112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 269963 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #640 Gepost op: 17 juni 2013, 19:05:52
Citaat van: RoelSmitsFotografie link=msg=1174507 date=1371488477
Iedereen rijd wel eens te hard, ik verwoord het net wat anders en dat word anders opgepikt. Je hebt ook nog verschil tussen 'hard rijden' en 'roekeloos' rijden. Gelukkig valt het bij mij gewoon onder hard rijden en niet roekeloos.
Ik val ook niet onder de categorie 'cowboy'
C'est le ton qui fait la musique... Of jij hard rijd of roekeloos dat weet ik niet, ik vraag me af in hoeverre je daar zelf objectief over kan oordelen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Dennis 2331

  • ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
  • Eindhoven
Reactie #641 Gepost op: 17 juni 2013, 19:06:15
Citaat van: Peter71 link=msg=1174503 date=1371488238
Dan ben jij gelukkig 1 van die erg weinige die enig besef in zich heeft dat er zoiets bestaat als eigen veiligheid en die van een ander. O0

Ja rijles van een militair gehad dus dat is mij er wel ingestampt toen  ;D
 As ge nie mėr nčijsgierig bent, dan worde aau


guest14264

  • Gast
Reactie #642 Gepost op: 17 juni 2013, 19:20:09
C'est le ton qui fait la musique... Of jij hard rijd of roekeloos dat weet ik niet, ik vraag me af in hoeverre je daar zelf objectief over kan oordelen.

Daar heb je een goed punt, ik kan over mezelf zeggen dat ik dat wel objectief kan, mede door de carcam die ik in de auto heb, vroeger wat ik behoorlijk roekeloos namelijk, toen ik de beelden van de carcam terug ging kijken beseften ik dat wat ik toen deed niet echt handig wat en blij mag zijn dat ik mij toen nooit tegen een boom of een ander heb gevouwen, laat staan dat ik niet gepakt ben. De beelden kijk ik ook elke dag terug, puur ter zelf reflectie.
Ik rijd nu zeer bewust en weet bij alles wat ik doe wat de gevolgen zijn, mij zul je dus niet door rood zien rijden of met een bloedgang door een 30 zone. Ik wil niet op mijn geweten hebben dat ik iemand doodrijd door mijn schuld. Als ik opgefokt ben of mij niet goed voel dan stap ik ook niet in de auto.


SjoerdvR

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 352
    • Mijn fotografie site
Reactie #643 Gepost op: 17 juni 2013, 19:49:22
Citaat van: RoelSmitsFotografie link=msg=1174522 date=1371489609
Daar heb je een goed punt, ik kan over mezelf zeggen dat ik dat wel objectief kan, mede door de carcam die ik in de auto heb, vroeger wat ik behoorlijk roekeloos namelijk, toen ik de beelden van de carcam terug ging kijken beseften ik dat wat ik toen deed niet echt handig wat en blij mag zijn dat ik mij toen nooit tegen een boom of een ander heb gevouwen, laat staan dat ik niet gepakt ben. De beelden kijk ik ook elke dag terug, puur ter zelf reflectie.
Ik rijd nu zeer bewust en weet bij alles wat ik doe wat de gevolgen zijn, mij zul je dus niet door rood zien rijden of met een bloedgang door een 30 zone. Ik wil niet op mijn geweten hebben dat ik iemand doodrijd door mijn schuld. Als ik opgefokt ben of mij niet goed voel dan stap ik ook niet in de auto.

Niet om een persoonlijke aanval: Maar stel je voelt je opgefokt/niet goed, en de pieper gaat, binnen een, twee minuten middel etc etc? Stap je dan niet alsnog vol adrenaline, ongerustheid, benieuwdheid in de auto en scheur je erheen? Hoe objectief is het kijken naar je eigen beelden? Wel eens anderen ernaar laten kijken, behalve die op youtube staan?


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #644 Gepost op: 17 juni 2013, 19:53:02
En vaak speelt leeftijd ook een rol..


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #645 Gepost op: 17 juni 2013, 20:41:05
Citaat van: RoelSmitsFotografie link=msg=1174522 date=1371489609
vroeger wat ik behoorlijk roekeloos namelijk, toen ik de beelden van de carcam terug ging kijken beseften ik dat wat ik toen deed niet echt handig wat en blij mag zijn dat ik mij toen nooit tegen een boom of een ander heb gevouwen, laat staan dat ik niet gepakt ben. De beelden kijk ik ook elke dag terug, puur ter zelf reflectie.
Citaat:
''Nadat hij alles gereed had gemaakt, vond hij dat de accu toch verder was leeggelopen dan hij had gedacht, hij adviseerde mij om zo snel mogelijk zonder verlichting naar Eersel te rijden, het beste binnen 20 minuten. Al grappend zei ik dat het makkelijk kon omdat ik weleens vaker hard rijd. (alleen dan is het wel met verlichting, ook al was het net schemerig aan het worden). Ik heb de man bedankt en ben met een noodgang naar Eersel gereden, natuurlijk zonder gevaar voor andere, gelukkig kwam ik zonder problemen aan en heb de sleutel aan de garage gegeven.''
http://roelsmitsfotografie.nl/?p=1065

Roel, ik hoop van harte dat de door mij vetgedrukte tekst in jouw bericht ''vroeger'' na de tijd van de blog was.
If you can dream it, you can do it.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #646 Gepost op: 17 juni 2013, 20:48:15
Citaat van: SjoerdvR link=msg=1174554 date=1371491362
Niet om een persoonlijke aanval: Maar stel je voelt je opgefokt/niet goed, en de pieper gaat, binnen een, twee minuten middel etc etc? Stap je dan niet alsnog vol adrenaline, ongerustheid, benieuwdheid in de auto en scheur je erheen? Hoe objectief is het kijken naar je eigen beelden? Wel eens anderen ernaar laten kijken, behalve die op youtube staan?

Waarom zou je als fotograaf in hemelsnaam "vol adrenaline, ongerustheid en benieuwdheid" in een auto springen? Kan iemand me dat eens uitleggen?...


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #647 Gepost op: 17 juni 2013, 20:50:48
Citaat van: -Joost- link=msg=1174585 date=1371494895
Waarom zou je als fotograaf in hemelsnaam "vol adrenaline, ongerustheid en benieuwdheid" in een auto springen? Kan iemand me dat eens uitleggen?...
Nou ken ik een fotograaf, die werkt oa. voor de Playboy en FHM, en die.....  ;D
Samen sterk in de hulpverlening!


guest14264

  • Gast
Reactie #648 Gepost op: 17 juni 2013, 21:40:21
Niet om een persoonlijke aanval: Maar stel je voelt je opgefokt/niet goed, en de pieper gaat, binnen een, twee minuten middel etc etc? Stap je dan niet alsnog vol adrenaline, ongerustheid, benieuwdheid in de auto en scheur je erheen? Hoe objectief is het kijken naar je eigen beelden? Wel eens anderen ernaar laten kijken, behalve die op youtube staan?

Nup zelfs dan niet en YouTube staan echt niet alle beelden die ik heb. Snap je reactie maar heb daar bij mij echt een grens getrokken.


guest14264

  • Gast
Reactie #649 Gepost op: 17 juni 2013, 21:48:51
Citaat:
''Nadat hij alles gereed had gemaakt, vond hij dat de accu toch verder was leeggelopen dan hij had gedacht, hij adviseerde mij om zo snel mogelijk zonder verlichting naar Eersel te rijden, het beste binnen 20 minuten. Al grappend zei ik dat het makkelijk kon omdat ik weleens vaker hard rijd. (alleen dan is het wel met verlichting, ook al was het net schemerig aan het worden). Ik heb de man bedankt en ben met een noodgang naar Eersel gereden, natuurlijk zonder gevaar voor andere, gelukkig kwam ik zonder problemen aan en heb de sleutel aan de garage gegeven.''
http://roelsmitsfotografie.nl/?p=1065

Roel, ik hoop van harte dat de door mij vetgedrukte tekst in jouw bericht ''vroeger'' na de tijd van de blog was.

Die valt inderdaad nog onder de oude stempel. Is van mij ook niet handig om dat zo op site te zetten.