112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 271268 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

112fotograaf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
Reactie #440 Gepost op: 27 maart 2013, 16:40:40
Ik kan er wel inkomen, maarja waarom? Je weet dat de brandweer al onderweg is, dus laat het lekker (hoe klein ook). Het is een ander verhaal als je dit brandje tegenkomt terwijl er geen brandweer gealarmeerd is, dan zou je (bij een klein brandje) de boel zelf op kunnen lossen zonder tussenkomst van de brandweer. Nu komt de brandweer helemaal voor niks (brand was al uit).  ;)

Inderdaad, als er professionals onderweg zijn moet je hun het werk laten doen. Ze zijn erop getraind en weten wat ze moeten doen.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #441 Gepost op: 27 maart 2013, 16:53:33
Zouden we ook zo reageren als een gewone burger dit brandje had uitgemaakt, in de wetenschap dat de brandweer onderweg is. En met de huidige droogte? Had de burger ook moeten wachten op de brandweer?


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #442 Gepost op: 27 maart 2013, 17:05:34
Zouden we ook zo reageren als een gewone burger dit brandje had uitgemaakt, in de wetenschap dat de brandweer onderweg is. En met de huidige droogte? Had de burger ook moeten wachten op de brandweer?
Precies. Ik kan me legio reactie's herinneren waarin wordt geklaagd dat de burger het brandje prima zelf uit had kunnen maken.
Nu gebeurt dit een keer, is het nog niet goed omdat men vervolgens de brandweer zijn werk moet laten doen?

Ik denk dat Sem prima heeft gehandeld. Hij heeft een weloverwogen inschatting gemaakt over zijn eigen veiligheid en heeft erger voorkomen.
Daar is toch geen slecht woord over te zeggen?
Volgens mij klaagde ook niemand toen een tijdje terug wat fotografen een vrouw uit een brandende woning haalden of iets van gelijke strekking.


Bartmenka

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #443 Gepost op: 27 maart 2013, 17:37:00
Precies. Ik kan me legio reactie's herinneren waarin wordt geklaagd dat de burger het brandje prima zelf uit had kunnen maken.
Nu gebeurt dit een keer, is het nog niet goed omdat men vervolgens de brandweer zijn werk moet laten doen?

Ik denk dat Sem prima heeft gehandeld. Hij heeft een weloverwogen inschatting gemaakt over zijn eigen veiligheid en heeft erger voorkomen.
Daar is toch geen slecht woord over te zeggen?
Volgens mij klaagde ook niemand toen een tijdje terug wat fotografen een vrouw uit een brandende woning haalden of iets van gelijke strekking.

dat waren 3 fotograven van nieuws op beeld uitrotterdam met oud nieuw bij eenbrand in mijn flat aan de parsifal te capelle die ales ontruimden ook ons en de jonkste was 15 d8 ik!!
we zijn ze nog dankbaar !!!!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #444 Gepost op: 27 maart 2013, 19:06:48
Precies. Ik kan me legio reactie's herinneren waarin wordt geklaagd dat de burger het brandje prima zelf uit had kunnen maken.
Nu gebeurt dit een keer, is het nog niet goed omdat men vervolgens de brandweer zijn werk moet laten doen?

Ik denk dat Sem prima heeft gehandeld. Hij heeft een weloverwogen inschatting gemaakt over zijn eigen veiligheid en heeft erger voorkomen.
Daar is toch geen slecht woord over te zeggen?
Volgens mij klaagde ook niemand toen een tijdje terug wat fotografen een vrouw uit een brandende woning haalden of iets van gelijke strekking.
We hebben het hier over een klein brandje, wat niets voor stelt zeker niet voor ons als brandweer. Hier kan in feite niets ernstigs mee gebeuren, het is te behappen voor 1 persoon. Ik neem ook aan dat Sem zijn verantwoordelijkheid kent, en hij geen gekke dingen uithaalt en bv naar binnen gaat bij een woningbrand. Dat soort zaken zijn zeker enkel en alleen voor de brandweer bedoelt. Zelfs wij gaan dan niet naar binnen in ons burgerkleding zonder enige bescherming.

We willen graag dat de burger meer zelfredzaamheid toont, Sem doet dit en handelt naar mijn inziens naar eer en geweten. Dus nogmaals, wat is het probleem. Je zult de burgers de kost moeten geven die voor een rokende prullenbak de brandweer bellen. ::)


Sem van der Wal

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 535
Reactie #445 Gepost op: 27 maart 2013, 19:26:39
Héhé, eindelijk eens iemand die het met me eens is  ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #446 Gepost op: 27 maart 2013, 19:33:12
Héhé, eindelijk eens iemand die het met me eens is  ;)
In die zin dat ik van je aanneem dat je geen onverantwoorde risico's gaat nemen, door bv naar binnen te gaan bij een woningbrand. Of andere "heldendaden" gaat doen, want dat is het allemaal niet waard. Want reken maar dat ik dan bij je terug kom, maar dan met een heel ander verhaal. ::) ;)


Sem van der Wal

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 535
Reactie #447 Gepost op: 27 maart 2013, 19:40:16
In die zin dat ik van je aanneem dat je geen onverantwoorde risico's gaat nemen, door bv naar binnen te gaan bij een woningbrand. Of andere "heldendaden" gaat doen, want dat is het allemaal niet waard. Want reken maar dat ik dan bij je terug kom, maar dan met een heel ander verhaal. ::) ;)

Ik weet prima wat ik wel en niet kan/mag doen! ;)


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #448 Gepost op: 27 maart 2013, 20:32:13
Heel simpel gezegd: prima om een brandje te blussen, indien dit met simpele middelen te behappen is. Niks mis mee. Wie hier wel over zeurt... is zelf een pyromaan? ;) Het enige waar je inderdaad wel mee moet oppassen is dat je de brandweer niet gaat afbestellen. Dat is op de snelweg hier in de buurt eens gebeurd met een fotograaf die had gezien dat een autobrand niets was. Uiteindelijk bleek dat niet zo te zijn, maar de consequenties zijn redelijk groot als blijkt dat het een foute inschatting was.

Maar goed, hiermee dwalen we wel een beetje af van het onderwerp?
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #449 Gepost op: 27 maart 2013, 20:38:20
Inderdaad. Ik heb met m'n laarzen ook wel eens een bermbrand geblust langs de A1. Normaal laat ik brandjes brandden. Ik weet namelijk dat de brandweer het niet leuk vind om voor niets te komen. Echter begon hier het verkeer dermate hard te remmen dat er gevaar ontstond. Eerst brandweer gebeld, en daarna de brand met laarzen uitgemaakt. Hierna reed het verkeer weer gewoon verder en was het gevaar geweken. Daarna terplaatse gebleven en de brandweer opgewacht om te laten zien waar het was. Zij hebben er nog even een emmer water overheen gegooid.

Normaal laat ik het ook brandden, maar nu ontstond er gevaar. En het risico op ongelukken was beduidend groter, als dat rokend gras mijn broek in brand zou zetten. Zo fotograaf als ik ben heb ik wel eerst een foto gemaakt van het brandje voordat ik het bluste.  e050
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens