'Niet verplicht maar wel handig, EHBO diploma'

Auteur Topic: 'Niet verplicht maar wel handig, EHBO diploma'  (gelezen 49046 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #90 Gepost op: 4 juli 2007, 18:27:53
Hoezo? Je gunt andere niet dat zij foto's maken voor de brandweer en dat de brandweer dit appricieert? Mogen alleen officiele brandweerfotografen foto's maken en die aan de brandweer leveren?

Lijkt me wat vreemd hoor. Misschien willen sommige fotografen niet officieel zijn, maar zijn ze het min of meer toch....

Heeft niks met gunnen te maken. Ik denk even aan zaken als arbo, veiligheid, verandwoording, transparantheid  etc. Dit is al zo vaak besproken. Moet ik nou weer helemaal in details gaan gaan treden om uit te leggen wat ik bedoel. Gebruik anders de zoekfunctie even zou ik zeggen. Er is al genoeg over geschreven.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #91 Gepost op: 4 juli 2007, 18:30:32
Dit vind ik dus helemaal nergens op slaan. Dat ''web-logje'' volgens jou, doen wij, Willem en Osdorp, om het dagelijkse leven in de uitrukdienst te laten zien.
Het word dus gewoon door de jongens van de uitrukdienst zelf gedaan. Dat vinden wij veel beter dan een brandweerfotograaf.
Een brandweerfotograaf in een stad als Amsterdam werkt niet, en ook niet per kazerne. Want die officiele fotograaf is niet 24/7 op de kazerne, is er niet als er geintjes uitgehaald worden, kan geen films maken vanuit de voertuigen, is er niet als er geoefend word in- of om de kazerne, is er niet als er op het BOC (opleidingscentrum) word geoefend, is er niet als er uitrukken of hulpverlenings klussies niet over p2000 gaan (gebeurt soms), is er niet als men de straat op gaat om boodschappen te doen, te orienteren, of een ijsje te halen. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Verder zullen brandweerfotografen het best goed doen, maar zoals het nu met onze web-logs gaat, hebben we geen problemen en werkt het alleen maar beter. We weten ook dat als er een uitruk in een bepaald deel van de stad is, dat we vaak toch foto's krijgen, niet van officele brandweerfotografen.
Ohja ''wij/we'' zijn, de jongens van de uitrukdienst, en ikzelf, die samen de web-log doen, even voordat ik weer dingen naar me hoofd geslingerd krijg.

Robin dat is het verschil

Wij zijn  er niet om 24/7 te beschrijven wat een uitrukdienst doet en wanneer ze een ijsje gaan eten. Het is prima en hartstikke leuk wat jullie doen. Bij ons heeft de betekenis brandweerfotograaf een heel andere inhoud. Deze is vooral gericht op interne voorzieningen en niet zo zeer op externe.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #92 Gepost op: 4 juli 2007, 20:08:12
voor de "andere" discussie---->   kun je hier  verder gaan ;)


Heren gaan we weer on-topic svp ;)======> als fotograaf eerder ter plaatse dan hulpverleners

Shave
moderator

::)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #93 Gepost op: 4 juli 2007, 20:14:08
Wij zijn  er niet om 24/7 te beschrijven wat een uitrukdienst doet en wanneer ze een ijsje gaan eten. Het is prima en hartstikke leuk wat jullie doen. Bij ons heeft de betekenis brandweerfotograaf een heel andere inhoud. Deze is vooral gericht op interne voorzieningen en niet zo zeer op externe.

Nu begint het onderscheid duidelijk te worden. Sommige 'weblogs' (om hetzelfde woord maar even te hanteren) lijken een soort dagboek of misschien zelfs een soort Big Brother. De brandweer hoeft maar een scheet te laten of even een boodschap te doen bij de chinees en het wordt 'geregistreerd, terwijl jullie alleen het 'echte' werk vastleggen. Het uiteindelijke doel van de foto's is ook heel anders. Pas wanneer dit doel belangrijk genoeg is roept men een echte brandweerfotograaf in het leven. Tot die tijd moet men het doen met Big (of eigenlijk Little) Brothers  ;D

Groeten, Peter.


Twentenieuws-Almelo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 655
  • Schat je pieper gaat schat!!! Wakker worden.
    • www.larofotoservice.nl
Reactie #94 Gepost op: 4 juli 2007, 21:09:59
Als fotograaf eerder dan hulpverleners.... tjah overkomt mij ook wel eens. In mijn woonplaats zijn er drie fotografen (beroepsmatig) .
En wat doe je dan als fotograaf zijnde als je eerder op een plaats incident bent dan een hulpverleningsdienst afhankelijk van het soort incident ga je toch eerst kijken wat er precies aan het handje is in 99% van de gevallen is er toch al een noodhulp eenheid van de politie tp mocht dat niet het geval zijn dan ga je daar waar nodig/de mogelijkheid er is toch zo goed mogelijk hulp verlenen. En zullen HV diensten het toch van je overnemen zodat ik/wij als fotograaf ons werk kunnen doen.

Iedere fotograaf in deze plaats houd zich aan bepaalde gedragsregels, wat een hele fijne werksituatie cre-eert voor iedereen. Van vaders die fotografen bij de keel pakken hulpdiensten die in de weg worden gelopen is hier geen sprake, nee er word hier eerder gezegd van heren fijn dat jullie er weer zijn en belangeloos jullie beeldmateriaal weer aan ons ter beschikking stellen.

Vooral als je na een incident thuiskomt om je foto's naar de diverse media te sturen en meteen daarna naar de diverse hulpverleners zijn de bedankjes niet van de lucht. En dan ben je er eens een keer niet bij door andere verplichtingen dan kun je je lol op of je telefoon staat niet stil of puilt je mailbox uit van "goh ben je ziek of is er iets anders?". Nee dan zelfs de diverse mensen van het plaatselijke brandweerkorps die je de mogelijkheid bieden om na een zeer ernstig incident even een bakkie te komen doen en er even over te praten neem ik mijn petje (spreekwoordelijk) voor af .

En dan even over de slachtoffers van diverse incidenten, er zijn er het afgelopen decennium enkele tientallen geweest die door hun ongeval etc. niet een totaalbeeld hebben van wat er precies gebeurt is de mensen van die incidenten hebben mij via de diverse hulpdiensten of media gecontacteerd en gevraagd of ik ze beeldmateriaal wou geven , en natuurlijk hebben ze dit gekregen en heb ik hele mooie en fijne reacties gekregen van de diverse mensen.

Groeten Ronald.


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #95 Gepost op: 6 juli 2007, 20:01:50
Robin dat is het verschil

Wij zijn  er niet om 24/7 te beschrijven wat een uitrukdienst doet en wanneer ze een ijsje gaan eten. Het is prima en hartstikke leuk wat jullie doen. Bij ons heeft de betekenis brandweerfotograaf een heel andere inhoud. Deze is vooral gericht op interne voorzieningen en niet zo zeer op externe.

Ok bedankt voor je uitleg Jos!  O0


KoenL

  • http://www.koenlaureij.nl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 346
    • Koen Laureij Fotografie
Reactie #96 Gepost op: 13 maart 2011, 01:04:39
Dat het aantal "fotografen" uit de hand loopt wordt mij de laatste tijd steeds meer duidelijk. Zojuist loop ik tegen een website aan waar ik eerlijk gezegd best wel van schrik. Ik zie dingen waarvan ik denk, dit gaat echt té ver.

Citaat
Fotograaf worden?

Ben jij net degene die wij zoeken voor de uitbreiding van ons fotografen team? Ben er als Vlugge Jaapie bij als het gaat om een brand of ongeval? Weet je wat je wel en niet kan maken bij een incident? En weet jij ook wat gevaarlijk is om te doen en wat niet? Dan zijn wij waarschijnlijk op zoek naar jou!

Er zijn alleen wel een aantal eisen er aan verbonden:
 - Bereidheid om naar een melding te gaan
Er wordt van je verwacht dat je minimaal 1x per 2 weken naar een melding gaat
 - Beschikking over pieper
Om naar de meldingen toe te gaan en te volgen, moet een beschikikking over een pieper hebben. Is dit niet het geval laat het ons weten
 - Camera
Je moet in bezit zijn van een goede camera. Een digitale camera is voldoende.
  – Omgang met computer
Het is belangrijk dat je zelf je berichten kan publiceren en foto’s kan uploaden met je door ons gegeven account.
- Niet verplicht maar wel handig, EHBO diploma
Ben je eerder dan de hulpdiensten, help dan eerst het slachtoffer voor je foto’s begint te maken

Neem ook eens een kijkje onder de kop fotografen. De leeftijd van de fotografen varieert vanaf 12 jaar tot en met 17 jaar.

De website waar het over gaat is http://www.112-regioutrecht.nl.

Wat vinden jullie hiervan?
Freelance fotograaf in Utrecht en omstreken voor diverse media. Een selectie van mijn werk is te zien op mijn website www.koenlaureij.nl.


Daniel Hartman

  • Manschap A, Lifeguard, Plotter
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
    • Daniel Hartman.nl
Reactie #97 Gepost op: 13 maart 2011, 01:27:12
Wanneer kan je jezelf nu nog echt fotograaf noemen?
In principe is iedereen die met een lullig cameratje foto's maakt voor publiciteit een "fotograaf".

Dat dit wel heel erg ver gaat is natuurlijk wel duidelijk.
Denk dat deze "jongens" nog een hoop te leren hebben.
1 van de "fotografen" ken ik persoonlijk, en die zit bij de jeugdbrandweer.
Wordt dit daar tegenwoordig aangeleerd???


Azijnzeikerd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #98 Gepost op: 13 maart 2011, 10:56:19
Wat vinden jullie hiervan?

Dit is nou weer zo'n posting waarbij het duidelijk is dat er alleen maar negatief geantwoord mag/moet worden, dus dat het belachelijk is, schandalig is enzovoort.

Doen ze iets wat in strijd is met de wet? Nee. Is het aan ons om er iets van te vinden? Lijkt mij niet. Want het ontaard weer in een eindeloze discussie die uiteindelijk geen ander doel heeft dan deze club zwart te maken. Aanvaard nou eens dat de maatschappij dynamisch is en steeds verandert en dat wat er nu gebeurt gewoon bij deze tijd hoort.

Laat die gastjes lekker. Ze zijn jong en bevlogen. Als ze wat ouder worden komt het verstand vanzelf wel (hoop ik). Misschien worden het later wel hele goede hulpverleners, mede door de ervaring die ze al opgedaan hebben als fotograaf  998765


KoenL

  • http://www.koenlaureij.nl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 346
    • Koen Laureij Fotografie
Reactie #99 Gepost op: 13 maart 2011, 12:42:50
Dit is nou weer zo'n posting waarbij het duidelijk is dat er alleen maar negatief geantwoord mag/moet worden, dus dat het belachelijk is, schandalig is enzovoort.

Dan begrijp jij mij verkeerd. Ik vraag om jullie mening en ik leg daarmee niemand woorden in de mond. Ik geef wel mijn eigen mening die negatief is, maar dat wil niet zeggen dat ik dezelfde mening ook van jou / jullie verwacht. :)

Doen ze iets wat in strijd is met de wet? Nee. Is het aan ons om er iets van te vinden? Lijkt mij niet. Want het ontaard weer in een eindeloze discussie die uiteindelijk geen ander doel heeft dan deze club zwart te maken. Aanvaard nou eens dat de maatschappij dynamisch is en steeds verandert en dat wat er nu gebeurt gewoon bij deze tijd hoort.

Volgens mij zitten we op een forum waar een eindeloze discussie normaal gevoerd kan worden. Er zitten hier mensen die vanuit verschillende kanten naar fotografen kijken (hv-ers, andere fotografen, omstanders), waardoor er ongetwijfeld ook wisselend gedacht wordt. Ik begrijp uit jouw post dat ik iets niet bespreekbaar moet maken, omdat er volgens jou een eindeloze discussie aan vast hangt? Ik deel die mening niet met je.
Freelance fotograaf in Utrecht en omstreken voor diverse media. Een selectie van mijn werk is te zien op mijn website www.koenlaureij.nl.