112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 269769 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Chris81

  • Rechercheur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
Reactie #1100 Gepost op: 25 juli 2014, 13:11:11
Citaat van: jeugdbrandweer131 link=msg=1285684 date=1406285990
als nieuwkomer in dit vakgebeid is het enorm moeilijk om in aanmerking te komen voor een perskaart ook omdat de eisen te hoog liggen voor vele.

Euhh,
De drie eisen die gesteld worden om zo'n kaart te verkrijgen, zijn die zo oneerlijk dan?


http://www.nvj.nl/onze-diensten/perskaarten/politieperskaart
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)


Gast

  • Gast
Reactie #1101 Gepost op: 25 juli 2014, 13:11:30
Citaat van: jeugdbrandweer131 link=msg=1285684 date=1406285990
ook omdat de eisen te hoog liggen voor vele.

Dan zijn ze misschien juist WEL met hun tijd meegegaan.


jeugdbrandweer131

  • Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 516
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Reactie #1102 Gepost op: 25 juli 2014, 13:25:29
Citaat van: Chris81 link=msg=1285685 date=1406286671
Euhh,
De drie eisen die gesteld worden om zo'n kaart te verkrijgen, zijn die zo oneerlijk dan?


http://www.nvj.nl/onze-diensten/perskaarten/politieperskaart
niet allemaal maar werkgever/opdrachtgever geeft niet altijd een verklaring af dat hun fotograaf een ppk nodig heeft en werken soms zelf met eigen perskaarten.
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1103 Gepost op: 25 juli 2014, 13:29:59
Citaat van: jeugdbrandweer131 link=msg=1285689 date=1406287529
niet allemaal maar werkgever/opdrachtgever geeft niet altijd een verklaring af dat hun fotograaf een ppk nodig heeft en werken soms zelf met eigen perskaarten.
Dan is dat toch een keuze van de opdrachtgever. Niet zo zeuren. Eigen perskaarten hebben geen betekenis. Consequenties zijn dan voor opdrachtgever. Hou een tijdje voet bij stuk en ze zullen wel over gaan.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1104 Gepost op: 25 juli 2014, 15:16:12
Citaat van: Red link=msg=1285667 date=1406279116
Mensen die hier de brandweerman/vrouw gelijk stellen aan de pers/fotograaf onderweg naar een ongeval moeten zichzelf eens afvragen waar ze mee bezig zijn.

Die brandweerman is onderweg om levens te redden, en zelfs hij mag onderweg naar de kazerne eigenlijk niet te hard rijden. De fotograaf gaat om een foto te maken. Dit soort hardrijdende fotografen mogen hopen dat ik ze niet tegen kom als ik aan het werk ben, want ik denk dat je nog heel wat foto's moet maken voordat je genoeg verdiend hebt om alle rekeningen af te betalen.

Ik snap je verhaal red. Maar die brandweerman is echt niet altijd zo hard aan het rijden om levens te redden. Vaak wil men ook gewoon graag de uitruk halen. Bij een Prio 2 buitenbrand of wateroverlast worden door een bepaalde groep vrijwilligers ook als malloten gereden. Dat is niet zo zeer om mensenlevens te redden, maar meer om de uitruk te kunnen halen. In mijn ogen niets mis mee, maar 't is minder zwart wit als jij zegt.

Als fotograaf onderweg naar een melding is het te begrijpen als je iets doorrijdt. Er stroomt wat adrenaline en dat helpt nogal om harder te gaan rijden. Doe 't veilig, als je denkt 'kan nog wel', kan het dus niet, en denk vooral niet dat scheuren je heel veel sneller maakt en betere plaatjes geeft. Als je dat in het achterhoofd houdt kan je soms best eens 130 rijden waar 120 mag, of 90 buiten de bebouwde kom.

Voor de duideijkheid. Harder rijden en feller optrekken begrijp ik. Door rood rijden, doorgetrokken strepen, tegen het verkeer in etc. zal ik nooit begrijpen. Dat moet je echt niet willen als fotograafje.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1105 Gepost op: 25 juli 2014, 15:28:42
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1285696 date=1406294172
Als fotograaf onderweg naar een melding is het te begrijpen als je iets doorrijdt. Er stroomt wat adrenaline en dat helpt nogal om harder te gaan rijden. Doe 't veilig, als je denkt 'kan nog wel', kan het dus niet, en denk vooral niet dat scheuren je heel veel sneller maakt en betere plaatjes geeft. Als je dat in het achterhoofd houdt kan je soms best eens 130 rijden waar 120 mag, of 90 buiten de bebouwde kom.
Ok fotografen ook dus vrijstelling voor deel RVV? Of mag zo meteen iedereen regeltjes negeren?

In NL hebben we trouwens al zo'n regeling, dat heet proces verbaal. Je kan een abonnement nemen van bijvoorbeeld duizend euro en dan vervolgens voor dat bedrag jaarlijks te hard rijden en verkeersregels negeren. Overigens krijg je geen geld terug als je jezelf naar de klote rijdt of als je jezelf de gevangenis in rijdt omdat je iemand anders dood rijdt.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #1106 Gepost op: 25 juli 2014, 15:32:56

Dat zegt hij helemaal niet...  :|


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1107 Gepost op: 25 juli 2014, 15:43:26

jawel
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Alwin

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 513
  • Fotograaf en EHBO er
    • aw foto
Reactie #1108 Gepost op: 25 juli 2014, 15:49:08
Citaat van: kaasje link=msg=1285701 date=1406295806
jawel

Amen !


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1109 Gepost op: 25 juli 2014, 15:54:17
Citaat van: kaasje link=msg=1285699 date=1406294922
Ok fotografen ook dus vrijstelling voor deel RVV? Of mag zo meteen iedereen regeltjes negeren?

In NL hebben we trouwens al zo'n regeling, dat heet proces verbaal. Je kan een abonnement nemen van bijvoorbeeld duizend euro en dan vervolgens voor dat bedrag jaarlijks te hard rijden en verkeersregels negeren. Overigens krijg je geen geld terug als je jezelf naar de klote rijdt of als je jezelf de gevangenis in rijdt omdat je iemand anders dood rijdt.

De overtreding die ik volgens die quote zou maken is 10 kilometer per uur. Nou nou nou, wat een overtreding. Duizend euro zal dat vast wel kosten ja. Van 10 kilometer te hard buiten de kom of op de snelweg gaan er vast heel veel mensen dood. Schrijf jij voor 10 kilometers tijdens je suirveillance ::) Nee? Houd dan je mond dicht.  ::)

Om over die gevangenis maar te zwijgen. Als jij voor 10 KM te hard in de gevangenis beland deugt het rechtssysteem niet.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens