112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 268644 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #500 Gepost op: 25 mei 2013, 17:49:42
Nog even ter herinnering: waar jullie het over hebben zijn spotters die in plaats van vliegtuigen of vogeltjes de hulpdiensten spotten en vastleggen. Er zijn ook mensen die serieus bezig zijn, zoals hobbyfotografen die incidenten in hun gemeente vastleggen.
Bijzondere, discutabele gedachtengang....


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #501 Gepost op: 25 mei 2013, 17:50:15
Doe is normaal, zie geen enkel verband. Kan me voorstellen dat dit heel irritant is voor hulpverleners.

En jij staat zelf bij een vastzittende zwaan wel met je neus vooraan? Dat kan dan wel?
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #502 Gepost op: 25 mei 2013, 17:51:59
Een typisch voorbeeld. Gelukkig ken ik deze 'praktijken' alleen van Youtube  ::)

2x Rapid Responder 17-342 met spoed naar twee verschillende meldingen in Rotterdam

Kom op man.. een Rapid Responder.
Is vreemd, maar waarom niet als je er plezier aan hebt...?


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #503 Gepost op: 25 mei 2013, 18:17:35
De een staat op de stoep voorbijrazende brandweerautootjes te filmen, de ander filmt een vastgevroren zwaan, weer een ander is 60+ en speelt met treintjes op zolder en nummer vier hangt in vrouwenkleren thuis aan de lamp en speelt Tarzan en Jane. Allemaal niks mis mee, zolang een ander er maar geen last van heeft.  8)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Bruin511

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 174
Reactie #504 Gepost op: 25 mei 2013, 18:40:54
Idd Arie,

Het moet ook zeker geen probleem zijn om je hobby uit te oefenen, en als je het leuk vindt om een lange reis te maken om een specifiek voertuig te kunnen filmen, prima toch?. Deze jongens staan niet in de weg, doen wat ik uit het filmpje kan opmaken niemand kwaad. En ja de ene vindt het leuk om een auto te filmpen, postzegels verzamelen enz enz. En als iemand zijn uiterste best doet om een specifieke auto in een specifieke omstandigheid te fotograferen, is toch super?!

Het vastleggen van de hulpverleningswereld moet mogelijk zijn, passend binnen de kaders van veilig werken, goed fatsoen, respect voor betrokkenen. Nu is dit voor iedereen op een verschillende wijze te interpreteren. Daar zal altijd discussie over blijven.

Ik zou het een groot respect vinden dat je ondanks dat je met 20 man de zelfde auto filmt, toch een onderscheidend beeld kan maken.

Ik zou zeggen veel plezier en succes!!!


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #505 Gepost op: 25 mei 2013, 18:45:45
En laten we met z'n allen een beetje uit de "elkaar afzeik" modus gaan. Het gebeurd weer veel te veel. Best jammer..  :|


TheDavey100

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
    • Rozenburg Report
Reactie #506 Gepost op: 25 mei 2013, 19:04:25
Een typisch voorbeeld. Gelukkig ken ik deze 'praktijken' alleen van Youtube  ::)

2x Rapid Responder 17-342 met spoed naar twee verschillende meldingen in Rotterdam

Kom op man.. een Rapid Responder.

Oja, Rotterdam. Ooit was het nog leuk, een jaar geleden als je er nog rustig met zijn twee of drie kon staan en een bakkie koffie kon drinken met het aanwezige personeel. Tegenwoordig staat er vijftien man voor je neus... Kom er dan ook niet vaak meer. Ik moet zeggen dat ik nog wel gewoon normale A1 ritten film hier in het dorp, maar weet wel gewoon mijn afstand te nemen. En ja ik heb ook mijn eigen site en ja ik sta ook het liefst vooraan, maar ik weet wel wanneer ik achteruit moet. Krijg dan ook vaak positieve reacties van het korps dat ik goed bezig ben en mooie foto's maak.


Sem van der Wal

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 535
Reactie #507 Gepost op: 25 mei 2013, 19:36:03
Doe is normaal, zie geen enkel verband. Kan me voorstellen dat dit heel irritant is voor hulpverleners.

Uhuh... jij maakt zelf toch ook foto's van incidenten in je gemeente?  ::)


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #508 Gepost op: 25 mei 2013, 19:56:49
Uhuh... jij maakt zelf toch ook foto's van incidenten in je gemeente?  ::)

Jij had het over iets anders hoor.


Sem van der Wal

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 535
Reactie #509 Gepost op: 25 mei 2013, 20:00:21
Jij had het over iets anders hoor.

Nee?

Nog even ter herinnering: waar jullie het over hebben zijn spotters die in plaats van vliegtuigen of vogeltjes de hulpdiensten spotten en vastleggen. Er zijn ook mensen die serieus bezig zijn, zoals hobbyfotografen die incidenten in hun gemeente vastleggen.

Of wil je zeggen dat jij beroepsfotograaf bent?