Hier is het heel lastig om zo ie zo met je foto in de krant te komen. Zijn aardig wat incidenten bij waar ik als enige aanwezig ben, en als enige foto`s maak, en dit aanlever bij de media, en publiceer op mijn website. Echter gebruikt de media hiervan niets. Ik maak een keurig artikeltje, keurige foto erbij, maar er wordt niets geplaatst.
Ook zie ik dit soms terug in de bezoekersaantallen op mijn website, als er iets is gebeurt, zie je gelijk dat mensen gaan zoeken "Hé, wat was er toen aan de hand?" en in de media wordt er niets over gemeld.
En soms krijg ik ook de reactie: "Sorry, we kunnen aan de foto niet zien wat er precies aan de hand was" of "de foto is gemaakt van een te grote afstand"
Ik heb zelf hobby fotograaf niet de neiging om direct zo dicht mogelijk bij een ongeluk te komen om de mooiste foto te schieten. De hulpdiensten hebben in mijn ogen bij een ongeluk al genoeg te doen, en dan ook nog op de vingers te worden gekeken door een fotograaf... Dus tja soms maak ik dan niet de winnende foto, maar ja, andere keer weer beter. Ik ken hier fotografen die slootjespringend, hard rennend zo snel mogelijk langs de vangrail willen staan. Dat gaat mij dan weer wat te ver.