat ze foto's maken voor brandweer-doeleinden. Het is nou eenmaal een pré in dit geval als je de brandweer goed kent, want zij kunnen wel vragen aan de politie of je binnen de linten mag. Als je uit een andere regio komt en je hebt geen perskaart dan is dat dan jammer, ookal moet je dan als volwassen fotograaf toezien hoe een minderjarige foto's maakt binnen de linten....

wat voor doeleinden bedoel jij, daar kan je toch gewoon een officiele brandweerfotograaf voor gebruiken? ???
It's like the latest news, it's all wrong.  Pictures


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #87 Gepost op: 4 juli 2007, 12:07:03
Volgens mij is het bij een groot aantal korpsen zo dat ze niet echt een officiële brandweerfotograaf hebben, maar gewoon iemand die het doet en een weblogje heeft. Dat ze het allemaal leuk vinden en wel enige support geven. Soort van gedoogbeleid, het is er officiëel niet maar toch laten ze het gaan.


Dit vind ik dus helemaal nergens op slaan. Dat ''web-logje'' volgens jou, doen wij, Willem en Osdorp, om het dagelijkse leven in de uitrukdienst te laten zien.
Het word dus gewoon door de jongens van de uitrukdienst zelf gedaan. Dat vinden wij veel beter dan een brandweerfotograaf.
Een brandweerfotograaf in een stad als Amsterdam werkt niet, en ook niet per kazerne. Want die officiele fotograaf is niet 24/7 op de kazerne, is er niet als er geintjes uitgehaald worden, kan geen films maken vanuit de voertuigen, is er niet als er geoefend word in- of om de kazerne, is er niet als er op het BOC (opleidingscentrum) word geoefend, is er niet als er uitrukken of hulpverlenings klussies niet over p2000 gaan (gebeurt soms), is er niet als men de straat op gaat om boodschappen te doen, te orienteren, of een ijsje te halen. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Verder zullen brandweerfotografen het best goed doen, maar zoals het nu met onze web-logs gaat, hebben we geen problemen en werkt het alleen maar beter. We weten ook dat als er een uitruk in een bepaald deel van de stad is, dat we vaak toch foto's krijgen, niet van officele brandweerfotografen.
Ohja ''wij/we'' zijn, de jongens van de uitrukdienst, en ikzelf, die samen de web-log doen, even voordat ik weer dingen naar me hoofd geslingerd krijg.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #88 Gepost op: 4 juli 2007, 12:12:58
Heren gaan we weer on-topic svp ;)======> als fotograaf eerder ter plaatse dan hulpverleners

Shave
moderator


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #89 Gepost op: 4 juli 2007, 17:04:17
voor de "andere" discussie---->   kun je hier  verder gaan ;)