Politieman met opvallende tattoo. Kan dat?

Auteur Topic: Politieman met opvallende tattoo. Kan dat?  (gelezen 83584 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Gepost op: 2 juli 2007, 22:42:57
Dat het eenieder vrij staat om wat voor lichaamsversiersels waar dan ook aan te brengen staat voor mij buiten kijf. Natuurlijk geldt dat ook voor een politieman alleen vind ik wel dat deze een onkreukbare uitstraling en imago zou moeten hebben. Ik snap best dat de man op onderstaande foto een tattoo mooi vindt. Prima, maar ik heb wel zoiets van "trek dan wel ff een blouse met lange mouwen aan". Zijn hier binnen de politie geschreven of ongeschreven regels voor? En als ze er niet zijn, hoe kijken jullie hier zelf tegenaan?



(Foto: Niels van Rooij)

(Edit: Politieman onherkenbaar gemaakt ivm context topic)


Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #1 Gepost op: 2 juli 2007, 22:59:40
En hoe ver ga je in de acceptatie er van? Wat te denken van oorringen, knopjes, piercings op diverse plaatsen (tong,wenkbrauw). Er komt nu een hele generatie aan die eigenlijk niet beter weet...  :|


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #2 Gepost op: 2 juli 2007, 23:34:14
Voor zover ik weet hoor je gewoon lange mouwen te dragen.... maar ja, ik ben net ff anders opgeleid ::) ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #3 Gepost op: 2 juli 2007, 23:35:29
Gaan we nu echt overal op letten. Hoofddoekjes, tulbanden, kettingen, oorringen en ringen op ander plekken mogen toch ook. Laat die beste man gewoon een tattoo hebben.

Laterzzzz


44732

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 2 juli 2007, 23:36:01
Ik heb zelf ook tattoos op mijn onderarmen en moet verplicht lange mouwen dragen.
heb er totaal geen problemen mee dat ik lange mouwen moet dragen, zo'n opvallende tattoo zoals op de foto vind ik eerlijk gezegt niet kunnen.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #5 Gepost op: 2 juli 2007, 23:41:37
Gaan we nu echt overal op letten. Hoofddoekjes, tulbanden, kettingen, oorringen en ringen op ander plekken mogen toch ook. Laat die beste man gewoon een tattoo hebben.

Laterzzzz
Bij mij in de opleiding was het inderdaad zo dat daar overal op gelet werd... Kettinkje om--> afdoen, ringen behalve knopjes voor de dames---> uit.  Bij een uniform horen geen versierselen behalve diegene die je verdiend hebt ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #6 Gepost op: 2 juli 2007, 23:59:01
Ik vind het wel mooi staan!

Maar goed, als politiemand/vrouw vind ik dat je 'neutraal' moet zijn, zeker in dit geval kan deze meneer best even lange mouwen aan doen. Oorbellen moeten klein blijven vind ik (ik zou denk ik helemaal niets dragen, een verdachte die een oorbel uit je oor rukt lijkt me geen fijn idee), opvallende dingen zijn not-done. Je kiest voor een openbare voorbeeldsfunctie, zorg dan ook dat je er neutraal uit ziet.
*leegheid*


Forumspookje

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 3 juli 2007, 01:46:05
Veel korpsen zijn hier duidelijk in (met geschreven regels), als je een tattoo hebt die zichtbaar zou kunnen zijn moet je deze bedekken met kleding. Dus in dit geval was een blouse met lange mouwen op zijn plaats geweest. Daarnaast is het zo dat grote oorbellen, piercings en andere versierseltjes uit moeten. Dit ook mede voor je eigen veiligheid. Als een verdachte die grote ringen in je oren ziet hangen dan (.....) vul zelf maar in.  ;) Maar zo is het ook met haardracht. Het liefst kort en anders opgestoken.

Nu kan het gebeuren dat je dit soort dingen blijft zien. Het korps kan wel regels hebben maar weinig mensen letten erop. Mensen zullen dus door hun eigen leidinggevende worden aangesproken mochten ze dit waarnemen. Je moet zo neutraal mogelijk overkomen. Hoofddoekjes, keppeltjes en tulbanden zullen dus not done zijn binnen de politie en terecht. Iedereen is vrij in zijn of haar geloof of uiterlijke expressies, maar er zijn grenzen. Kun je daar niet tegen? Even goede vrienden maar solliciteer dan ergens anders of pas je aan.


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #8 Gepost op: 3 juli 2007, 02:35:52
Helemaal mee eens! Zelfs op de opleiding beveiliging werd er in gestampt dat versiersels (piercings, oorbellen) af/uit gaan, taatoos worden bedekt en je zorg dat je geen meters haar hebt hangen.. dan mag ik ook aannemen dat dat zeker ook in de politie opleiding ter sprake is gekomen. Verder zouden hier geen regels voor hoeven zijn, iedere agent snapt toch dat het in de meeste situaties beter is de boel te bedekken?


Karim

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 3 juli 2007, 02:36:53
zo'n opvallende tattoo zoals op de foto vind ik eerlijk gezegt niet kunnen.


Mee eens, ik vindt 't ook geen gezicht.

Als je al van die dingen wilt hebben zorg dan dat ze bedekt zijn als je werkt want in onze functie's vindt ik dat gewoon niet gepast.