112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 272432 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #610 Gepost op: 17 juni 2013, 11:45:53
Citaat van: Haageneesch link=msg=1174275 date=1371454920
You kiddin'? Lokatie staat in de pieper, route doet de tomtom.. enige wat ik moet doen is de auto starten. Het is niet letterlijk je verstand op nul, maar figuurlijk.

Je laat alles liggen en je bent als de wiedeweerga weg. Er staat toch ook nergens dat hij een lapje stof om z'n hoofd bindt en probeert blindelings naar de lokatie te fietsen?

Ik sprint niet altijd gelijk naar de auto. Bij een ongeval op N of snelweg bepaal ik eerst de locatie, en waar ik in de omgeving vd snelweg kan gaan staan. Bij incidenten iets verder van huis zoek in eerst wat info op, bijv of het buitengebied is.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #611 Gepost op: 17 juni 2013, 11:47:45
Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1174243 date=1371425719
Verstand op tien lijkt me op dat moment iets beter. Locatie bepalen, route bepalen, zo snel mogelijk ergens veilig komen.
Overdrijven is ook een vak en alles té serieus nemen is nu niet nodig. Je weet heel goed wat de strekking is van die zin en door wie die geschreven is, dus niet zo doorzagen. 0098
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #612 Gepost op: 17 juni 2013, 11:50:22
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1174327 date=1371462465
Overdrijven is ook een vak en alles té serieus nemen is nu niet nodig. Je weet heel goed wat de strekking is van die zin en door wie die geschreven is, dus niet zo doorzagen. 0098
 O0


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #613 Gepost op: 17 juni 2013, 11:51:37
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1174327 date=1371462465
Overdrijven is ook een vak en alles té serieus nemen is nu niet nodig. Je weet heel goed wat de strekking is van die zin en door wie die geschreven is, dus niet zo doorzagen. 0098

Maar dat was net de reden waardoor iemand dit artikel plaatste. Die zin kan vreemd geïnterpreteerd worden door lezers van de TC Tubantia.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #614 Gepost op: 17 juni 2013, 12:08:57
Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1174322 date=1371462169
Ik zou niet weten wat?

Deze:
Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1174233 date=1371424662
Zie je hem wel eens aan het werk dan?
Waarbij je klakkeloos suggereert dat er iets onjuist wordt gezegd ;-)


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #615 Gepost op: 17 juni 2013, 12:12:23
Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1174324 date=1371462353
Ik sprint niet altijd gelijk naar de auto. Bij een ongeval op N of snelweg bepaal ik eerst de locatie, en waar ik in de omgeving vd snelweg kan gaan staan. Bij incidenten iets verder van huis zoek in eerst wat info op, bijv of het buitengebied is.
Nou, ik zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe ik het snelst in de Kerkstraat in Lutjebroek kom, maar dat zal me ook een zorg wezen. Als de pieper gaat kan ik zelf godzijdank perfect inschatten of het interessant is om te kijken, of dat ik lekker blijf waar ik ben. TomTom aanzetten en ik zie vanzelf hoe ik er kom. Ik ga niet eerst nog de Wikipedia-pagina over het dorp waar ik naar toe ga bestuderen zoals jij dat lijkt te doen, dat doe ik wel achteraf een keer. Anders kom je altijd ter plaatse als de berging van de voertuigen net gaat aanvangen.


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #616 Gepost op: 17 juni 2013, 15:33:40
Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1174331 date=1371462697
Maar dat was net de reden waardoor iemand dit artikel plaatste. Die zin kan vreemd geïnterpreteerd worden door lezers van de TC Tubantia.

Dat kan ja, maar dat is dan toch hun probleem.
Je weet vast wel wat met ''verstand op nul'' bedoeld wordt.
Het leven is maar kort. Geniet er van. Sem is 14 jaar, doet het leuk zo te lezen.
Een complimentje kan er niet van af, maar wel doorzeuren over 1 zinnetje.

Het is allemaal zo makkelijk, maar soms wordt er zo moeilijk gedaan. En inmiddels zijn we 2 pagina's discussie verder, over 1 zinnetje.

Bijna iedere zin kan anders geïnterpreteerd worden, als meerdere mensen het lezen.

Gewoon een leuk stukkie, Sem! Ga zo door. Een voorbeeld voor menig 112 fotograaf als ik het zo lees O0
If you can dream it, you can do it.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #617 Gepost op: 17 juni 2013, 15:52:01
Leuk artikel! Zo ben ik zelf ook ooit eens begonnen op die leeftijd met een camera en het racen op de fiets naar meldingen, toen nog met vooral de scanner. Een soortgelijk artikel gehad in een lokale krant maar dan gericht op de website die ik toen beheerde. Als ik die terugkijk kan ik nog genieten, super leuke tijd gehad!

Ik moet ook altijd wel glimlachen als ik aan het werk ben en dus dit soort jonge gasten foto's zie maken. Zelf ook als fotograafje begonnen en nu bijna hoofdagent van politie. Sam, succes met je website en carrière! Mooie start zo.


Sem van der Wal

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 535
Reactie #618 Gepost op: 17 juni 2013, 15:55:03
Nou nou, laat ik het maar even uitleggen dan.  ;)

De zin waar Speedy op doelt is de enige zin die een klein beetje verkeerd geïnterpreteerd is door de journalist. Er wordt zoveel gezegd tijdens zo'n interview van een uur. Ik heb iets in de strekking gezegd van dat je gewoon moet gaan als er een melding komt; oftewel niet te lang treuzelen. Dit is als 'verstand op nul' opgevat door de journalist. Ik weet zelf ook dat je op moet blijven passen in het verkeer, en dit doe ik uiteraard ook.

Beetje jammer dat er moeilijk wordt gedaan over één klein zinntje...  :-X. Gelukkig zijn er een heleboel mensen die het artikel wel leuk en interessant vinden  :).

@Jims en Maxx: dank!


Sem van der Wal

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 535
Reactie #619 Gepost op: 17 juni 2013, 16:05:39
Dit wou ik ook nog even kwijt:

Kijk, iedereen (ook een 'professionele' fotograaf) is ergens begonnen. Ik maak nu sinds januari 2011 actief foto's. Sinds vorige zomer doe ik dit ook in opdracht. Inmiddels fotografeer ik voor een groot bedrijf, de dierenambulance, brandweer, media en een heleboel kleine opdrachtgevers die niet op één hand te tellen zijn. Het is daarom erg laag om telkens maar vast te houden aan het feit dat alle fotografen die hulpdiensten fotograferen cowboys zijn. Ook krijg ik sterk het gevoel dat een aantal hier het persoonlijk op mij gemunt hebben (wellicht omdat ik zo 'aan de weg timmer'?).

En dan dat hulpdiensten in de weglopen, opdringerig zijn bij lintjes... wat zal ik erover zeggen? Iets met jalozie en zo?  ;)