112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 270527 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1110 Gepost op: 25 juli 2014, 16:02:59
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1285696 date=1406294172
Als je dat in het achterhoofd houdt kan je soms best eens 130 rijden waar 120 mag, of 90 buiten de bebouwde kom.
Met dit soort verschillen kom je slechts een paar seconden eerder aan, en dus is het totaal nutteloos.

Citaat van: Luke_BNV link=msg=1285696 date=1406294172
als je denkt 'kan nog wel', kan het dus niet,
Het is beter als je denkt: "mag het wel" Mag het niet, dan kan het dus niet.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1111 Gepost op: 25 juli 2014, 16:08:23
Citaat van: Red link=msg=1285706 date=1406296979
Met dit soort verschillen kom je slechts een paar seconden eerder aan, en dus is het totaal nutteloos.
Het is beter als je denkt: "mag het wel" Mag het niet, dan kan het dus niet.

Beide eens.

Over het eerste citaat. Dat gaat inderdaad ook niet om eerder aankomen. Zoals ik later al zei maakt dat voor de beelden zo weinig uit. Vaak zijn de ritjes te klein om echte belangrijke tijdswinsten te behalen. Het gaat meer om het stukje adrenaline wat er stroomt. Het is niet raar als je dan wat door rijdt. Dat is meer voor 't gevoel dan voor de echte winst. Want die is er bijna nooit.

Over het 2de citaat heb je inderdaad ook gelijk. 'Mag het wel' hoort uiteraard ook een afweging te zijn. Het ging mij vooral om dat geval van iemand die 50 rijdt op die 80 weg die je in wil halen. Volgens de wet mag het misschien. Maar kijk wel of het veilig kan. Als je denkt dat 't nog wel kan moet je het niet doen. Adrenaline geeft altijd een overschatting van je eigen rijvermogen en het vermogen van je auto. Wacht gewoon totdat je 100% zeker weet dat het kan/mag en dat je daarmee niemand aan het schikken brengt.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #1112 Gepost op: 25 juli 2014, 16:32:21
Het is toch van de gekke dat je uberhaupt de vergelijking maakt met brandweervrijwilligers die op weg zijn naar de kazerne en/of sigma leden. Alleen het feit al dat je zelf aangeeft: iedereen rijd harder zegt al genoeg over je houding. Voor een fotootje ga jij je gedrag aanpassen en sneller rijden...dit vindt ik dus echt cowboygedrag en nergens op slaan ongeacht de zwaarte van de overtreding. En dit is precies waar dit topic over gaat en waarom?? Wat helpt t jou als je 1 minuut eerder bij het ongeval of de brand bent zie je omroep auto's  van de NOS/regionale omroep ook hard over de snelweg rijden?


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #1113 Gepost op: 25 juli 2014, 16:48:02
De vergelijking is misschien wat scheef...maar niet ver gezocht...het gebeurd vaker dat een brandweerlid een ongeval veroorzaakt naar de kazerne dan pers onderweg naar de melding...Daarnaast is het gewoon zo dat brandweerlieden meer 'asociaal' gaan rijden. Al spreek ik dan vooral uit eigen ervaringen in de eigen regio.

ik zocht de video van de brandweerman die achtervolgt werd door de politie (wegmisbruikers) die werkelijk alle regels aan zijn laars lapte en het overige verkeer in gevaar bracht. Maar kan hem tot noch toe niet vinden...
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #1114 Gepost op: 25 juli 2014, 16:48:08
Iedereen rijdt wel eens te hard als hij nog "even ergens naartoe" wil. Of het nou naar de bakker is, even tanken of even naar de chinees om twee loempia's. En diegene die zegt dat het niet waar is liegt. Dus brandweermannen en fotografen doen dat ook gewoon. Mag het en is het verstandig; nee. Gebeurt het; ja.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #1115 Gepost op: 25 juli 2014, 16:51:39
Denk niet dat een 112 fotograaf tegen de politie zegt ik heb te hard gereden omdat ik foto's wilde maken indien hij een ongeval betrokken raakt. Dus cijfers zijn er niet.
Filmpje wat jij bedoeld ken ik. Ergens opgenomen in 1914 : -)
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #1116 Gepost op: 25 juli 2014, 16:57:50
 in 1914 was er nog geen kleur...dus nee :p Maar goed ik vind et een zinloze discussie. Zoals eerder werd gezegd. Mag het? nee. gebeurd het? ja. Maar dat is met alles zo...dus koppie erbij houden tijdens het rijden.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #1117 Gepost op: 25 juli 2014, 17:17:07
Citaat van: Jos v L link=msg=1285712 date=1406299899
Filmpje wat jij bedoeld ken ik. Ergens opgenomen in 1914 : -)

En het filmpje dat de opmaat vormde voor deze (herhaalde....) discussie over die scannerrijder uit Amsterdam is ook van 19heellanggeleden. Zo kan ik ook nog wel ouwe koeien uit de sloot halen om discussies op gang te helpen.  :P
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1118 Gepost op: 25 juli 2014, 17:18:30
Citaat van: Red Cross Medic link=msg=1285710 date=1406299682
het gebeurd vaker dat een brandweerlid een ongeval veroorzaakt naar de kazerne dan pers onderweg naar de melding...
Mooi, ik zie graag wat cijfers waaruit dit blijkt, want kennelijk heb je die? Anders vind ik dit een behoorlijk stemmingsmakende opmerking.

Je hoort je gewoon aan de regels te houden. Natuurlijk zijn er altijd mensen die zo nu en dan wat door rijden.... Maar daar gaat het hier natuurlijk niet om, het gaat om de excessen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #1119 Gepost op: 25 juli 2014, 17:25:28
Citaat van: Red Cross Medic link=msg=1285713 date=1406300270
in 1914 was er nog geen kleur...dus nee :p Maar goed ik vind et een zinloze discussie. Zoals eerder werd gezegd. Mag het? nee. gebeurd het? ja. Maar dat is met alles zo...dus koppie erbij houden tijdens het rijden.

Ik bedoelde uiteraard  21 september 1967  098uo
Maar zonder gekheid.  Vanwaar de info dat brandweervrijwilligers vaker betrokken zijn bij ongevallen?  Bij ons in de regio kan ik mij geen 1 voorbeeld bedenken.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.