Politieman met opvallende tattoo. Kan dat?

Auteur Topic: Politieman met opvallende tattoo. Kan dat?  (gelezen 83704 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Willem58

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 129
Reactie #20 Gepost op: 6 juli 2007, 16:26:17
tsja, als het een dresscode is waar je accoord meegaat tijdens de sollicitatie, moet je later niet zeuren, of een andere baan zoeken, of bedekken tijdens opnbaar optreden. Sieraden etc. kunnen eigenlijk tijdens geen enkele baan, kun je mischien een arbo-verhaal aanvastknopen tenzij je bij een juwelier werkt of op kantoor werkt oid.
Ik denk dat een tattoo in onze maatschappij steeds meer geaccepteerd is, en ik vindt een plaatje van Betty Boop of een dolfijntje helemaal niet agressie opwekkend, maar dan zouden er weer regeltjes opgesteld moeten worden wat kan en niet kan;overigens is het vreemd dat er geen landelijke regel/richtlijn is, zoja moet iedereen zich er aan houden ivm. voorbeeldfunctie zonee, lekker laten zitten die tattoo.


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #21 Gepost op: 6 juli 2007, 21:10:37
dat roze haar vind ik ook een beetje overdone (het lijkt mij trouwens ook dat als je jezelf in de spiegel ziet en begint te lachen dat je toch wat aanpast in die functie)
maar geverfd haar op zich hoeft imo geen probleem te zijn zolang het maar redelijk neutraal is, prima als een agent met spikes rondloopt, maar dan geen 4 cm lange spikes maar hou het wel reëel.

idemdito voor tatoo's, storend vind ik het pas als het overdaad is
Politie Aspirant niveau 4


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #22 Gepost op: 6 juli 2007, 21:58:15
dat roze haar vind ik ook een beetje overdone (het lijkt mij trouwens ook dat als je jezelf in de spiegel ziet en begint te lachen dat je toch wat aanpast in die functie)
maar geverfd haar op zich hoeft imo geen probleem te zijn zolang het maar redelijk neutraal is, prima als een agent met spikes rondloopt, maar dan geen 4 cm lange spikes maar hou het wel reëel.

idemdito voor tatoo's, storend vind ik het pas als het overdaad is

Zoals ik al eerder zei moet het volgens het Nederlandse politie Protocol Kleding en Presentatie:

4

Piercings:
Piercings hebben niet de representatieve uitstraling die het korps van haar medewerkers verwacht. Op grond van de ARBO-normen, de veilgheidsoverwegingen en de representatieve uitstraling is het dragen van zichtbare piercings derhalve niet geoorloofd.

Tatoeages: Het zichtbaar drachten van een tatoeage heeft niet de representatieve uitstraling die het korps vavn haar medewerkers verwacht en is daarom niet toegestaan. Voor de medewerker die alreeds een tatoeage hebben, geldt dat hieromtrent zich slechts beperken tot een beperkt aantal uitzonderingsmomenten. (bijv. het niet bedekken van een tatoeage bij zeer warm weer).

Haardracht: Iedere medewerker heeft verzorgd haar in een natuurlijke kleur.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #23 Gepost op: 6 juli 2007, 23:51:30
jah, dat kan er staan maar mijn mening is dat het kan maar binnen bepaalde perken.
IK vind het dus afhankelijk van de situatie
Politie Aspirant niveau 4


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #24 Gepost op: 7 juli 2007, 00:47:39
jah, dat kan er staan maar mijn mening is dat het kan maar binnen bepaalde perken.
IK vind het dus afhankelijk van de situatie
Ben ik het mee eens.
Maar roze haar kan écht niet!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #25 Gepost op: 7 juli 2007, 01:06:18
Persoonlijk zeg ik nee tegen Tattoo's ... Ik vind het gewoon niet kunnen bij een agent ... Idem met piercings!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #26 Gepost op: 7 juli 2007, 01:08:54
En zoals je ziet staat het ook in het protocol geschreven: niet doen dus!


Willem58

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 129
Reactie #27 Gepost op: 7 juli 2007, 08:07:57
Dat is dus duidelijk! landelijk protocol en daar noet iedereen zich dus aan houden.


mark_b

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
    • Brandweer Mook & Middelaar
Reactie #28 Gepost op: 23 augustus 2007, 20:08:28
Ik vind dat tatoos moeten kunnen, mits het geen belediging is voor anderen.
En ik vind dat de korpschef die grens maar moet vaststellen.
TWITTER foto's suck....


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #29 Gepost op: 23 augustus 2007, 22:18:42
Het is toch vastgelegd in het protocol?? Waar discussieren we dan nog over  :)