112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 268568 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #70 Gepost op: 5 juli 2007, 19:49:31
Maar als jij hoort dat er in jouw woonplaats een grote brand is geweest wil je er toch ook wel foto`s van zien?
En waarom niet op internet, en wel in de krant? :|


Brandweer-ZH18-402

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 745
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #71 Gepost op: 5 juli 2007, 20:22:06
Ik vind eigenlijk dat je als niet-hulpverlener niet naar een incident moet gaan. Zelf ben ik 15 en volg ik wel de meldingen via pd5hw maar ik ga er nooit achteraan, en dat zal ik ook nooit gaan doen.

Want als er iets bij mij in de straat gebeurd, dan ga ik heus ook wel even kijken hoor!  ;)
 
*off-topic??)
Spreek je je hier niet een klein beetje tegen? ::)
Weer of geen weer... altijd brandweer


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #72 Gepost op: 5 juli 2007, 21:21:47
Spreek je je hier niet een klein beetje tegen? ::)

Zonder P2000 kun je ook gaan kijken wat er in je straat gebeurt, dat is het verschil...

Groeten, Peter.


Bommel17

  • Gast
Reactie #73 Gepost op: 5 juli 2007, 22:24:06
Zelf ben ik 19, en ga ook regelmatig achter diverse meldingen aan in de buurt!
Tevens heb ik niemand er over gehoord die het erg vind, meestal maak ik even een praatje met de pompbediende en shiet ondertussen even een paar foto's en krijg complimenten over de site.
Gelukkig is het in deze buurt ook niet zo dat bij elke melding 5 a 6 fotograven staan.
Meestel tel ik er met mij erbij 2 stuks.


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #74 Gepost op: 5 juli 2007, 22:39:16
Gaan we nu het hele rijtje langs om te vertellen dat je complimenten krijgt en dat je site goed is en dat je soms naar meldingen gaat. Er zijn gelukkig (val beetje in herhaling maar goed) genoeg gevallen van fotografen waarbij het goed gaat en het korps, politie en ambulancedienst ook accepteert en appricieert wat je doet. Menig normaal mens snapt ook wel dat je geen gezichten van slachtoffers in het beeld laat komen. En als de ambulancedienst, politie of brandweer sommige fotografen irritant vind en liever wil dat ze niet meer op incidenten afkomen of dat ze zich aan een aantal zaken moeten houden, waarom geef je ze niet een korte rondleiding (zijn de fotografen ook tevreden) en doordring je ze tijdens de rondleiding van informatie waar ze zich aan moeten houden? Beetje indoctrineren kan geen kwaad.
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #75 Gepost op: 5 juli 2007, 23:26:16
Beetje indoctrineren kan geen kwaad.

Pardon???

Groeten, Peter.


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #76 Gepost op: 5 juli 2007, 23:37:55
Pardon???

Groeten, Peter.


indoctrineren= bepaalde leerstellingen opleggen

Begrijp me niet verkeerd, maar als je jongeren de andere kant laat zien (dus de kant vanuit de hulpverlening) dan gaan ze echt wel even twijfelen over het maken van foto's en het uberhaupt komen kijken. Dat is toch een lichte vorm van indoctrineren (hierdoor laat je ze zien, en eigenlijk met het doel dat ze niet meer komen/ foto's maken). Je legt een bepaalde leerstelling vanuit de HV gezien op.  Niet denkend aan de vreselijke dictators van de afgelopen eeuw.
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #77 Gepost op: 5 juli 2007, 23:58:34
indoctrineren= bepaalde leerstellingen opleggen

Pas op met zo'n woordkeuze, want ik denk dat veel mensen iets anders denken bij het woord "indoctrineren". Als je in de Dikke Vandale kijkt dan staat daar niet alleen "opleggen", maar ook "onder druk" en dat gebeurt vaak in een dictatuur. Zie indoctrineren maar als "hersenspoelen" en ik denk dat je daarmee of de verkeerde kant op gaat of gewoon iets anders bedoelde :)

Bovendien vraag ik me af of de hulpdiensten wel zin en tijd hebben om tijd te spenderen aan hobbyfotografen. Ze zijn vervelend, ze staan in de weg, dus gaan we ze maar op sleeptouw nemen zodat ze in de toekomst misschien meer begrip kunnen opbrengen voor hun werkzaamheden? Dat lijkt me nogal de omgekeerde wereld. Open huis voor alle fotografen, zo werkt het natuurlijk niet. Als ze vervelend zijn dan is dat niet zonder reden. Je kunt ook vervelend zijn zonder camera, ik kan me nog een schietincident herinneren ergens in het noorden, Drenthe ofzo? Waarbij een agent zich bedreigd voelde door een vervelende toeschouwer en hem uit noodweer neer heeft geschoten. Goed, dat gaat wel heel erg ver, maar ik zie het verschil niet tussen mensen met en mensen zonder camera. Vervelend is vervelend en dat betekent achter de linten blijven en luisteren naar wat de politie (of de brandweer) je vertelt.

Groeten, Peter.


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #78 Gepost op: 6 juli 2007, 00:07:42
Pas op met zo'n woordkeuze, want ik denk dat veel mensen iets anders denken bij het woord "indoctrineren". Als je in de Dikke Vandale kijkt dan staat daar niet alleen "opleggen", maar ook "onder druk" en dat gebeurt vaak in een dictatuur. Zie indoctrineren maar als "hersenspoelen" en ik denk dat je daarmee of de verkeerde kant op gaat of gewoon iets anders bedoelde :)


Misschien een wat harde woordkeuze die ik zeker niet zo bedoelde. Dank voor de verbetering Peter!


Bovendien vraag ik me af of de hulpdiensten wel zin en tijd hebben om tijd te spenderen aan hobbyfotografen. Ze zijn vervelend, ze staan in de weg, dus gaan we ze maar op sleeptouw nemen zodat ze in de toekomst misschien meer begrip kunnen opbrengen voor hun werkzaamheden? Dat lijkt me nogal de omgekeerde wereld. Open huis voor alle fotografen, zo werkt het natuurlijk niet. Als ze vervelend zijn dan is dat niet zonder reden. Je kunt ook vervelend zijn zonder camera, ik kan me nog een schietincident herinneren ergens in het noorden, Drenthe ofzo? Waarbij een agent zich bedreigd voelde door een vervelende toeschouwer en hem uit noodweer neer heeft geschoten. Goed, dat gaat wel heel erg ver, maar ik zie het verschil niet tussen mensen met en mensen zonder camera. Vervelend is vervelend en dat betekent achter de linten blijven en luisteren naar wat de politie (of de brandweer) je vertelt.


Het lijkt opzich ook heel logisch dat je achter de linten blijft, als dit niet het geval is en je loopt er zonder perskaart en/of toestemming van brandweer/politie of GGD, lijkt me waarschuwen zeker op de juiste plaats (ongeacht met wat voor camera cq. lenzen je loopt) en waarom niet vaker arresteren?

Ik zag net een filmpje op youtube (http://nl.youtube.com/watch?v=7NGZHa8W1kI&mode=related&search=) en daar schrok ik wel van. Jongens met camera's die daadwerkelijk rennen als de brandweer ter plaatse komt, een fotograaf (ja, met oranje hesje en een camera ter waarde van vele euri's) die op een slang gaat staan tijdens het oprollen. Toch wel diep triest en ik weet niet of de brandweer daar zo blij mee is.

Ik wil wel benadrukken dat het gelukkig ook goed kan gaan en dat annexeren van hobby-fotografen niet op zijn plaats is. En anders wil ik dat graag laten zien!
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


112mark

  • Belangstellende
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
Reactie #79 Gepost op: 6 juli 2007, 07:41:58
Misschien een wat harde woordkeuze die ik zeker niet zo bedoelde. Dank voor de verbetering Peter!

Het lijkt opzich ook heel logisch dat je achter de linten blijft, als dit niet het geval is en je loopt er zonder perskaart en/of toestemming van brandweer/politie of GGD, lijkt me waarschuwen zeker op de juiste plaats (ongeacht met wat voor camera cq. lenzen je loopt) en waarom niet vaker arresteren?

Ik zag net een filmpje op youtube (http://nl.youtube.com/watch?v=7NGZHa8W1kI&mode=related&search=) en daar schrok ik wel van. Jongens met camera's die daadwerkelijk rennen als de brandweer ter plaatse komt, een fotograaf (ja, met oranje hesje en een camera ter waarde van vele euri's) die op een slang gaat staan tijdens het oprollen. Toch wel diep triest en ik weet niet of de brandweer daar zo blij mee is.

Ik wil wel benadrukken dat het gelukkig ook goed kan gaan en dat annexeren van hobby-fotografen niet op zijn plaats is. En anders wil ik dat graag laten zien!

hier moet ik zeker even wat over zeggen je weet totaal niet waarom diegene op dat filmpje rent toevallig weet ik dat wel omdat ik dat ben. het bleek namelijk zo te zijn dat er iemand nog in het huis zat wat ik net te horen kreeg van een voorbijganger en ben dat toen meteen tegen de bevelvoerder gaan zeggen. HIER WAS HIJ ZEER BLIJ MEE DAT IK DAT HEB GEZEGT.

ik zeg het maar weer een keertje je kan niet over iets oordelen als je er niet bij was en niet weet waar het over gaat.

gr mark