112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 268627 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Karim

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 4 juli 2007, 17:24:35
Mensen, maak je toch niet zo druk. Als het gevaarlijk wordt, ze in de weg lopen of als ze foto's van slachtoffers maken (iets waar je gewoon het fatsoen voor moet hebben om niet te doen), oke dan stuur je die mensen weg.

Nog zo iemand zonder ervaringen van de andere kant...

Denk jij dat ik zo even bij mijn slachtoffer weg kan lopen om zo'n kind met camera weg te sturen ? En de politie heeft ook lang niet altijd de mankrachten om d'r iets aan te doen (3 agenten VS 10 kinderen).
En ondertussen kan ik me blijven verontschuldigen en zeggen dat ik 't ook heel vervelend vindt maar dat ik er niks aan kan doen...


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #11 Gepost op: 4 juli 2007, 17:24:51
Dat is wat anders als 't inzoomer op de slachtoffers bij een beknelling en van zo dichtbij mogelijk foto's en filmpjes maken van schreeuwden patienten.

Ik heb een aantal zeer slechte ervaringen op dat gebied met jeudige "fotografen" vandaar dat ik liever zie dat P2000 straks alleen voor de hulpverleners zichtbaar wordt.

Maar dat is maar 1 kant, gelukkig zijn er genoeg gevallen waarin het wel goed gaat, waarin de hulpverleners het niet erg vinden dat er mensen foto's maken en zelfs foto's opvragen. Denk dat je ook niet te snel iedereen in een hokje moet plaatsen. Er zijn genoeg gevallen waarin foto's van een incident alleen maar worden geappricieerd.
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Bart S

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 4 juli 2007, 17:26:04
Op aanraden van een Mod reageer ik in dit topic op een bericht uit een ander topic. Hier is het beter op zijn plaats.

Er zijn genoeg fotografen die niet officieel zijn, maar wel binnen de linten mogen (als die er zijn) omdat ze foto's maken voor brandweer-doeleinden. Het is nou eenmaal een pré in dit geval als je de brandweer goed kent, want zij kunnen wel vragen aan de politie of je binnen de linten mag. Als je uit een andere regio komt en je hebt geen perskaart dan is dat dan jammer, ookal moet je dan als volwassen fotograaf toezien hoe een minderjarige foto's maakt binnen de linten....

Een paar jaar geleden is er in Haarlem bij een brand in een kerk een muur omgevallen waarbij drie brandweerlieden zijn omgekomen. Deze drie brandweermannen waren buiten het gebouw bezig met enkele slangen van het groot-watertransport. Zij zagen, met al hun ervaring, dit blijkbaar niet aankomen. Wat nu als er onder die muur een paar 16 jarige jochies terecht waren gekomen, die binnen de lintjes mochten komen omdat ze de brandweer goed kennen?


Karim

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 4 juli 2007, 17:26:32
Maar dat is maar 1 kant, gelukkig zijn er genoeg gevallen waarin het wel goed gaat, waarin de hulpverleners het niet erg vinden dat er mensen foto's maken en zelfs foto's opvragen. Denk dat je ook niet te snel iedereen in een hokje moet plaatsen. Er zijn genoeg gevallen waarin foto's van een incident alleen maar worden geappricieerd.

Dat is waar. Maar je blijft altijd 'n kleine irritante groep houden die 't voor de rest (die niks verkeerd doen) verpesten, en de enige oplossing over blijft dan 't voor iedereen maar verbieden, jammer voor degene zonder kwaad in de zin, maar ik zal d'r niet van opkijken als dat in de toekomst wel het geval wordt.


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #14 Gepost op: 4 juli 2007, 17:26:55
Nog zo iemand zonder ervaringen van de andere kant...

Denk jij dat ik zo even bij mijn slachtoffer weg kan lopen om zo'n kind met camera weg te sturen ? En de politie heeft ook lang niet altijd de mankrachten om d'r iets aan te doen (3 agenten VS 10 kinderen).
En ondertussen kan ik me blijven verontschuldigen en zeggen dat ik 't ook heel vervelend vindt maar dat ik er niks aan kan doen...

Vreemd dat een slachtoffer daarmee bezig is. Als ik op zo'n moment een slachtoffer ben, kan het mij niet boeien of ik op een foto kom, of het ongeval op de voorpagina staat. Op zo'n moment denk je aan jezelf en ff niet aan de omgeving (en daar heb ik helaas wel ervaring mee).
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 4 juli 2007, 17:27:38
Dat is wat anders als 't inzoomer op de slachtoffers bij een beknelling en van zo dichtbij mogelijk foto's en filmpjes maken van schreeuwden patienten.

Wie zegt dat iedereen dat doet? Er zijn namelijk ook fotografen die zich netjes aan de regels weten te houden. Dan is het toch geen probleem.


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #16 Gepost op: 4 juli 2007, 17:28:04
Op aanraden van een Mod reageer ik in dit topic op een bericht uit een ander topic. Hier is het beter op zijn plaats.

Een paar jaar geleden is er in Haarlem bij een brand in een kerk een muur omgevallen waarbij drie brandweerlieden zijn omgekomen. Deze drie brandweermannen waren buiten het gebouw bezig met enkele slangen van het groot-watertransport. Zij zagen, met al hun ervaring, dit blijkbaar niet aankomen. Wat nu als er onder die muur een paar 16 jarige jochies terecht waren gekomen, die binnen de lintjes mochten komen omdat ze de brandweer goed kennen?

En wat als die een officiele brandweerfotograaf is van 30 die ook binnen de linten mocht?
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #17 Gepost op: 4 juli 2007, 17:29:16
Citaat van: Karim link=msg=508802 date=1183562675
Nog zo iemand zonder ervaringen van de andere kant...

Denk jij dat ik zo even bij mijn slachtoffer weg kan lopen om zo'n kind met camera weg te sturen ? En de politie heeft ook lang niet altijd de mankrachten om d'r iets aan te doen (3 agenten VS 10 kinderen).
En ondertussen kan ik me blijven verontschuldigen en zeggen dat ik 't ook heel vervelend vindt maar dat ik er niks aan kan doen...
houd je dan gewoon met je slachtoffer bezig...
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 4 juli 2007, 17:29:27
Denk jij dat ik zo even bij mijn slachtoffer weg kan lopen om zo'n kind met camera weg te sturen ? En de politie heeft ook lang niet altijd de mankrachten om d'r iets aan te doen (3 agenten VS 10 kinderen).
En ondertussen kan ik me blijven verontschuldigen en zeggen dat ik 't ook heel vervelend vindt maar dat ik er niks aan kan doen...

Als het goed is bestaat er ook nog het afzetlint of een afzetting. Dus dat is onzin van die 3 agenten tegen 10 kinderen.
En is 10 niet een beetje heel erg overdreven? En als het er 10 waren, dan moet de politie maar zorgen dat ze niet in de buurt komen, afzetten en assisteren is toch hun taak?


jeroenduitske

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 534
  • jeroenduitske
Reactie #19 Gepost op: 4 juli 2007, 17:34:20
als ik ben ook dan en jeudige fotograaf maar ik hou me aan de regels probeer geen foto's te maken van patienten en ik maak ook altijd als er tijd is en praatje van is het goed dat ik effe daar en foto van maak maar soms wordt je gewoon afgesnoud terwijl je niks verkeerd of in de weg staat ;)
(hier gebruikt maar zelden iets groots)
EHBO'er  - AED Bediener RK'er Chauffeur bij VZA international post Echt Verzorgende IG