112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 268641 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #180 Gepost op: 16 maart 2011, 22:06:55
Stedelijk of landelijk gebied maakt me niet uit.
In beide gebieden constateer ik het bij incidenten.
Dat mensen linten passeren is een handhavings kwestie.

In welke functionaliteit "constateer" jij dit? Heb je van deze constateringen melding gemaakt, ter plaatse dan wel achteraf? In welke mate heb zijn deze incidenten representatief voor de incidenten die jij bezoekt? Betreft het 112spottertjes of anderszins ziekelijk geïnteresseerden? Spreek je diegenen aan op hun gedrag bij zo'n incident?
Dat mensen linten passeren is een kwestie van fatsoen, waarden en normen. Niet een handhavings-kwestie.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #181 Gepost op: 16 maart 2011, 22:07:37
Stedelijk of landelijk gebied maakt me niet uit.
In beide gebieden constateer ik het bij incidenten.
Dat mensen linten passeren is een handhavings kwestie.

Ik wil ook van alles, maar een beetje realiteitszin lijkt me dan wel op zijn plaats.


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #182 Gepost op: 16 maart 2011, 22:11:12
Ik wil ook van alles, maar een beetje realiteitszin lijkt me dan wel op zijn plaats.

Wat doel je op met realiteitszin?


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #183 Gepost op: 16 maart 2011, 22:12:26
Vroeg mij alleen af of discussies over de verguisde 112-fotografen niet reeds eerder zijn besproken op dit forum en welke nieuwe invalshoek het geciteerde bericht over die burgemeester op dat punt brengt.
De discussies zijn niet nieuw, daar heb je gelijk in. Wel nieuw is het feit dat een burgemeester zich er over uitlaat en dat een krant het publiceert. Vooral dat laatste is opmerkelijk want de meeste kranten doen alsof hun neus bloed, zolang er maar foto's komen.

Buiten dat denk ik dat onze standpunten niet eens zover uit elkaar liggen. Ook ik vind het logisch dat in de weg lopen, werk bemoeilijken, sporen vernielen etc. not done is. Maar dat lijkt mij nogal logisch.  :) Met die laatste geciteerde opmerking bedoelde ik overigens dat 1 burgemeester die wat roept nu niet gelijk grote gevolgen zal hebben. M.a.w.: 1 zwaluw maakt nog geen zomer.
Onze standpunten liggen inderdaad niet zo ver uit elkaar, met dien verstande dat ik het belangwekkend vind wat en hoe er nu gepubliceerd wordt en jij niet. En dat van de ene zwaluw zullen we moeten afwachten ;-)


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #184 Gepost op: 16 maart 2011, 22:13:17
Wat doel je op met realiteitszin?

Dat je niet altijd overal een blik agenten hebt.....


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #185 Gepost op: 16 maart 2011, 22:15:12
De discussies zijn niet nieuw, daar heb je gelijk in. Wel nieuw is het feit dat een burgemeester zich er over uitlaat en dat een krant het publiceert. Vooral dat laatste is opmerkelijk want de meeste kranten doen alsof hun neus bloed, zolang er maar foto's komen.

Ja en de foto's worden alleen maar goedkoper, want meer aanbod daalt de prijs. Want het maakt toch niet uit van wie de foto is, als er maar een foto in de krant staat bij het artikel.


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #186 Gepost op: 16 maart 2011, 22:17:24
Begrijp ik mike, alleen op enig moment heb je er meerdere, meestal bij wat grotere incidenten.
Primair is het ook een taak van de politie om afzetting te regelen en die dan ook te handhaven als zodanig.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #187 Gepost op: 16 maart 2011, 22:31:49
Begrijp ik mike, alleen op enig moment heb je er meerdere, meestal bij wat grotere incidenten.
Primair is het ook een taak van de politie om afzetting te regelen en die dan ook te handhaven als zodanig.

Ja buiten nog 10 tallen andere taken. Maar ik herken dit probleem in ieder geval niet. Het creëren van werkruimte is steeds belangrijker geworden in de loop van de tijd. Ook het afzetten van een PD(voor de kenners, je moet er inmiddels zelfs examen in doen) heeft steeds meer de aandacht. Weet niet of andere HVers dit probleem wel herkennen? En als dat zo is wordt dat aangegeven aan de OVD? Want deze kan het meenemen in het overleg zodat de OVD-P kan zorgen dat er een andere cq betere afzetting kan komen.


Mrcitzen

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #188 Gepost op: 16 maart 2011, 22:42:21
IK moet zeggen dat ik overwegend goede ervaringen heb met fotografen, proffesioneel of mensen met een
uit de hand gelopen hobby en een mooi 112 site hebben.

Ik ken de meeste professionele fotografen bij mij in het gebied wel van gezicht. Zij krijgen van mij de ruimte om hun werk te doen zolang
ze de hulpverlening niet voor de voeten lopen en slachtoffers met respect behandelen. Heb hier nog geen negatieve ervaringen mee.
Zij weten ook wel als ze het fout gaat ze ook achter het afzetlint mogen plaatsnemen.

Er zijn ook een paar fanatieke fotografen met een zgn 112 site. Ook met hen geen slechte ervaringen. Weten "wat kan en niet kan".

Vaak is het zo dat ze de berger nog even helpen opruimen bij een verkeersongeval als ze hun plaatjes hebben geschoten .

met de schrijvende pers heb ik minder goede ervaringen......


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #189 Gepost op: 16 maart 2011, 22:59:17
Ik heb over het algemeen geen problemen met de pers in welke vorm dan ook.

Als het een groter incident is komt er vaak wel een collega van persvoorlichting tp om de pers te woord te staan. Als ik tijd en ruimte heb maak ik altijd een praatje met de pers zonder in detail te treden.

Als je zelf normaal doet doen hun ook normaal/netjes. Wederzijds respect zoals dat netjes heet.

Er is maar een fotograaf/filmer waar ik een hekel aan heb en waar ik geen zaken mee doe. De meeste wat oudere collega's in A-A kennen hem wel. De beste man zijn PPK is ook een paar jaar geleden afgepakt. Vorig jaar is hij/zij ook 2x aangehouden voor belediging ambtenaar in functie en belemmering.