112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 271104 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

pavdhu

  • Gast
Reactie #200 Gepost op: 17 augustus 2011, 10:26:25
Kijk.... dat er fotografen staan maakt me niks uit, deed ik vroeger ook  ;) maar om er nou met een groep een dagje uit van te maken !!! nee dat gaat me iets te ver  ;)

Ik zit gewoon thuis en doen allerlei dingen totdat de pieper gaat. Maar er zijn inderdaad mensen die er een dagje uit van maken. Dat klopt.


TAS-716

  • Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #201 Gepost op: 17 augustus 2011, 12:05:37
Ik ben zelf ook 16, en heb het zelf ook wel eens meegemaakt bij een incident waarbij de Lifeliner2 ook was gealarmeerd, daar heb ik toen ook netjes gewacht totdat het slachtoffer weg was met de ambulance, maar even later werd ik door een omstander aangesproken omdat ik er foto's van maakte. :-X
Zelf ben ik ook geen sensatiezoeker, als het nieuwswaarde heeft ga ik erheen, maak er foto's van en plaats het op een 112-site.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.


pavdhu

  • Gast
Reactie #202 Gepost op: 17 augustus 2011, 13:07:07
Ik ben zelf ook 16, en heb het zelf ook wel eens meegemaakt bij een incident waarbij de Lifeliner2 ook was gealarmeerd, daar heb ik toen ook netjes gewacht totdat het slachtoffer weg was met de ambulance, maar even later werd ik door een omstander aangesproken omdat ik er foto's van maakte. :-X
Zelf ben ik ook geen sensatiezoeker, als het nieuwswaarde heeft ga ik erheen, maak er foto's van en plaats het op een 112-site.

Vaak weten omstanders maar de helft of niet eens wat je doet. Volgens mij was het de buurvrouw toch die je aansprak? (uit eerder topic) ze zijn druk bezig met van alles en letten niet op jou. Maar als ze dan toevallig jou een foto zien maken denken ze dat je al de hele tijd foto's loopt te maken, terwijl je netjes hebt gewacht totdat slachtoffer weg was.


GLD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 76
Reactie #203 Gepost op: 17 augustus 2011, 13:17:05
Ik ben zelf 16 en wordt er vaak op aan gesproken door omstanders. Waarschijnlijk vinden ze het niet prettig als jeugd foto's maakt. Ik weet het ook niet.

Uit eerdere topics/posts van jou is al gebleken waarom deze bepaalde reacties waarschijnlijk ontstaan (je weet zelf waarschijnlijk wel welk topic ik bedoel). Zeker omdat je zelf aangeeft dat je er VAAK op wordt aangesproken zou ik als ik jou was toch eens ernstig nadenken wat je fout doet...


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #204 Gepost op: 17 augustus 2011, 15:41:08
Ik ben wel benieuwd hoe er over wordt gedacht. Jeugd die foto's maakt. Dan natuurlijk niet met een simpel mobieltje, maar echt met spiegelreflexcamera's. Ik ben zelf 16 en wordt er vaak op aan gesproken door omstanders. Waarschijnlijk vinden ze het niet prettig als jeugd foto's maakt. Ik weet het ook niet. Dus stel ik de vraag hier maar.

Vooropgesteld dat sommige gasten betere foto's maken met hun GSM dan anderen met hun D-SLR lijkt het me handig dat je ff de zoekfunctie gebruikt op het forum. Al zo vaak besproken! Een d-slr maakt je echt nog geen goede fotograaf hoor!
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #205 Gepost op: 17 augustus 2011, 15:42:56
Zoals al meerdere keren herhaald op dit forum heb je, naar mijn mening, drie groepen (amateur)fotografen.

1. De fotograaf die een kijkje komt nemen en de foto's levert aan websites/kranten e.d. Deze fotograaf loopt nooit in de weg en volgt vorderingen van agenten op.
2. De fotograaf die niets anders te doen heeft en voor de sensatie naar ongevallen/branden/reanimaties ed gaat om de meest smerigste foto te maken.
3. De fotograaf die de mooiste plaatjes schiet van, meestal, voertuigen en deze voor eigen archief gebruikt.

Zolang jij bij de eerste of derde groep hoort is er niks aan de hand. Let wel: je bent natuurlijk nog jong, dus je moet wel uitkijken voor het (natuurlijk)overwicht van omstanders die erbij betrokken zijn. Deze omstanders kunnen erg emotioneel reageren.
Na mijn mening komt daar nog bij als aanvulling punt 1, de gasten die wel degelijk in de weg lopen en lastig zijn. Alles om foto's te maken voor hun website.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Martijn Roggeveen

  • (Incident)fotograaf in regio Zoetermeer
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 526
Reactie #206 Gepost op: 17 augustus 2011, 18:11:30
Na mijn mening komt daar nog bij als aanvulling punt 1, de gasten die wel degelijk in de weg lopen en lastig zijn. Alles om foto's te maken voor hun website.

Goed punt, daar heb je zeker gelijk in. Die mensen zijn er ook!  >:(
Fotograaf in regio Zoetermeer en omstreken | @MartynRoggeveen


pavdhu

  • Gast
Reactie #207 Gepost op: 17 augustus 2011, 20:11:04
Uit eerdere topics/posts van jou is al gebleken waarom deze bepaalde reacties waarschijnlijk ontstaan (je weet zelf waarschijnlijk wel welk topic ik bedoel). Zeker omdat je zelf aangeeft dat je er VAAK op wordt aangesproken zou ik als ik jou was toch eens ernstig nadenken wat je fout doet...

IK word niet vaak aangesproken op zulk soort dingen. Maar vaker van je bent nog een kind en zulk soort dingen. Dernet bij een melding stonden we ook met een groepje kwam er ook een man naar ONS toe. Over dat er vaak hele hordes jeugd staat met een camera'tje van de Aldi of van de Lidl foto's staat te maken. Daar moesten we de man ook gewoon gelijk in geven. De jeugd (waaronder ik dus) heeft vaak sensatiezucht. Maar ik wil later wel in fotografie doorgroeien dus of ik nou een sensatiezoeker ben mogen jullie beslissen  :)


GLD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 76
Reactie #208 Gepost op: 17 augustus 2011, 20:15:09
Ik ben wel benieuwd hoe er over wordt gedacht. Jeugd die foto's maakt. Dan natuurlijk niet met een simpel mobieltje, maar echt met spiegelreflexcamera's. Ik ben zelf 16 en wordt er vaak op aan gesproken door omstanders. Waarschijnlijk vinden ze het niet prettig als jeugd foto's maakt. Ik weet het ook niet. Dus stel ik de vraag hier maar.

IK word niet vaak aangesproken op zulk soort dingen.

Wat is het nu? ???


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #209 Gepost op: 17 augustus 2011, 20:36:48
Maar als je door wilt groeien in de fotografie moet je niet bij incidenten foto's gaan maken. Dat is leuk als hobby. Er is (voor zover ik weet) geen werk in. Dan is het toch leuker om abstracte fotografie te doen? Je hoeft hier jezelf niet te verdedigen als andere mensen je een sensatiezoeker vinden. Je moet echter wel begrijpen dat je wel zo overkomt. Mensen weten je achtergrond niet en zoals ik al zei, de emoties moeten ze kunnen uiten. Het makkelijkste is dan boos worden, en nog makkelijker is boos worden op iemand er van "geniet" en nóg makkelijker is dat bij iemand die nog jong is en het voor de sensatie zou kunnen doen.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.