Politieman met opvallende tattoo. Kan dat?

Auteur Topic: Politieman met opvallende tattoo. Kan dat?  (gelezen 83310 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #50 Gepost op: 24 augustus 2007, 23:51:53
nou ik vind dat die motoragent nog heel erg geduldig en kalm gebleven is hoor, valt me nog mee dat ie rustig op zn motor blijft zitten,

Hij kan moeilijk anders... als hij een poging doet om er één te arresteren dan gaat dat waarschijnlijk niet lukken. Gewoon oplossen zoals hij nu gedaan heeft en na 5 minuten met versterking terug komen...  ;) Kijken wie het dan wint...  :D


Karim

  • Gast
Reactie #51 Gepost op: 25 augustus 2007, 03:00:05
Gewoon oplossen zoals hij nu gedaan heeft...

Of gewoon zichzelf niet verlagen tot dat niveau en zelf met scheldwoorden gaan gooien....

Kan weinig respect voor betreffende motormuis opbrengen moet ik eerlijk zeggen.


Michelle1983

  • Gast
Reactie #52 Gepost op: 25 augustus 2007, 10:53:26
Bij dit filmpje hoort overigens nog een ander verhaal. Zie de drie krantenberichten hieronder. Filmpje stond oorspronkelijk op Youtube maar daar is ie verwijderd.

Media storten zich op wijk
door Jan van Zuilen


Zaterdag 25 augustus 2007 - ROOSENDAAL - De Roosendaalse wijk Westrand was gisteren nationaal nieuws. Dit naar aanleiding van de berichtgeving in deze krant over de filmpjes op de internetsite YouTube, van jongeren die de politie uitdagen.
  
De Westrand werd overspoeld door journalisten en cameraploegen van andere media, die zo ongeveer iedere burger die op straat liep, naar zijn mening vroegen. Ook leek het volgens wijkbewoners of de politie veel vaker dan normaal in de Westrand te zien was, maar dat werd door woordvoerder André van Hul ontkend. "We draaien onze normale surveillance, het enige wat ons opvalt, is dat de landelijke pers het nu grootscheeps oppakt." Ook op internet waren de YouTube-filmpjes het gesprek van de dag. De doorgaans nogal provocerende website GeenStijl.nl had er een item van gemaakt, toegespitst op de tongpiercing van de motoragent die in een van de YouTube-filmpjes door jongeren wordt uitgedaagd. Daar kwamen honderden reacties op binnen. Ook op de website van deze krant regende het reacties van overwegend verontwaardigde mensen. De meesten riepen op tot harde acties zoals: 'paspoort afpakken, in een bus zetten en naar Marokko sturen, daar leren ze hen die streken wel af'. Toch waren er ook mensen die aandrongen op bezinning en het aangaan van de dialoog. In enkele reacties moest ook de agent met de tongpiercing het ontgelden.

>>'Paspoort afpakken, in een bus zetten en naar Marokko sturen. Daar leren ze hen die streken wel af', aldus reacties van boze lezers op onze internetsite.

Grens bereikt in Westrand
door Govert van Veen

Vrijdag 24 augustus 2007, ROOSENDAAL - Jongeren die in de Roosendaalse wijk Westrand voor problemen zorgen, sturen aan op een confrontatie. Dat is voor Michel Marijnen, als burgemeester verantwoordelijk voor de openbare orde, wel duidelijk. In een interview over de problematiek in de Westrand en met name die op het St. Lucasplein zegt Marijnen geschokt te zijn van de filmpjes die de jongeren zelf op de site www.youtube.com hebben gezet.

"De sfeer van die filmpjes en de manier waarop ze een agent op een motorfiets aan het uitdagen waren, daar schrok ik erg van. "Vooral ook die filmpjes", aldus Marijnen, maken duidelijk dat de confrontatie wordt gezocht.
"Dat valt buiten de grenzen van tolerantie en is heel ernstig. Ze zoeken de strijd, willen de baas zijn. Maar dat kan niet. De enige die de baas is, dat is de samenleving. Iedereen heeft zich aan de afgesproken regels te houden."
De gebruikelijke maatregelen (extra surveillance, buurtvaders etc), die in andere Roosendaalse wijken wel enig effect hebben gesorteerd, doen dat in de Westrand niet. Marijnen: "Er is sprake van een grotere groep met een harde kern van pakweg zo'n twintig jongeren. Die laatste categorie zit in de criminele hoek. En als criminelen moeten ze ook behandeld worden. We zijn bezig hen in kaart te brengen en te volgen in hun doen en laten." Roosendaal west (bronx)Roosendaal west (bronx)'Roosendaal West Brox)

'Samenleving mág dit niet verliezen'
door Govert van Veen

Vrijdag 24 augustus 2007 - ROOSENDAAL - Jongeren die gefouilleerd worden en intussen elkaar filmen. Jongeren met bivakmutsen en stuntend op scooters, op de snelweg en op het Lucasplein. Maar vooral: jongeren die een motoragent treiteren en hem het bloed onder de nagels vandaan halen.

Het gevolg: de agent wordt zodanig uitgedaagd dat hij zijn boekje te buiten gaat en z'n gezag dreigt te verliezen. Niet goed te praten misschien, maar gezien de situatie waarin hij verkeert, wel erg begrijpelijk.

Het speelt zich allemaal af in Roosendaal en met name in de wijk Westrand. En het is allemaal te zien op internet, op de site http://www.youtube.nl. (en nu ook op bndestem.nl)

Michel Marijnen heeft met afschuw kennisgenomen van de door de jongeren zelf verspreide opnamen. De Roosendaalse burgemeester, verantwoordelijk voor de openbare orde in zijn gemeente, staat voor een lastige klus. Hoe de situatie in de Westrand, waar jongeren al langer op vooral het Lucasplein en nu ook het Cruyff Court voor ernstige overlast zorgen, te normaliseren?

Zijn gezicht staat ernstig. Marijnen: "Er móét een oplossing komen. Deze confrontatie mag de samenleving niet verliezen. Maar het zal niet simpel zijn."

Vraag hem niet naar een tijdpad, een datum waarop alles over moet zijn. "Zou ik niet durven zeggen. Was het maar zo simpel. Maar ik weet net zo min wanneer de drugsproblematiek opgelost is, of wanneer de woninginbraken..."

Inmiddels zit de gemeenschap hem op de huid. De Roosendaalse Lijst stelde vragen, het bewonersplatform Westrand dreigt nu het heft in eigen hand te nemen.

Marijnen schudt het hoofd. "Nee, dat laatste kan niet. Dan ga je zelf in tegen de spelregels die we met z'n allen in dit land gemaakt hebben. Net zo goed als de politie zich aan diezelfde regels heeft te houden. Geloof me maar gerust, de politie zou, in deze problematiek, best wel eens verder willen gaan. En ikzelf misschien ook wel, als ik het puur emotioneel bekijk. Maar het kán niet. We leven in een rechtsstaat. Als de overheid zich daar al niet zelf aan houdt, dan heb je pas écht een probleem." En Marijnen heeft al genoeg aan zijn hoofd. "In andere wijken, Kroeven, Langdonk, hebben we de overlast redelijk beheersbaar kunnen houden door maatregelen als buurtvaders, buurtcoaches, mensen uit het circuit zelf. Natuurlijk hebben we die ook hier ingezet. Je zou er niet aan moeten denken hoe nóg erger de situatie anders was geweest."

Maar de Westrand vereist daarnaast een hardere aanpak. Marijnen: "Voor de harde kern daar helpen geen buurtvaders. We hebben besloten het streng aan te pakken. Als het maar even kan, pakken we ze op en laten we ze logeren. Maar het moet wel kúnnen, binnen de rechtskundige verhoudingen. Essentieel is dat er aangifte wordt gedaan. Natuurlijk proberen we de ergste raddraaiers precies in beeld te krijgen en te houden en verbanden te leggen. Bovendien hebben we een criminoloog ingeschakeld."

>>Burgemeester Marijnen: 'De politie zou misschien best verder willen gaan. Maar we leven in een rechtsstaat. Iedereen moet zich aan de regels houden.

Bron van drie artikelen: www.bndestem.nl


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #53 Gepost op: 25 augustus 2007, 13:17:58
nou ik vind dat die motoragent nog heel erg geduldig en kalm gebleven is hoor, valt me nog mee dat ie rustig op zn motor blijft zitten,

Weer een feit dat ik niet geschikt zou zijn voor dit werk. respect voor de agent!
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


PCM_Smeets

  • Gast
Reactie #54 Gepost op: 25 augustus 2007, 21:25:37
Iedereen vindt dat de politie een afspiegeling moet zijn van de samenleving, behalve als.........................................

Nee de agent moet binnen een bepaald hokje passen. Netjes praten, net uniform etc etc. Is een agent met tattoo of oorbel, kale kop etc etc een slechte agent? Nee toch?! Iedereen loopt op straat rond met tattoo's, maar in uniform kan het niet? Wat een onzin. Ik vind dat hier niet op geoordeeld mag worden. Je wordt dan afgerekend op een tattoo die je wellicht tientallen jaren eerder hebt laten zetten, en niet op je kunnen. En het zou andersom moeten zijn.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #55 Gepost op: 25 augustus 2007, 21:47:46
Iedereen vindt dat de politie een afspiegeling moet zijn van de samenleving, behalve als.........................................

Nee de agent moet binnen een bepaald hokje passen. Netjes praten, net uniform etc etc. Is een agent met tattoo of oorbel, kale kop etc etc een slechte agent? Nee toch?! Iedereen loopt op straat rond met tattoo's, maar in uniform kan het niet? Wat een onzin. Ik vind dat hier niet op geoordeeld mag worden. Je wordt dan afgerekend op een tattoo die je wellicht tientallen jaren eerder hebt laten zetten, en niet op je kunnen. En het zou andersom moeten zijn.

Mooi andwoord kan ik me helemaal in vinden.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #56 Gepost op: 27 augustus 2007, 06:19:17
Ik niet :) Ik vind ook helemaal niet dat de politie een afspiegeling dient te zijn van de samenleving. Mocht dat gebeuren hebben we dronken agenten in de auto.. nee dank u! Ik vind het prettig als een agent er netjes bij loopt en er goed uit ziet. Je hebt ook een voorbeeldfunctie!

Edit: in dit geval ben ik apetrots op oom agent, interesseerd me niet dat hij terugscheld, dat verdienen ze.. en hard ook! Als ik dit zie ben ik toch wel bang voor de toekomst van dit veel te schofterige land. Ik beschreef eerder dat ik het prettig vind als een agent er netjes bijloopt en geen taatoos heeft, wil ik wel even als noot toevoegen dat dit mi nooit een reden mag zijn om geen respect te hebben voor een agent. Tatoo, piercing, hanekam, agent is agent en je hebt maar te luisteren.

Hulde!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #57 Gepost op: 27 augustus 2007, 10:19:53
Ik niet :) Ik vind ook helemaal niet dat de politie een afspiegeling dient te zijn van de samenleving.

Dus alleen Nederlandse, blanken mannen, geen vrouwen, geen allochtonen  ::)

Met afspiegeling van de maatschappij word bedoeld dat ze alle mensen uit de maatschappij willen hebben, mannen vrouwen autochtonen, allochtonen etc. Dat betekend niet dat ze daarmee bedoelen dat ze ook agenten gaan aannemen die een strafblad hebben. Ook (zoals al eerder gezegd) letten ze bij de ene regio wel op tattoo's en bij de andere regio minder. Feit blijft wel dat het in de voorschriften staat, dat wanneer je een tattoo hebt, je die zoveel mogelijk dient te bedekken en dat piercings op zichtbare plaatsen niet zijn toegestaan, daar dit je eigen (en die van collega's) veiligheid in gevaar kunt brengen.

Daarbij heeft iedere agent zichzelf aan een bepaalde gedragscode te houden. Dat rijden onder invloed slaat dan ook nergens op  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #58 Gepost op: 27 augustus 2007, 23:27:50
Dus alleen Nederlandse, blanken mannen, geen vrouwen, geen allochtonen  ::)

Met afspiegeling van de maatschappij word bedoeld dat ze alle mensen uit de maatschappij willen hebben, mannen vrouwen autochtonen, allochtonen etc. Dat betekend niet dat ze daarmee bedoelen dat ze ook agenten gaan aannemen die een strafblad hebben. Ook (zoals al eerder gezegd) letten ze bij de ene regio wel op tattoo's en bij de andere regio minder. Feit blijft wel dat het in de voorschriften staat, dat wanneer je een tattoo hebt, je die zoveel mogelijk dient te bedekken en dat piercings op zichtbare plaatsen niet zijn toegestaan, daar dit je eigen (en die van collega's) veiligheid in gevaar kunt brengen.

Daarbij heeft iedere agent zichzelf aan een bepaalde gedragscode te houden. Dat rijden onder invloed slaat dan ook nergens op  ::)

Dat rijden onder invloed was dan ook niet als serieus bedoeld, maar om de boel duidelijk te maken. Als je goed leest zie je dat dit een reactie is op de post van PCM_Smeets die blijkbaar denkt dat de afspiegeling van de samenleving te maken heeft met taatoo's en piercings die in de samenleving gedragen worden, dus agenten ook maar moeten doen. Dat is het punt waarmee ik het niet eens ben.

Uiteraard vind ik absoluut dat alle takken van de samenleving (dus ras) binnen de politie passen, maar dat houd niet in dat de politie ook een afspiegeling moet zijn van gabbers etc..


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #59 Gepost op: 27 augustus 2007, 23:37:25
Dus een politie agent die van hardcore houd en ook geregeld naar feesten gaat, dat kan niet volgens jouw niet?

Kan een agent die van R&B / hiphop houd volgens jouw dan wel?

 ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !