112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 268611 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Forumspookje

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 4 juli 2007, 17:35:55
En als het er 10 waren, dan moet de politie maar zorgen dat ze niet in de buurt komen, afzetten en assisteren is toch hun taak?

-Sporen bewaken.
-Getuigen horen of eventueel bijstaan na wat ze hebben gezien.
-Vragen beantwoorden van mensen.
-Verkeer omleiden dan wel regelen.
-Assisteren door eventueel infuus vasthouden of nek stabiliseren.
-Dan hebben we nog de vervelende mensen die er per sé door moeten.
-Ohjah, er staan ook nog tien kinderen....

Je kunt een lint wel tien keer heen en weer spannen, je hebt altijd de mensen die er onderdoor willen. Of het nu jochies zijn met een fotocamera of gewoon eigenwijze mensen.

Komt wel iets meer bij kijken dacht ik zo...  ::)


Karim

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 4 juli 2007, 17:39:01
Vreemd dat een slachtoffer daarmee bezig is. Als ik op zo'n moment een slachtoffer ben, kan het mij niet boeien of ik op een foto kom, of het ongeval op de voorpagina staat.

Jij misschien niet, maar ik heb genoeg slachtoffers meegemaakt die daar wel mee bezig waren.

Wie zegt dat iedereen dat doet? Er zijn namelijk ook fotografen die zich netjes aan de regels weten te houden. Dan is het toch geen probleem.

Ik zeg nergens dat iedereen dat doet, lees mijn post onder die van Bart nog maar eens.

houd je dan gewoon met je slachtoffer bezig...

't blijft makkelijk praten zonder enige ervaring he...

Al eens al een slachtoffer in 'n autowrak moeten uitleggen waarom er zoveel kinderen moet camera's omheen lopen ?
Of al eens een vader in 'n bekneld voertuig gehad die schreeuwde dat ik/we die kinderen met camera's weg moesten sturen terwijl we z'n zwaargewonde vrouw uit 't wrak probeerden te halen.

Of al eens een boos familielid tegen kinderen zien schreeuwen om ze te laten stoppen met foto's maken terwijl wij met 'n ontklede patient op straat bezig zijn ?

Of al eens huilende slachtoffers gehad die jou smeekten om die kinderen weg te sturen omdat de gebeurtenissen al erg genoeg waren en ze dat er echt niet bij konden gebruiken ?

Dus als je niet weet waar je over praat probeer mij dan niet te vertellen wat ik moet doen.

Dus dat is onzin van die 3 agenten tegen 10 kinderen.
En is 10 niet een beetje heel erg overdreven? En als het er 10 waren, dan moet de politie maar zorgen dat ze niet in de buurt komen, afzetten en assisteren is toch hun taak?

Niks onzin. Je staat versteld hoeveel kinderen er binnen no time terplaatse waren in sommige gevallen, terwijl de politie nog maar met 1 auto tp was en wel iets beters te doen had dan achter die kinderen aan te rennen.

Vraag Jos (90-8) maar eens, die zal bevestigen dat er in onze regio een aantal zeer vervelende indicidenten met die "fotografen" geweest zijn.

Je kunt een lint wel tien keer heen en weer spannen, je hebt altijd de mensen die er onderdoor willen. Of het nu jochies zijn met een fotocamera of gewoon eigenwijze mensen.

Precies.

En ik heb ze ook al op schuurtjes zien staan met 'n telelens, terwijl de politie wel al verschillende linten had gespannen op normaal hoogte.


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #22 Gepost op: 4 juli 2007, 17:42:14
Citaat
't blijft makkelijk praten zonder enige ervaring he...

Al eens al een slachtoffer in 'n autowrak moeten uitleggen waarom er zoveel kinderen moet camera's omheen lopen ?
Of al eens een vader in 'n bekneld voertuig gehad die schreeuwde dat ik/we die kinderen met camera's weg moesten sturen terwijl we z'n zwaargewonde vrouw uit 't wrak probeerden te halen.

Of al eens een boos familielid tegen kinderen zien schreeuwen om ze te laten stoppen met foto's maken terwijl wij met 'n ontklede patient op straat bezig zijn ?

Of al eens huilende slachtoffers gehad die jou smeekten om die kinderen weg te sturen omdat de gebeurtenissen al erg genoeg waren en ze dat er echt niet bij konden gebruiken ?

Dus als je niet weet waar je over praat probeer mij dan niet te vertellen wat ik moet doen.

Al goed hoor vriend. Jij schijnt het allemaal zo goed te weten, veel succes d'rmee O0


(gaat nu niet meer reageren om de mod's extra werk te besparen ;D )
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 4 juli 2007, 17:43:57
Je kunt een lint wel tien keer heen en weer spannen, je hebt altijd de mensen die er onderdoor willen. Of het nu jochies zijn met een fotocamera of gewoon eigenwijze mensen.

Ja daar heb je helemaal gelijk in, vorige week had ik dienst op de dierenambulance. Wellicht hebben jullie dat verhaal al gehoord over die kraanwagen van de brandweer. Naja goed. Wij gingen daar te plaatse omdat onze collega's erbij betrokken waren geraakt. De politie had een lint gespannen maar er bleven maar mensen onder het lint door lopen, alsof het lint er niet hing.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #24 Gepost op: 4 juli 2007, 17:45:32
Dat is wat anders als 't inzoomer op de slachtoffers bij een beknelling en van zo dichtbij mogelijk foto's en filmpjes maken van schreeuwden patienten.
Ik heb een aantal zeer slechte ervaringen op dat gebied met jeudige "fotografen" vandaar dat ik liever zie dat P2000 straks alleen voor de hulpverleners zichtbaar wordt.

Kijk, en daar zit het probleem, jij hebt een slechte ervaring en denkt dat alle fotograven zo zijn ....
Ik merk ook dat er een diepgewortelde frustratie in zit die er telkens weer opnieuw uitkomt ....

Dat is waar. Maar je blijft altijd 'n kleine irritante groep houden die 't voor de rest (die niks verkeerd doen) verpesten, en de enige oplossing over blijft dan 't voor iedereen maar verbieden, jammer voor degene zonder kwaad in de zin, maar ik zal d'r niet van opkijken als dat in de toekomst wel het geval wordt.

Kijk en dat is het hele punt, ik ken zat korpsen die samenwerking met fotograven stoppen omdat zij zich niet kunnen gedragen!
Erg goed in mijn ogen, en dat 112Tjietjerkstradeel moeten ze gewoon verbieden....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #25 Gepost op: 4 juli 2007, 17:48:45

Vraag Jos (90-8) maar eens, die zal bevestigen dat er in onze regio een aantal zeer vervelende indicidenten met die "fotografen" geweest zijn.

Ik vind het in ieder geval al goed dat je nu zegt in 'onze regio', want zo is het dus niet meteen in alle andere regio's in Nederland. Ik ben het eens dat het soms irritant kan zijn als er een vogeltje met een camera in de weg loopt, maar sommige hulpverleners zijn er ook extra attent op en die beschouwen 'in de weg lopen' ook het lopen binnen een straal van 15 meter.

Dan nog een vraag aan jou Karim: heb je niet eens gehad een agent of brandweerman die niet direct bezig was met het bevrijden/ assiteren bij het slachtoffer en die toen ook voor jou als ambulancepleeg in de weg liep? Dat je die wel eens aan de kant heb moeten duwen of heb verzocht of hij even stap naar achteren wilde doen?
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Karim

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 4 juli 2007, 17:49:21
Kijk, en daar zit het probleem, jij hebt een slechte ervaring en denkt dat alle fotograven zo zijn ....
Ik merk ook dat er een diepgewortelde frustratie in zit die er telkens weer opnieuw uitkomt ....

Ik (en Jos) hebben inderdaad 'n aantal slechte ervaringen ja, en ik zal ook zeker toegeven dat daar inderdaad 'n soort frustatie vanaf komt, vandaar mijn reactie's ja.

Maar zeg 't eerlijk, als jij hoofdzakelijk slechte ervaringen op dat gebied zou hebben dan zou jij toch ook zo reageren.

En daarnaast bekijk ik 't alleen vanuit mijn perspectief, als ahv'er. Ik ben geen brandweerman en heb dus ook geen ervaringen met fotografen bij branden (tenzij wij ook gewenst zijn) en 't meerdendeel hier gaat juist bij branden enzo foto's maken, en ik geloof best dat ze daar geen vlieg kwaad doen.
Echter hebben wij hoofdzakelijk met direct menselijk leed (integen stelling tot 'n gebouw/auto i.o.d. ,hoewel dat uiteraard ook leed verzorgt) en dan kijk je gewoon net even anders tegen die dingen, zeker na 'n aantal slechte ervaringen op dat gebied.


Karim

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 4 juli 2007, 17:54:02
Ik vind het in ieder geval al goed dat je nu zegt in 'onze regio', want zo is het dus niet meteen in alle andere regio's in Nederland.

Uiteraard. Er zullen ook best zat regio's zijn waar 't prima gaat en iedereen zich aan de regels houdt, maar aangezien ik daar niet gewerkt heb kan ik daar ook niet over spreken, ik heb 't alleen over mijn persoonlijke ervaringen.

Citaat
Dan nog een vraag aan jou Karim: heb je niet eens gehad een agent of brandweerman die niet direct bezig was met het bevrijden/ assiteren bij het slachtoffer en die toen ook voor jou als ambulancepleeg in de weg liep? Dat je die wel eens aan de kant heb moeten duwen of heb verzocht of hij even stap naar achteren wilde doen?

Kan me zo gauw niet zo'n situatie bedenken, maar mocht dat voorkomen dat is per ongeluk, een collega hulpverlener zou ons nooit opzettelijk gaan hinderen of in de weg staan. En mochten ze dat toevallig per ongeluk wel 'n keertje even doen dan blijft dat nog heel wat anders als die "fotografen", die zijn er namelijk met 'n heel ander doel.
Die collega hulpverleners zijn er om zoals de naam al zegt om hulp te verlenen, en 't kan best voorkomen dat we elkaar daarbij af en toe even per ongeluk in de weg staan, maar ik zie weinig verband daarmee tussen dat en "fotografen" die slachtoffers en ellende op de foto komen zetten.


Karim

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 4 juli 2007, 17:55:06

Kijk en dat is het hele punt, ik ken zat korpsen die samenwerking met fotograven stoppen omdat zij zich niet kunnen gedragen! Erg goed in mijn ogen, en dat 112Tjietjerkstradeel moeten ze gewoon verbieden....

Zijn we het toch nog 'n keertje eens...  ;)


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #29 Gepost op: 4 juli 2007, 18:23:19
Dus 112sites verbieden en onofficielle een beetje samenwerkende brandweerweblog's houden?

Ik vind dat in dit topic ALLE jeugdige fotografen over 1 kam worden geschoren. 'ja ze zijn met ze 20e' 'ja ze maken foto's van de slachtoffers'. Ik vind dit erg naar benedenhalende berichten om het netjes te zeggen.

Oja nog 1 dingetje, als de 'brandweer fotografen' het allemaal zo goed doen moet jullie me toch even de volgende foto uitleggen.


Foto: 112haarlem.nl

Ik ben het met de verschillende meningen in de topic eens, maar zullen we niet alle jeugdige fotografen over 1 kam scheren? Ik heb namelijk nog nooit opzettelijk een slachtoffer op de foto gezet. 'ja dat zeggen ze allemaal', ik zie berichten nu al verschijnen.