112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 268629 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Karim

  • Gast
Reactie #40 Gepost op: 4 juli 2007, 19:18:25
Sinds de invoering van C2 is de opkomst van fotograven al een heel stuk minder. omdat het toch niet meer mee te luisteren valt


Juist 't tegenovergestelde!

Sinds de invoering van P2000 is 't aantal "fotografen" zeker verdrie- of vierdubbeld.

Toen we nog analoog werkten kregen we nooit zo'n grote opkomst bij incidenten, en zeker niet grote massa's kinderen met camera's.


Karim

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 4 juli 2007, 19:19:24
Maar ook wij hadden een aantal opgeschoten knapen rondhangen,die bij elke uitruk te vinden waren.Tot de nachtelijke automaatjes aan toe,en dan wordt het hoog tijd die flauwekul te stoppen.En we hebben als korps ook gezegt dat ze niet meer welkom waren.En daar hebben ze zich maar aan te houden

Dan daar luisteren ze naar Peter?  ???    Zolang de mensen op de openbare weg blijven en jullie niet hinderen, kan je er denk ik weinig van zeggen.. ??? :-\

En zo ontstaat dus de verstoorde houding tussen hulpverleners en "fotografen".


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #42 Gepost op: 4 juli 2007, 19:23:07
Juist 't tegenovergestelde!

Sinds de invoering van P2000 is 't aantal "fotografen" zeker verdrie- of vierdubbeld.

Toen we nog analoog werkten kregen we nooit zo'n grote opkomst bij incidenten, en zeker niet grote massa's kinderen met camera's.

Het is inderdaad waar, na de invoering van P2000 staan er hordes mensen bij een incident, de mensen die je nooit zag zie je nu opeens bij elke incident staan. Maar zolang ze zich gewoon aan de regels houden is het toch niet erg. Nou valt het nu nog wel mee, maar straks beginnen de schoolvakanties weer :(


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #43 Gepost op: 4 juli 2007, 19:23:36
Dan daar luisteren ze naar Peter?  ???    Zolang de mensen op de openbare weg blijven en jullie niet hinderen, kan je er denk ik weinig van zeggen.. ??? :-\
Die jongens die bij ons liepen hadden al een voorgeschiedenis bij andere korpsen,ze kwamen ook uit de buurregio aangezien ze bij de korpsen daar ook niet meer mochten komen.Ze begonnen zich steeds meer hinderlijk op te stellen,en toen is die streep eronder gezet.Dus het is ze niet zomaar verteld dat ze niet meer welkom waren, ;)


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #44 Gepost op: 4 juli 2007, 19:24:58
Het is inderdaad waar, na de invoering van P2000 staan er hordes mensen bij een incident, de mensen die je nooit zag zie je nu opeens bij elke incident staan. Maar zolang ze zich gewoon aan de regels houden is het toch niet erg. Nou valt het nu nog wel mee, maar straks beginnen de schoolvakanties weer :(
Hordes mensen?  :|


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #45 Gepost op: 4 juli 2007, 19:26:05
Hordes mensen?  :|

Ja, er staat altijd een hele grote groep mensen bij een incident, vooral als het in de middag gebeurt. Waaronder veel hangjeugd.

Pas geleden werd er een lichaam van een man gevonden in het centrum. Iedereen kijken natuurlijk wat er aan de hand was, toen het lichaam uit het water werd gehaald moest iedereen naar achteren, dat deed ik sowieso al omdat ik het niet hoefde te zien. Maar daar dachten de meeste mensen dus anders over. Een man ging helemaal uit zijn dak tegen een politieagent omdat die het niet kon zien hoe het lichaam uit het water werd gehaald, de raarste mensen lopen vrij rond buiten het Delta.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #46 Gepost op: 4 juli 2007, 19:34:07
En zo ontstaat dus de verstoorde houding tussen hulpverleners en "fotografen".
Verklaar je nader  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #47 Gepost op: 4 juli 2007, 19:34:17
Zou je me misschien meer kunnen vertellen over de functie van brandweerfotograaf. Want we weten allemaal dat ze herkenbaar zijn en dat ze binnen de linten staan. Maar is er verder nog iets? Worden de foto's gebruikt voor presentaties?

En, nogmaals, er zijn genoeg onofficiele brandweer-fotografen die wel afspraken hebben gemaakt of die zelf logisch kunnen nadenken (gelukkig heb je die ook nog) en weten wat je wel en niet kan fotograferen.

Beeldmateriaal wordt gebruikt voor Opleiding & training, Evaluaties, nazorg, rapportages, onderzoeken, externe publieksvoorlichting. Daarnaast worden ze ook beschikbaar gesteld aan diverse afdelingen van de politie, de RAV, gemeenten, provincie en overheidsdiensten. Deze overige diensten mogen de foto’s in principe alleen gebruiken voor intern gebruik. Het betreffen dan vaak infogevoelige foto’s' die in de woning of in het voertuig genomen zijn. In ieder geval dus foto’s  die niet openbaar gemaakt mogen worden.


Bij een incident staan we direct onder bevel van de OvD/HOvD

Verder is tot in de puntjes beschreven aan welke zaken men zich dient te houden. De rechten en plichten, hoe te gedragen bij een inzet. Het niet nakomen hiervan kan leiden tot een berisping dan wel niet ontslag. Er is in ieder geval een breed protocol opgesteld waar vrijwel alle voorkomende zaken in opgenomen zijn. Dit protocol is overigens ook verspreid onder de RAV en politie.

Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust zou ik zeggen.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #48 Gepost op: 4 juli 2007, 19:36:26
@90-8;

Is het dan ook zo dat je de foto's niet mag leveren aan de media? Zoiets hoorde ik pas geleden.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #49 Gepost op: 4 juli 2007, 19:37:33
En dragen jullie ook perslucht bij een inzet?