112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 270218 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #1080 Gepost op: 22 juli 2014, 21:06:56
Ik ben blij dat zulke figuren nu niet 1,2,3 C2000 kunnen afluisteren.


RJM

  • HV-geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 538
Reactie #1081 Gepost op: 23 juli 2014, 19:30:21
Citaat van: Sylvester link=msg=1285264 date=1406051505
Over cowboys gesproken :-X
Hard rijden (3:48) en meerdere malen door Rood (3:58)/(4:02) :-X
http://www.youtube.com/watch?v=AZaghhQrsAo
DxExNxNxIxS
 

Ik reed laatst weg vanaf een melding hier in Harderdwijk (Vanaf de boulevard) naar een middel brand in Ermelo. Tegelijkertijd ging een jong (schat 14 jaar) fotograafje > 112cowboy weg met zijn vader in hun auto naar dezelfde melding. Ik reed voor hun met een snelheid van 50 km met mijn auto en zag in mijn spiegel 2 koplampen snel naderen. Op de burgermeester de meesterstraat (thv de oude brandweer kazerne) wouden zij mij inhalen in een soort overzichtelijke bocht. Waarop ik mijn voertuig naar het midden van de weg stuurde. (Dit kon ik doen omdat er geen tegemoet komend verkeer naderde) Bij de stoplichten stopte ik omdat deze op rood stonden. Zijn vader kwam met 50 km aangereden en reed dwars door rood, met bijna een frontale aanrijding als gevolg.

Zo zie je maar wat sommige 112cowboys/idioten ervoor over hebben om zogenaamd op tijd bij een incident te wezen. Ik en andere mensen uit de omgeving van Harderwijk hebben meerdere agenten hierop gewezen. Ook omdat zij zich niet weten te gedragen bij een melding. Lintjes negeren, met 5 man bij een incident komen, verkeers regels aan hun laars lappen, agenten een grote mond geven danwel niet bedreigen en ga zo maar door.  :-X
Burgerhulpverlener, AED-bediener.


jeugdbrandweer131

  • Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 516
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Reactie #1082 Gepost op: 23 juli 2014, 22:17:39
Citaat van: Sylvester link=msg=1285280 date=1406056016
Ik ben blij dat zulke figuren nu niet 1,2,3 C2000 kunnen afluisteren.
nee daar hebben ze P2000 voor in de plaats gekregen. 98uiye :-X
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #1083 Gepost op: 23 juli 2014, 22:19:28
Citaat van: RJM link=msg=1285424 date=1406136621
 

Ik reed laatst weg vanaf een melding hier in Harderdwijk (Vanaf de boulevard) naar een middel brand in Ermelo. Tegelijkertijd ging een jong (schat 14 jaar) fotograafje > 112cowboy weg met zijn vader in hun auto naar dezelfde melding. Ik reed voor hun met een snelheid van 50 km met mijn auto en zag in mijn spiegel 2 koplampen snel naderen. Op de burgermeester de meesterstraat (thv de oude brandweer kazerne) wouden zij mij inhalen in een soort overzichtelijke bocht. Waarop ik mijn voertuig naar het midden van de weg stuurde. (Dit kon ik doen omdat er geen tegemoet komend verkeer naderde) Bij de stoplichten stopte ik omdat deze op rood stonden. Zijn vader kwam met 50 km aangereden en reed dwars door rood, met bijna een frontale aanrijding als gevolg.

Zo zie je maar wat sommige 112cowboys/idioten ervoor over hebben om zogenaamd op tijd bij een incident te wezen. Ik en andere mensen uit de omgeving van Harderwijk hebben meerdere agenten hierop gewezen. Ook omdat zij zich niet weten te gedragen bij een melding. Lintjes negeren, met 5 man bij een incident komen, verkeers regels aan hun laars lappen, agenten een grote mond geven danwel niet bedreigen en ga zo maar door.  :-X

Je verhaalt rammelt!
ten eerste, wie ben jij om even op het midden van de weg te gaan rijden om hun zo de doorgang te belemmeren? Hierbij maak je een verkeersovertreding dus veel beter ben je niet?
Eerst wilden ze je in halen en zaten ze achter je en als je vervolgens stil staat bij een stoplicht komen ze met 50 aangescheurt?

Proef ik hier wat van onderlinge concurentie?
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #1084 Gepost op: 24 juli 2014, 00:32:42
Citaat van: Sylvester link=msg=1285280 date=1406056016
Ik ben blij dat zulke figuren nu niet 1,2,3 C2000 kunnen afluisteren.
Ach, dat item was wel een beetje sensatie-journalistiek; Cokkie Toorenspits (net als veel andere scannerrijders) staken de handjes uit de mouwen als dat nodig was. Tuurlijk, hij (en ook andere scannerrijders) verdiende zijn geld met fotograferen (eerst de foto maken en dan de handjes uit de mouwen) en het was "ons kent ons". Tegenwoordig is dat allemaal anders en vaak ook minder sociaal.


ColinC

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 379
  • Hoi =)
    • Website
Reactie #1085 Gepost op: 24 juli 2014, 20:13:13
PPK houders kunnen anders ook de verkeerscowboy uithangen als ze onderweg zijn naar een melding.   ::)
Fotograaf van een lokaal krantje (die PPK Houder is, z'n auto hangt vol met die NVJ kaarten) rijd altijd vol gas naar meldingen toe.
Toevallig trof ik hem laatst onderweg naar een inzet een paar KM verder, haalde continu over doorgetrokken streep in, flink de snelheid binnen de bebouwde kom en kleven achter de OvD.
Helaas veel te ver uit beeld om te kunnen zien maar bijv. deze;
http://www.youtube.com/watch?v=0aRPHgqzOo0#ws


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1086 Gepost op: 24 juli 2014, 20:19:44

Totdat hij betrapt wordt door de politie of een ongeval veroorzaakt.
Foto's maken is blijkbaar belangrijker dan eigen veiligheid.


ColinC

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 379
  • Hoi =)
    • Website
Reactie #1087 Gepost op: 24 juli 2014, 20:22:14
Mja met maar 1 actieve politieauto per dienst in dit gat zal dat niet snel gebeuren.  :D
Maar die man is ruim boven de 60, zou toch denken dat hij beter weet.


RJM

  • HV-geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 538
Reactie #1088 Gepost op: 24 juli 2014, 21:44:06
Citaat van: Jos v L link=msg=1285461 date=1406146768
Je verhaalt rammelt!
ten eerste, wie ben jij om even op het midden van de weg te gaan rijden om hun zo de doorgang te belemmeren? Hierbij maak je een verkeersovertreding dus veel beter ben je niet?
Eerst wilden ze je in halen en zaten ze achter je en als je vervolgens stil staat bij een stoplicht komen ze met 50 aangescheurt?

Proef ik hier wat van onderlinge concurentie?

Ik ga het jou proberen duidelijker uit te leggen.

Ik reed weg vanaf Strandboulevard West in Harderwijk. Toen ik weg reed vanaf de parkeerplaats op Strandboulevard West zag ik dat deze 2 personen zoals omschreven naar hun auto renden. Vanaf de Strandboulevard West reed ik de Havendam op. (Havendam tot Strandboulevard West 30 km zone) Op de havendam zag ik hun al achter mij naderen. Vanaf de Havendam ben ik de Havenkade opgereden wat doorloopt naar Burgemeester de meester straat. Hier heeft zijn vader mij geprobeerd in te halen. Ik zag dat hij met zijn voertuig over het midden van de weg wou rijden om mij in te halen. Tussen ons was meer dan voldoende ruimte, hierdoor heb ik besloten om eigen politie agentje te spelen (oei oei oei wat slecht van me!) en zijn inhaal actie te stoppen. Waarom? Op het punt waar hij mij probeerde in te halen waren meerdere zijstraten (Rechts: Burgemeester van Meursstraat, Ingenieur Lelystraat & Links: Ingenieur Lelykade). Als hij me had ingehaald en er was een auto uit een van de genoemde zijstraat gekomen hadden we een ongeval gehad. En dan voorkom ik liever een inhaal manoeuvre, dan dat ik slachtoffer word door zijn idiote praktijken!

Dan nu het verkeerslicht.

Je kan 3 kanten op, 1 rijbaan voor links, 2 rijbanen rechtdoor & 2 rijbanen naar rechts.
Op het moment dat ik de verkeerslichten naderde, minderde ik snelheid door te remmen. Ik nam de meest rechter rijstrook omdat ik deze uit eindelijk nodig had voor de volgende verkeerslicht op de Newtonweg. De auto achter mij waarover het gaat nam de linker rijstrook en reed hier dwars door rood. Het is dat de chauffeur van het andere voertuig gelukkig oplette, anders hadden we hier zonder meer een verkeers ongeval. En op het moment dat ik stopte hoor en zag ik door mijn binnenspiegel dat hij gas gaf. Geen klein beetje gas, maar veels te veel gas waardoor zijn snelheid op ze minst 50 was. Ik hoef geen politie agent of formule 1 coureur te zijn om dat vast te stellen!!  ;)

En van concurrentie was geen sprake. Ik had mijn vaste media waar ik aan leverde, en heb hem nooit serieus genomen. En toen het verhaal zich afspeelde was ik min of meer al geen fotograaf meer.
Burgerhulpverlener, AED-bediener.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #1089 Gepost op: 25 juli 2014, 00:37:24
Citaat van: RJM link=msg=1285613 date=1406231046
Ik ga het jou proberen duidelijker uit te leggen.



Thanx voor de uitgebreide uitleg! Nu snap ik het.

En het midden op de weg rijden zal ik voor deze keer door de vingers zien  098uo 098uo 098uo
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.