112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 270654 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ColinC

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 379
  • Hoi =)
    • Website
Reactie #1120 Gepost op: 25 juli 2014, 18:56:01
Citaat van: Red link=msg=1285667 date=1406279116
Dit soort hardrijdende fotografen mogen hopen dat ik ze niet tegen kom als ik aan het werk ben, want ik denk dat je nog heel wat foto's moet maken voordat je genoeg verdiend hebt om alle rekeningen af te betalen.
Kan je überhaupt harder dan 30 rijden in Amsterdam dan?  :P


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1121 Gepost op: 25 juli 2014, 22:58:36
Een brandweervrijwilliger die een fout maakt en daarbij een ongeval veroorzaakt hangt net zo goed als een gewone weggebruiker. Dus hoe goed het ook bedoeld is om eventjes 20, 30 km/u harder te rijden... op de korte afstand naar de kazerne is het vooral het gevoel op te schieten want effectief maakt het misschien 2 seconden uit.

Citaat van: Luke_BNV link=msg=1285705 date=1406296457
De overtreding die ik volgens die quote zou maken is 10 kilometer per uur. Nou nou nou, wat een overtreding. Duizend euro zal dat vast wel kosten ja. Van 10 kilometer te hard buiten de kom of op de snelweg gaan er vast heel veel mensen dood. Schrijf jij voor 10 kilometers tijdens je suirveillance ::) Nee? Houd dan je mond dicht.  ::)

Om over die gevangenis maar te zwijgen. Als jij voor 10 KM te hard in de gevangenis beland deugt het rechtssysteem niet.
Ja, van 10 km/u verschil gaan er mensen dood. Een voetganger die met 30 km/u wordt aangereden heeft 95% overlevingskans, een voetganger die met 50 km/u wordt aangereden heeft 55% overlevingskans. Met 30km/u staat een voertuig ideaal bij een noodstop na zo'n 13,3 meter stil. Bij 40 km/u moet de auto nog daadwerkelijk gaan remmen op de plek waar hij anders had stil gestaan. Dit verschil wordt nog groter bij hogere snelheden omdat de reactietijd nu eenmaal het grootste deel van de remweg is dan.

En voor zware aanrijdingen gaan mensen de cel in, dus ja ook voor die 10 km/u kan je de cel in gaan.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #1122 Gepost op: 27 juli 2014, 16:35:44
Kan je deze bewering onderbouwen? Zo niet dan heb ik graag dat je deze grove beschuldiging in trekt.  >:(

Misschien denk je dat dit zo is, omdat als een brandweerman/-vrouw een ongeval veroorzaakt dit, sneller in de pers komt dan als het een gewone weggebruikers is, dit toevallig van de pers is.

Citaat van: Red Cross Medic link=msg=1285710 date=1406299682
het gebeurd vaker dat een brandweerlid een ongeval veroorzaakt naar de kazerne dan pers onderweg naar de melding...


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #1123 Gepost op: 27 juli 2014, 20:11:35
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1285955 date=1406471744
Kan je deze bewering onderbouwen? Zo niet dan heb ik graag dat je deze grove beschuldiging in trekt.  >:(

Misschien denk je dat dit zo is, omdat als een brandweerman/-vrouw een ongeval veroorzaakt dit, sneller in de pers komt dan als het een gewone weggebruikers is, dit toevallig van de pers is.
Mijn reactie is inderdaad in een opwelling geschreven.
Uiteraard geen cijfers of getallen over dit soort gevallen.
Ik zie het niet zo zeer als beschuldiging maar de opmerking staat gewoon niet goed omschreven, mee eens.

Ik bedoelde echter dat ik persoonlijk vaker hoor in mijn omgeving dat er een brandweerman een ongeval krijgt/bijna ongeval, dan de pers. maar goed zoals je aangeeft zal je sneller lezen dat een brandweerman een ongeluk krijgt dan een fotograaf puur omdat die dan als burger word gezien.

Misschien moeten we dit gespreksonderwerp gewoon achterwegen laten, het gebeurd nu eenmaal. Zoals vermeld speelt de adrenaline en de 'kik' van een incident een grote rol in het doen en laten.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


HBP

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Reactie #1124 Gepost op: 27 juli 2014, 20:15:33
ben het wel met je eens, sinds de mobieltjes ook prima foto's kunnen maken is iedereen ineens een 112 fotograaf geworden. En sommigen worden zelfs boos als mensen met perskaarten wel aan de genezijde van de afzetlinten mogen komen en zij niet.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #1125 Gepost op: 28 juli 2014, 08:57:55
Citaat van: HBP link=msg=1286012 date=1406484933
En sommigen worden zelfs boos als mensen met perskaarten wel aan de genezijde van de afzetlinten mogen komen en zij niet.
En sommigen worden dat niet. Net zoals er mensen zijn die boos worden omdat zij er niet langs mogen met hun brommertje, terwijl anderen gewoon begrip tonen en dat straatje omrijden zonder morren accepteren.

Waarmee ik maar wil zeggen: vinden c.q. eisen dat je de linten mag passeren is beslist niet iets wat alleen aan (112) fotografen voorbehouden is. Span een lint op een willekeurige straat en 1 op de zoveel gaat zeuren.

Citaat van: HBP link=msg=1286012 date=1406484933
ben het wel met je eens, sinds de mobieltjes ook prima foto's kunnen maken is iedereen ineens een 112 fotograaf geworden.
Klopt. Dat is toch de definitie van een 112 fotograaf; iemand die foto's maakt van incidenten ?

Dat je met dergelijke foto's (uitzonderingen daargelaten) vaak niets in handen hebt waar de media interesse voor hebben, is een tweede. Maar het is niet 'aan ons' om er een waarde oordeel over te vellen.

Goed: zo iemand heeft dan nog geen PPK en zal dan voorlopig buiten de linten moeten blijven. Goed: zo iemand zal zijn foto niet aan veel meer dan de wijk-website kwijt kunnen. Het zij zo. Zo iemand toont interesse voor het vak. Wie weet houdt hij er na 5 keer mee op. Misschien gaat'ie na die 5 keer betere spullen kopen, afnemers zoeken en een PPK aanvragen.

Peen
Redacteur van


Sem van der Wal

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 535
Reactie #1126 Gepost op: 2 februari 2015, 16:04:56
Via een goede bron maar vooralsnog onbevestigd: een aantal fotografen hebben gisteren een AT achtervolgd toen het team onderweg was naar een inzet. Inzet zou daarna afgebroken zijn  :-\


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #1127 Gepost op: 2 februari 2015, 16:19:07
Lijkt me dat je een AT niet kunt achtervolgen zonder regels te overtreden.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1128 Gepost op: 2 februari 2015, 16:43:12
Citaat van: JJ75 link=msg=1328015 date=1422890347
Lijkt me dat je een AT niet kunt achtervolgen zonder regels te overtreden.

Als zij een spoedinzet hebben niet nee. Wanneer zij een onverwachte inval hebben waarbij ze geen spoed rijden is dat prima te doen.  O0
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #1129 Gepost op: 2 februari 2015, 16:51:27
Doe het gewoon niet. Ken je grenzen en anders ga je vanzelf die van hun een keer leren kennen.  :)