112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 272381 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #400 Gepost op: 24 maart 2013, 15:36:26
Ik wil werkelijk niemand zijn hobby ontnemen en zeker geen jeugdige enthousiastelingen met wat ik vind.
Wat man 112 aangeeft de dakpan die op je hoofd kan vallen, dat kan, dat is een toevalligheid, maar iets moedwillig zelf opzoeken, daarin heb je een keuze......
Waar het mij om gaat is dat je als jeugdige, dus er bewust voor kiest om met zéér confronterende beelden in aanmerking te komen.
(en ja, jeugdigen kunnen ook hele mooie foto's maken, soms beter als een volwassenen)

maar ik zal stoppen met mijn betoog ;)
Ik voel me een don quichot die tegen de windmolens aan het vechten is 98uiye


CM112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
  • Asp. manschap A
Reactie #401 Gepost op: 24 maart 2013, 15:47:42
Citaat
maar ik zal stoppen met mijn betoog  
Ik voel me een don quichot die tegen de windmolens aan het vechten is

Dat is absoluut niet nodig! Ik vind het juist de ideale mogelijkheid om andere perspectieven te horen..

Ik snap je punt, SEH zustertje, en er zullen ongetwijfeld fotografen zijn die niet weten wat ze aan kunnen treffen en in welke omstandigheden ze terecht zullen komen. Ouders denken vaak alleen maar aan de leuke kant van het vak 'oh, zijn foto staat in de krant.'
Zij zullen ook niet snel inzien wat er nou gebeurd bij een persoon te water, waar hun kind van dichtbij meekijkt en later pas beseft hoe erg het is, totdat ze het zelf een keer meemaken.


SjoerdvR

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 352
    • Mijn fotografie site
Reactie #402 Gepost op: 24 maart 2013, 15:56:01
Ik wil werkelijk niemand zijn hobby ontnemen en zeker geen jeugdige enthousiastelingen met wat ik vind.
Wat man 112 aangeeft de dakpan die op je hoofd kan vallen, dat kan, dat is een toevalligheid, maar iets moedwillig zelf opzoeken, daarin heb je een keuze......
Waar het mij om gaat is dat je als jeugdige, dus er bewust voor kiest om met zéér confronterende beelden in aanmerking te komen.
(en ja, jeugdigen kunnen ook hele mooie foto's maken, soms beter als een volwassenen)

maar ik zal stoppen met mijn betoog ;)
Ik voel me een don quichot die tegen de windmolens aan het vechten is 98uiye

Ik ben het helemaal met je eens. Ze kiezen er zelf voor. Ondanks dat ze zulke goede vriendjes zijn met de hulpverleners, er hun 'brood' mee verdienen en al heb je 15 grote afnemers. Het blijft een risicovak, wat gewoon een minimumleeftijd dient te hebben.

Nogmaals: Wij kunnen mensen vanuit dit forum alleen maar adviseren, meer niet.


CM112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
  • Asp. manschap A
Reactie #403 Gepost op: 24 maart 2013, 16:03:11
Ik ben het helemaal met je eens. Ze kiezen er zelf voor. Ondanks dat ze zulke goede vriendjes zijn met de hulpverleners, er hun 'brood' mee verdienen en al heb je 15 grote afnemers. Het blijft een risicovak, wat gewoon een minimumleeftijd dient te hebben.

Nogmaals: Wij kunnen mensen vanuit dit forum alleen maar adviseren, meer niet.

Wat zie jij dan als goede minimumleeftijden? Moet de politie dan ID's gaan controleren of je wel oud genoeg ben om binnen de lintjes te lopen?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #404 Gepost op: 24 maart 2013, 16:09:27
Wat zie jij dan als goede minimumleeftijden? Moet de politie dan ID's gaan controleren of je wel oud genoeg ben om binnen de lintjes te lopen?
Het is al eerder gezegt, ouders moeten weer eens wat meer verantwoording nemen voor hun kroost. En domweg gaan verbieden dat hun kroost plaatjes gaat schieten bij een ongeval of brand. Of gaat hun kroost ook weer zeuren en mekkeren over de inkomsten die ze dan mislopen?
Verder moeten dagbladen strenger gaan selecteren van wie ze foto's afnemen, ookal eerder geroepen. Het mag duidelijk zijn dat jeugdigen sowieso niet achter de lintjes komen. ::)


lennard

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #405 Gepost op: 24 maart 2013, 16:16:44
Oke, dan sta ik niet achter de linten. Dan ga ik een zoom lens kopen, kan ik het alsnog zien....  En ook achter de linten, niet erin! Heb ik wel is aan media gelevert. En ik verdien er niks mee, het is gewoon een hobby ;)


Alwin

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 513
  • Fotograaf en EHBO er
    • aw foto
Reactie #406 Gepost op: 24 maart 2013, 17:20:48
Ik ben het helemaal met je eens. Ze kiezen er zelf voor. Ondanks dat ze zulke goede vriendjes zijn met de hulpverleners, er hun 'brood' mee verdienen en al heb je 15 grote afnemers. Het blijft een risicovak, wat gewoon een minimumleeftijd dient te hebben.

Nogmaals: Wij kunnen mensen vanuit dit forum alleen maar adviseren, meer niet.

Ik kan het niet laten. Jij bent zelf ook nog maar 18(volgens je profiel). Je doet net of jij al 15 jaar of langer meeloopt in het foto gebeuren...


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #407 Gepost op: 24 maart 2013, 20:58:18
Dan geef ik mijn advies nog even met 15 jaar in het vak! van verpleegkundige dan wel te verstaan.  >:D

Het klinkt misschien heel eigenwijs maar als puber kun je niet inschatten wat goed en slecht voor je is. Zoek maar eens in google op de ontwikkelingen van het puberbrein, en dan vooral recente onderzoeken. Dan wel leuk om te zien dat juist "de pubers" (sorry jongens, absoluut niet denigrerend bedoeld, ik werk erg graag met pubers, maar niet in de hulpverlening!) hier schrijven dat het allemaal geen kwaad kan...

Oke, dan sta ik niet achter de linten. Dan ga ik een zoom lens kopen, kan ik het alsnog zien....  
Tuurlijk. geen probleem. Maar wie hou je dan hiermee voor de gek???

Wat zie jij dan als goede minimumleeftijden? Moet de politie dan ID's gaan controleren of je wel oud genoeg ben om binnen de lintjes te lopen?
Ik denk dat het ID kaart controleren niet eens nodig is. Meestal kun je wel aardig een leeftijd inschatten. En tsja, je bent toch verplicht om hem bij te hebben, dus als een agent zich erg verbaast over je dan kan hij dat zeker doen.

Verpleegkundige wil ik worden omdat ik altijd op zoek ben naar uitdaging en spanning, iets wat ik nu goed kan combineren met fotograferen.
Wel, dat is misschien een beetje off-topic, maar zeg dit nooit hardop! Men onthoudt dit en het zal tegen je werken in sollicitaties. Daarnaast; verpleegkundige worden voor de uitdaging en spanning? Spreek maar eens een poosje met een ambulanceverpleegkundige, die kan je veel meer vertellen over de enorme spanning...  e050 Ik kan het haast niet meer houden van de spanning....  :P
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #408 Gepost op: 24 maart 2013, 21:16:24
Ik denk dat het ID kaart controleren niet eens nodig is. Meestal kun je wel aardig een leeftijd inschatten. En tsja, je bent toch verplicht om hem bij te hebben, dus als een agent zich erg verbaast over je dan kan hij dat zeker doen.
Je bent niet verplicht je ID af te geven ter inzage omdat je foto's staat te maken! Je hebt een draagplicht, geen toonplicht. Ondanks wat veel agenten denken (te mogen).


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #409 Gepost op: 24 maart 2013, 21:23:09
Fout! Je hebt een toonplicht, geen draagplicht. Echter, er zijn grenzen aan wanneer de politie inzage mag vorderen.