112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 271281 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kolkkie

  • Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #540 Gepost op: 26 mei 2013, 21:59:43
Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1166193 date=1369496445
Doe is normaal, zie geen enkel verband. Kan me voorstellen dat dit heel irritant is voor hulpverleners.

En dan nog eens de slachtoffers. Persoonlijk zit ik er niet op te wachten dat ik van alle kanten gefotografeerd wordt wanneer ik een ongeval o.i.d. heb gehad.
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #541 Gepost op: 26 mei 2013, 23:08:42
Citaat van: Kolkkie link=msg=1166681 date=1369598383
En dan nog eens de slachtoffers. Persoonlijk zit ik er niet op te wachten dat ik van alle kanten gefotografeerd wordt wanneer ik een ongeval o.i.d. heb gehad.
Ik denk dat je de spotters gescheiden moet houden van de fotografen. Ik zie zelden spotters ook tp bij ongevallen
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Code3NL

  • Manschap A, brandweer Heerjansdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
    • Code3NL Emergency vehicles photo and videography
Reactie #542 Gepost op: 26 mei 2013, 23:16:28

@Sem zoals je zelf kan zien bij het 2de deel van het filmpje, is er genoeg ruimte tussen de filmer en de ambu.


Ik film, en ik fotografeer zelf ook. Daar is op zich niks mis mee. Maar deze types ken ik uit Rotterdam. Ze staan zelfs op de weg en trambaan.

Als ik film sta ik altijd op de stoep, en minimaal 2m van de weg af. Tip voor filmers die dat niet doen. NIET FILMEN ALS HET NIET VEILIG IS  ::)

Dit gaat inderdaad ver met die shirts. De politie zal ze hierdoor ook eerder bij incidenten wegsturen.


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #543 Gepost op: 27 mei 2013, 08:57:53
Citaat van: Kolkkie link=msg=1166681 date=1369598383
En dan nog eens de slachtoffers. Persoonlijk zit ik er niet op te wachten dat ik van alle kanten gefotografeerd wordt wanneer ik een ongeval o.i.d. heb gehad.

Bij mij en bij fotografen die ik ken zijn foto's altijd zo genomen dat slachtoffer niet zichtbaar zijn of wanneer dat niet mogelijk is wat het slachtoffer geblurd. Daarnaast worden betrokkenen en kentekens ook geblurd.

Hier in de omgeving zijn zover ik weet geen spotters maar wel 'fotografen'. Die staan wel met het hele vriendengroepje bij een incident wat niet heel ver van zijn of haar huis is. Negen van de tien keer hebben ze ook geen website om de foto's op te plaatsen.

Heb wel een paar keer ervaren als in naar een incident ging waar die jongen zijn de politie een stuk lastiger gaat doen. Als ik naar de omgeving moet waar die jongen na schooltijd 'fotograferen' ben ik iets langer onderweg waardoor die jongers er al zijn. Dan staat daar zoveel 'fotografen' dat de politie een stuk minder meewerkend gaat worden als je de desbetreffende diender iet kent.


Remcotjuhhh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 551
    • Remco Holst Fotografie
Reactie #544 Gepost op: 27 mei 2013, 11:12:26
Citaat van: TheDavey100 link=msg=1166582 date=1369586789
http://i2.ytimg.com/u/qGDI7MPQb4CDzdMGivr5Jw/channels3_background.jpg?v=51a232bb

Ja hoor, dat ontbrak er nog aan. Ze hebben zelf shirts laten drukken met nog de meest kinderachtige naam die er is. Ik schaam me voortaan gewoon als ik ook maar geassocieerd wordt met een van die gasten...
***** waar ging het mis bij hun? Het zijn een stelletje Primeur n**kers! sorry voor grove taal gebruik! Maar het is eenmaal zo. Ook weet ik dat een aantal van dat groepje echt iedere dag bij de Baan staan te posten. (Geen leven ofzo?) En willen alle primeurs binnenhalen. Maar zelfs een vage gele vlek zien ze al als een primeur... Maar echt nu deze Shirts ik zou me kapot schamen!
Noodhulp team plus Rode Kruis BHV Verzorgende IG http://www.remcoholst.nl  http://youtube.com/Remcotjuhhh


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #545 Gepost op: 27 mei 2013, 11:49:24
Citaat van: jeugdbrandweer131 link=msg=1166623 date=1369592017
je zal namelijk ook nooit horen dat een vliegtuigspotter onder een vliegtuig is gekomen omdat hij die aan het filmen was

Toch raken er wel eens vliegtuigspotters gewond. :)
Er is zelfs een uitspraak van de Hoge Raad die zijn oorsprong vond bij iemand die gewond raakt bij het spotten. Zoek maar eens op Jetblast Arrest.....
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #546 Gepost op: 27 mei 2013, 14:55:40
Ach, wat maakt je jezelf druk om wat shirts?
Wees blij dat ze wat te doen hebben als hobby, beter dan Fietsen stelen op het Damrak.

Wellicht is het handiger dit soort "Cowboys" (Wat op dit forum een zeer veel gebruikt woord is) wat tips te geven hoe dingen veiliger kunnen ect.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Speedy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 237
Reactie #547 Gepost op: 27 mei 2013, 15:54:35
Het enige dat men kan doen tegen wildgroei aan cowboys is het afzetten van plaats incident, en handhaven op de verkeersregels... Daarnaast kan men vragen (agent) aan de fotografen om even niet te fotograferen als slachtoffer bijv. geplankt wordt. Je kan ze moeilijk uit de buurt houden van incidenten.

Waar ik me meer zorgen om maak is het toesnellen naar een incident, de pager / smartphone toont dat ergens een incident is en per fiets of auto gaan ze er snel op af... Ze denken aan veel zaken en hebben minder oog voor het verkeer, onderweg horen ze ambulance / politie / brandweer aankomen en nemen snel een plaats in om deze op beeld vast te leggen en snellen daarna verder naar het incident. Dat ze dan harder rijden (auto) of snel nog even door oranje/rood rijden (fiets) ben ik dan het meeste bang voor... Teveel in gedachten met incident, te weinig met eigen veiligheid ;)


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #548 Gepost op: 27 mei 2013, 16:42:24
Als ze de regels overtreden, zullen ze daarvoor wel wat boetes krijgen.
Als ze de veiligheid vergeten, zullen ze wel wat letsels krijgen.


Ze leren het vanzelf wel......je hoeft niet alles te regelen in Nederland.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #549 Gepost op: 27 mei 2013, 16:46:58
Citaat van: VKRC link=msg=1166917 date=1369665744
Als ze de regels overtreden, zullen ze daarvoor wel wat boetes krijgen.
Als ze de veiligheid vergeten, zullen ze wel wat letsels krijgen.


Ze leren het vanzelf wel......je hoeft niet alles te regelen in Nederland.

Totdat zo'n figuur je zelf voor je sokken rijdt als je even wat uit een voertuig pakt, omdat meneer iets te druk is met z'n walkietalkie.....  :-X