112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 268592 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #1090 Gepost op: 25 juli 2014, 01:09:21
Wat een discussie...bij een brandmelding rijd iedereen toch te hard? ook de brandweerlieden die naar de kazerne gaan...en ook de pers. Dat is een feit en dat kunnen we niet ontkennen. Of gaan we nu ineens braaf zeggen dat we allemaal gewoon normaal blijven rijden?
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Alwin

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 513
  • Fotograaf en EHBO er
    • aw foto
Reactie #1091 Gepost op: 25 juli 2014, 10:12:13


Dat zegt iedereen wel braaf , maar dat is gewoon niet zo. Als jij als brandweerman/vrouw of pers/fotograaf het woord brand/grote brand of aanrijding letsel op je pager ziet staan. Dan rij je gewoon harder. Dat is de natuur(is aangeboren)

Dat doe ik zelf ook. (moet wel kunnen uiteraard ,mijn eigen leven gaat altijd voor!)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1092 Gepost op: 25 juli 2014, 11:05:16
Mensen die hier de brandweerman/vrouw gelijk stellen aan de pers/fotograaf onderweg naar een ongeval moeten zichzelf eens afvragen waar ze mee bezig zijn.

Die brandweerman is onderweg om levens te redden, en zelfs hij mag onderweg naar de kazerne eigenlijk niet te hard rijden. De fotograaf gaat om een foto te maken. Dit soort hardrijdende fotografen mogen hopen dat ik ze niet tegen kom als ik aan het werk ben, want ik denk dat je nog heel wat foto's moet maken voordat je genoeg verdiend hebt om alle rekeningen af te betalen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Alwin

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 513
  • Fotograaf en EHBO er
    • aw foto
Reactie #1093 Gepost op: 25 juli 2014, 11:23:25

Ik stel zeker niet de hulpdiensten gelijk aan de pers. De meeste brandweer politie en ambulance medewerkers ken ik hier wel in de regio. En als hun ergens met spoed heengaan. naar de kazerne of gelijk naar een melding. laat ik hun netjes passeren. En ik weet ook donders goed waar ik mee bezig ben. Draai al wat jaartjes mee. 16 jaar om precies te zijn.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1094 Gepost op: 25 juli 2014, 11:54:15
Citaat van: Red link=msg=1285667 date=1406279116
Mensen die hier de brandweerman/vrouw gelijk stellen aan de pers/fotograaf onderweg naar een ongeval moeten zichzelf eens afvragen waar ze mee bezig zijn.

Die brandweerman is onderweg om levens te redden, en zelfs hij mag onderweg naar de kazerne eigenlijk niet te hard rijden. De fotograaf gaat om een foto te maken. Dit soort hardrijdende fotografen mogen hopen dat ik ze niet tegen kom als ik aan het werk ben, want ik denk dat je nog heel wat foto's moet maken voordat je genoeg verdiend hebt om alle rekeningen af te betalen.
hear hear!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


djherman

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
    • Van Oost Media
Reactie #1095 Gepost op: 25 juli 2014, 12:03:44
Om op het schrijven te reageren over wildgroei van fotografen te reageren het volgende.
Ook hier maken we het mee in het noorden..iedereen die maar een camera heeft en vooral in het weekend en avonduren spoed zich naar diverse meldingen zelfs de prio 2 melding..door deze mensen is het voor ons als geregistreerde freelancers bijna onmogelijk geworden om een perskaart te verkrijgen... Omdat geen enkel medium nog mensen aanneemt..ben je afhankelijk van afname van je materiaal..en dat valt om de drommel niet mee.
Maar kan mij het standpunt van het NVJ best voorstellen.
Nu heb ik hier wat op gevonden..Compleet met accreditatie`s enz enz...wordt erkend door politie en brandweer en organisaties van evenementen.
Zelfs ontvang ik persalarm via sms en telefoon dus erkend...!!!!.
Maar het belangrijkste is een goede samenwerking met de instanties..en dan is het voor hun om het onderscheidt te maken..en dat doen ze heel snel..
Maar je blijft er mee geconfronteerd  worden...en lopen jan en alleman in de weg...
Snap de ergernissen ook van de hulpverleners..maar al te best..
Zij doen hun werk en wij ook..zelfs mee gemaakt dat er bijna iemand naast het slachtoffer ging zitten met z`n klik klak cameraatje.
En maar grote monden geven als ze worden weggestuurd en maar door de sporen daveren die worden veiliggesteld door de VOA..jaja..foto`s maken komt meer bij kijken dan alleen maar een knopje indrukken..


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1096 Gepost op: 25 juli 2014, 12:25:23
Citaat van: djherman link=msg=1285676 date=1406282624
Om op het schrijven te reageren over wildgroei van fotografen te reageren het volgende.
Ook hier maken we het mee in het noorden..iedereen die maar een camera heeft en vooral in het weekend en avonduren spoed zich naar diverse meldingen zelfs de prio 2 melding..door deze mensen is het voor ons als geregistreerde freelancers bijna onmogelijk geworden om een perskaart te verkrijgen... Omdat geen enkel medium nog mensen aanneemt..ben je afhankelijk van afname van je materiaal..en dat valt om de drommel niet mee.
en
Citaat
foto`s maken komt meer bij kijken dan alleen maar een knopje indrukken..
Je spreekt jezelf flink tegen. Als jij voldoende kwaliteit aflevert dan zal het ook wel gebruikt worden. Tijden veranderen nou eenmaal, de bouwer van de koets moest het ook afleggen van mister Ford. Kan heel zielig over gedaan worden maar de wereld veranderd en als je niet mee verandert dan ga je ten onder. Neem een voorbeeld aan Nokia, zij waren van oorsprong een bosbouw bedrijf, ze zagen de wereld veranderen en gingen over naar... koelkasten en vervolgens telefoons.

Be a catalyst of the future rather then a soldier of the past.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


jeugdbrandweer131

  • Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 516
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Reactie #1097 Gepost op: 25 juli 2014, 12:32:24
wanneer gaat de stichting landelijke politieperskaart dan met zijn tijd mee.
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi


Chris81

  • Rechercheur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
Reactie #1098 Gepost op: 25 juli 2014, 12:44:36

Leg eens concreet uit dan wat er bij die stichting achterloopt?
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)


jeugdbrandweer131

  • Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 516
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Reactie #1099 Gepost op: 25 juli 2014, 12:59:50
als nieuwkomer in dit vakgebeid is het enorm moeilijk om in aanmerking te komen voor een perskaart ook omdat de eisen te hoog liggen voor vele.
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi