112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 268560 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jeffrey-Jacobs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Reactie #130 Gepost op: 25 januari 2008, 14:09:55
Mwa jammer genoeg is dit verhaaltje gebeurd in de straat waar ik woon. Zoals je ziet staan er op die foto een hele hoop jonge kinderen bij waar wij uitdrukkelijk aan hebben gevraagd ofzo niet lekker een potje moesten voetballen ( Het veldje licht achter dat woonblok).

Echter was er ook nog een eigenwijze snotneus die lekker rond liep te bazuinen (denk dat die jaar of 10 was) dat een dooie was en al ze vriendjes kwamen dus kijken. Later is er opnieuw een gesprek opgenomen waarbij uiteindelijk wel de kinderen zijn weggestuurd die luisterden vervolgens ook netjes behalve dat eigenwijze ventje want die kwam op het eind er gewoon nog effe lekker bijstaan.

Dat er zoveel kinderen zijn is niet zo gek in de buurt zitten zon 3 scholen en die zijn allemaal rond een uur of 3 uit. De kinderen kwamen dus gezellig met papa/mama aan vanuit school en zien natuurlijk al die politie. Papa/mama gaat zich afvragen wat er gebeurt is. Toch vind ik het dan zelf wel triest als je er met je kind bij gaat staan en ze vervolgens mannen in witte pakken kunnen zien die dan een uitgebreid onderzoek doen. Ikzelf heb een zusje van 7 die ik uit school heb gehaald en via een omweg uiteindelijk mee naar huis ben gegaan zodat ze al die poespas niet hoefde te zien met politie en de witte pakken.

En wat betreft de 112fotograafjes jonger tja Enrique heeft gelijk want hier in Rotterdam-Oost loopt er al 1tje rond met ze camera overdag en in de avond uren van 13 jaar. Nou sorry hoor maar toch klopt er dan iets niet zou ik zeggen.

MVG,

Jeffrey Jacobs


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #131 Gepost op: 25 januari 2008, 14:27:30
Voor de duidelijkheid: de foto an sich is niet zo grappig. Het bijschrift was wél grappig bedoeld. Maar als ik dat in het topic grappige foto's had geplaatst, had ik m.i. de humor eraf gehaald. Niet bij elke grap is het immers aanbevelenswaardig om te vermelden dat het om een grap gaat. Maar dat is mijn persoonlijke mening... Maar het maakt mij niet uit wáár de foto staat. Als ie ergens anders beter wordt geacht te staan, vind ik dat natuurlijk prima.

En ja ach, lastige kinderen die niet weg willen gaan.... dat heb je wel eens. Op zich is er niks dat zich verzet tegen de aanwezigheid van kinderen en/of ouders op die locatie. En als dat wél zo zou zijn, had men bij het interview maar aan de overkant moeten gaan staan binnen een eventuele afzetting, of bij een politiebureau ofzo. Als ik vader van zo'n kind zou zijn (hypothetisch...), zou ik er denk ik ook niet voor kiezen om erbij te blijven staan. Aan de andere kant: dat blijft een persoonlijke keuze en is niet verboden. Ik stond als kind ook (weliswaar op afstand) altijd te kijken als de brandweer langs kwam, of als er een aanrijding was gebeurd.

En om terug te komen op het eerder genoemde boek: al van oudsher proberen kinderen iets "spannends" te zien/beleven als er iets te doen is. En wat is er nou spannender dan allemaal politie/brandweerwagens etc.? Ik zat als 14-jarig jochie ook al regelmatig naar een wereldontvanger naar de 86 MHz te luisteren om gesprekken van het mobilofoonverkeer van de politie te ontvangen. Als kinderen van 13 jaar (met vermoedelijk dezelfde geestelijke afwijking als ik en velen hier op het forum) het leuk vinden om met een digitale camera achter meldingen aan te rijden, en daarbij geen hinder veroorzaken heb ik er geen problemen mee. Al zou ik mijn kind daar persoonlijk wel wat jong voor vinden, en dan met name gelet op eventuele gevaren die zich voor kunnen doen bij meldingen.
greetz,  Enrique


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #132 Gepost op: 29 januari 2008, 11:05:30
Op zich begrijp ik de interesse en nieuwsgierigheid goed, wat ik minder begrijp en waardeer is de manier waarop sommige van de (jongere) kijkers zich ter plaatse gedragen.

- even de bloemen in de tuin van de buren plattrappen om een betere (?) foto te kunnen maken. (wegwezen uit die tuin !)
- leunen/hangen en zitten op de auto's die in de straat geparkeerd staan.
- tassen/spullen op de zelfde auto's zetten
- de weg en alle parkeerplaatsen blokkeren voor de bewoners in de bereffende straat.
- de weg blokkeren voor hulpverleners
- het geven van een grote bek op het moment dat hen verzocht wordt plaats te maken

E zo zijn er nog wel meer te verzinnen...

Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Mind

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Inline Explorer
Reactie #133 Gepost op: 29 januari 2008, 12:29:11
zo ken ik er ook nog wel een paar, oude mannen die hun wagens in de weg zeten, expres voor je foto gaan staan, interessant staan te doen tegenover hulpverleners...
It's like the latest news, it's all wrong.  Pictures


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #134 Gepost op: 29 januari 2008, 13:41:22
zo ken ik er ook nog wel een paar, oude mannen die hun wagens in de weg zeten, expres voor je foto gaan staan, interessant staan te doen tegenover hulpverleners...

Wat bedoel je precies met deze opmerking ?
Mocht je het inhoudelijk met (delen van) mijn opsomming niet eens zijn, dan is het wellicht handiger om die te benoemen en en daarbij je argumentatie te geven, dat discusieert een stuk efficienter en volwassener als met argumenten als "dan ken ik er ook nog wel een paar"

Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Bully

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #135 Gepost op: 25 juli 2010, 03:38:27
Ik ben zelf een 112 fotograaf sinds ongeveer 2,5 jaar, maar dit brengt helaas de nodige frustratie en problemen met zich mee door de concurrentie die wij hebben in deze regio onder elkaar. En nu ben ik benieuwd hoe mensen hier op het forum. Politie agenten,Brandweermannen en vrouwen en andere 112 fotografen hierover denken en zelf te werk gaan in hun regio.

Het is eigenlijks begonnen toen ik na één jaar problemen kreeg met een van de jongens hier. Na een tijdje was ik er klaar mee en ben ik gestopt bij de website waar ik begonnen was. Na een aantal weken ben ik overgestapt op de website van 112Appingedam. Het was mij altijd al duidelijk dat deze twee niet met elkaar overweg konden en dit werd mij al snel duidelijk gemaakt doordat ik dingen hoorde over de website van 112Appingedam of over de fotografen van de website. Na een tijdje kwamen we erachter dat de oprichter van de eerste website nogal stookte. De jongen waarmee ik de problemen had gekregen waren dus niet spontaan ontstaan. Ook hij verliet diezelfde website en trok ook kort daarna op met ons groepje. Na een behoorlijke tijd van rust ging het zowaar van niets tot erger.. Ik kwam er in de loop van de tijd achter dat steeds meer mensen zich gingen bemoeien met de onnuttige strijd. Na een tijdje begonnen de problemen zich op te stapelen en werd er gezegd van ons clubje om dit maar gewoon te negeren. Zo gezegd zo gedaan tot enkele weken geleden begonnen mensen mij ineens aan te spreken over dingen die over mij werden gezegd en zowaar op twitter werden geplaatst. Na een kijkje kwam ik er dus ook al snel achter dat de personen inderdaad over mij aan het twitteren waren. Tot op de dag van vandaag doen hun dit. Het twitteren gaat meestal over mij nadat er een brand melding is geweest. Er worden dan dingen geplaatst al Bedankt (naam) En als het een poosje rustig is als ik nog op pad ga...Het is helaas niet alleen bij twitteren gebleven, want ook worden er foto's van mij gemaakt als ik in de auto rij en worden mijn gegevens klakkeloos op internet geplaatst. Daarnaast worden gegevens ingevuld bij carglass en andere bedrijven waardoor ik regelmatig weer een bedrijf aan de lijn heb hangen. Ook prive nummers die bijv. Midden in de nacht bellen en dat je muziek hoort, rare stemmetjes of helemaal niks.

Nadat ik eergisteren ontdekte dat ook mijn ''zogenaamde'' sterfdatum werd geplaatst heb ik besloten om van alle gebeurtenissen aangifte te gaan doen. Ik ben niet de enigste persoon die er last van heeft, maar ik kan ook merken dat de Brandweer en Politie hun houding naar ons is verandert. Andere fotografen worden bedreigt of er word ook regelmatig gebeld door carglass en prive nummers. Na een gesprek met een van de jongens kwam ik er tot mijn verbijstering zelfs achter dat hun met de auto zijn vriendin van de weg afrijden.

Wat vinden jullie hiervan.. Wat zijn de maatregelen naast aangifte die ik zou kunnen nemen? aangezien ik zelf denk dat het hierna niet gaat ophouden, maar misschien zelfs erger gaat worden. Hoe gaat het eraan toe ik andere regio's met 112 Fotografen onderling.. en wat is de mening van de brandweer en politie over fotografen en dit verhaal?

EDIT : Nog een klein beetje informatie over de laat ik ze ''daders'' noemen. Hun zijn al enkele keer aangesproken op hun gedrag. Het voorbij rijden van voorhangsvoertuigen met (prio1) onderweg naar een melding. Het negeren van linten of aanwijzingen. Ook door sporen lopen na een ongeval is al een paar keer voorgekomen.

Hier worden wij dus allemaal voor op aangekeken en is het dus ook geen wonder dat de houding van de brandweer en politie naar ons is verandert, maar helaas horen de heren die dit doen niet bij het groepje die zich wel weet te gedragen. Ik wil niet zeggen dat wij alles goed doen, maar zulke extreme dingen zul je mij nooit zien doen. Ben altijd erg behulpzaam en erg voorzichtig met wat ik doe tijdens een melding.


zomervlinder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
  • niet elke verandering is een verbetering.
Reactie #136 Gepost op: 25 juli 2010, 04:15:38
wat een ellende joh! ik hoop dat je aangifte wat oplevert, en vraag me dan ook gelijk af zijn er meer fotograven die tegen dit probleem aanlopen?


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #137 Gepost op: 25 juli 2010, 11:13:59
Poeh wat een ellende zeg, heb je ook geen idee wat de reden is van hun gepest? Aangifte doen is inderdaad al een goed idee. Ik zou als ik jou was niet teveel reageren op acties van hun, als je ze negeerd zien hun ook in dat het geen nut heeft om je te pesten. Ik heb toen ik begon met foto's maken van de 112 happening direct contacten gelegd met andere fotografen in de regio. Dit om direct goeie afspraken te maken en te zien hoe hun omgaan met dit soort gedrag van anderen.

In de meeste regio's heb je wel mensen die het voor andere fotografen wil verpesten. Ik besteed er helemaal geen aandacht aan. (je moet je vooral niet gaan verlagen naar het niveau van hun)
Als je denkt dat het zou helpen om met hun om de tafel te gaan zitten moet je een van die jongens een bellen.. en vragen waarom ze eigenlijk zo apart doen.

Die sterfdatum gaat mijns inziens ook veelste ver. Neem zo veel mogelijk 'bewijs' mee naar het politiebureau. Dat je kan laten zien dat het echt veeelste ver gaat.

Hou ons op de hoogte.
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #138 Gepost op: 25 juli 2010, 13:16:44
Wij hebben hier in de omgeving ook aardig wat jonge fotografen lopen, maar het is op zich gewoon een 'gezellig' kluppie. We fotograferen voor verschillende sites, maar zijn daarbuiten ook gewoon vrienden en foto's uitwisselen e.d. is ook geen probleem.

Ik heb inmiddels heel veel fotografen leren kennen en eigenlijk met nog geen één slechte ervaringen gehad. Er wordt ook onderling gebeld en gemaild over incidenten en laatst kreeg ik een uitnodiging voor een barbecue van een site omdat daar wel eens foto's van mij werden geplaatst. Zo kan het dus ook!

Zorg dat je een leuke groep fotografen hebt, trek je niks aan van de vervelende fotografen, want die krijgen het vanzelf moeilijk als er een sterk blok tegenover ze staat. En als ze dit gedrag vertonen in het bijzijn van de hulpdiensten zal het snel afgelopen zijn met de tolerantie tegen hen...
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #139 Gepost op: 25 juli 2010, 16:58:48
EDIT : Nog een klein beetje informatie over de laat ik ze ''daders'' noemen. Hun zijn al enkele keer aangesproken op hun gedrag. Het voorbij rijden van voorhangsvoertuigen met (prio1) onderweg naar een melding. Het negeren van linten of aanwijzingen. Ook door sporen lopen na een ongeval is al een paar keer voorgekomen.

Dat doe je bij mij 1 keer en daarna sta je altijd achter het lintje... Ik heb zelf niet zo'n probleem met 112fotografen maar het is wel zo dat als ik iemand iets zeg, het ook moet gebeuren. Als ik iemand zeg ergens te wachten en dat hij over een paar minuten dichterbij foto's mag gaan maken dan moet dat ook gebeuren. En niet zoals mij laatst overkwam, door de bosjes en een sloot omlopen en vervolgens in de bosjes opduiken en vanaf daar waar je niet mocht komen foto's gaan lopen maken.
Iedereen heeft zijn hobby en waarom zou ik een fotograaf in de weg staan. Iemand die netjes vraagt mag bij mij heel veel, maar wel met in achtneming van regels (niet bij bepaalde plekken komen, pas op sporen etcetera).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein