112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 268532 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Karim

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 4 juli 2007, 18:26:31
Ik vind dat in dit topic ALLE jeugdige fotografen over 1 kam worden geschoren. 'ja ze zijn met ze 20e' 'ja ze maken foto's van de slachtoffers'. Ik vind dit erg naar benedenhalende berichten om het netjes te zeggen.

Ik ben het met de verschillende meningen in de topic eens, maar zullen we niet alle jeugdige fotografen over 1 kam scheren? Ik heb namelijk nog nooit opzettelijk een slachtoffer op de foto gezet. 'ja dat zeggen ze allemaal', ik zie berichten nu al verschijnen.

Dat is waar. Maar je blijft altijd 'n kleine irritante groep houden die 't voor de rest (die niks verkeerd doen) verpesten, en de enige oplossing over blijft dan 't voor iedereen maar verbieden, jammer voor degene zonder kwaad in de zin, maar ik zal d'r niet van opkijken als dat in de toekomst wel het geval wordt.

Uiteraard. Er zullen ook best zat regio's zijn waar 't prima gaat en iedereen zich aan de regels houdt, maar aangezien ik daar niet gewerkt heb kan ik daar ook niet over spreken, ik heb 't alleen over mijn persoonlijke ervaringen.


 ;)


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #31 Gepost op: 4 juli 2007, 18:41:20

En professionele brandweerfotografen, jah dat vind ik eigenlijk een beetje voortrekkerij...

En waarop baseer je dat?

Je zult vast doelen dat op sommige websites mooiere foto's staan doordat ze door brw-fotografen gemaakt zijn, en de officiele pers die optie niet wordt geboden. Als dat gebeurd heb je gelijk. Zoals ik al eerder aangaf is de externe informatievoorziening een bijzaak. De basis is intern. Waar jij dus over praat zijn wederom personen die te werk gaan als onofficiele brw-fotografen zonder fatsoelijke afspraken..
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #32 Gepost op: 4 juli 2007, 18:44:37
Jij misschien niet, maar ik heb genoeg slachtoffers meegemaakt die daar wel mee bezig waren.

Ik zeg nergens dat iedereen dat doet, lees mijn post onder die van Bart nog maar eens.

't blijft makkelijk praten zonder enige ervaring he...

Al eens al een slachtoffer in 'n autowrak moeten uitleggen waarom er zoveel kinderen moet camera's omheen lopen ?
Of al eens een vader in 'n bekneld voertuig gehad die schreeuwde dat ik/we die kinderen met camera's weg moesten sturen terwijl we z'n zwaargewonde vrouw uit 't wrak probeerden te halen.

Of al eens een boos familielid tegen kinderen zien schreeuwen om ze te laten stoppen met foto's maken terwijl wij met 'n ontklede patient op straat bezig zijn ?

Of al eens huilende slachtoffers gehad die jou smeekten om die kinderen weg te sturen omdat de gebeurtenissen al erg genoeg waren en ze dat er echt niet bij konden gebruiken ?

Dus als je niet weet waar je over praat probeer mij dan niet te vertellen wat ik moet doen.

Niks onzin. Je staat versteld hoeveel kinderen er binnen no time terplaatse waren in sommige gevallen, terwijl de politie nog maar met 1 auto tp was en wel iets beters te doen had dan achter die kinderen aan te rennen.

Vraag Jos (90-8) maar eens, die zal bevestigen dat er in onze regio een aantal zeer vervelende indicidenten met die "fotografen" geweest zijn.

Nou Karim niet geweest maar nog steeds hoor :D

Kan me recentelijk een inzet herinneren waar een  hobbyfotograaf bij de strot werdt gegrepen door een vader, omdat zijn kind openlijk op de foto werdt gezet bij een ongeval. Vader vroeg fatsoenlijk aan de fotograaf om weg te gaan. Helaas  ;D
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


chatjozef

  • Coordinator verbindingen
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #33 Gepost op: 4 juli 2007, 18:48:44
Ik vind het een beetje een apparte discussie.


Sinds de invoering van C2 is de opkomst van fotograven al een heel stuk minder. omdat het toch niet meer mee te luisteren valt

Vroegauh, toen er nog analoog werd meegeluisterd was het ramptoerisme, en dan noem ik het ook echt ramptoerisme, mensen die alleen al kwamen kijken naar een melding mvele male groter. De mensen die een fototje maken omdat ze een hobby fotografie hebben en een hobby HV worden in dit topic in een keer met de grond gelijk gemaakt.
want ze zijn hinderlijk..

Als wemaster heb ik al vele reacties gehad van ongelukken en meldingen. en willen ze graag foto's hebben. met als compliment "ga zo door, mooie foto's"

en HV diensten? die zijn, zoals 112Max al eerder aanhaalde alleen maar complimenteus. ik kan me wel voorstellen dat als je SO's vol in beeld brengt en online gaat plaatsen, tjah dan ben je fout bezig. Daar heb je gewoon fatsoen voor en dat doe je niet!

en ik kan me voorstellen dat je als famililid niet op fotograven zit te wachten. maar ik had er me voordeel mee. bij een melding hier kwamen ook vrienden/fotograven ter plaatse en dankzij de informatie die zij op de foto hadden kon ik me gerust stellen.!


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #34 Gepost op: 4 juli 2007, 18:48:57

Kan me recentelijk een inzet herinneren waar een  hobbyfotograaf bij de strot werdt gegrepen door een vader, omdat zijn kind openlijk op de foto werdt gezet bij een ongeval. Vader vroeg fatsoenlijk aan de fotograaf om weg te gaan. Helaas  ;D

Niet heel grappig toch? :-\ Maar inderdaad, als je openlijk foto's maakt (nou weet ik niet hoe duidelijk het was dat hij foto's maakte van een slachtoffer) dan vraag je er zelf om.
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #35 Gepost op: 4 juli 2007, 18:49:57
Dus 112sites verbieden en onofficielle een beetje samenwerkende brandweerweblog's houden?

Oja nog 1 dingetje, als de 'brandweer fotografen' het allemaal zo goed doen moet jullie me toch even de volgende foto uitleggen.


Nee leg jij hem maar eens uit, jij hebt schijnbaar de kennis in huis?
De pot verwijt de ketel. Jij wilt niet dat anderen generaliseren maar zelf doe je het ook. Wie is deze persoon dan? Hoe weet jij dat dit een officiele brw-fotograaf is?
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #36 Gepost op: 4 juli 2007, 18:52:55
En waarop baseer je dat?

Je zult vast doelen dat op sommige websites mooiere foto's staan doordat ze door brw-fotografen gemaakt zijn, en de officiele pers die optie niet wordt geboden. Als dat gebeurd heb je gelijk. Zoals ik al eerder aangaf is de externe informatievoorziening een bijzaak. De basis is intern. Waar jij dus over praat zijn wederom personen die te werk gaan als onofficiele brw-fotografen zonder fatsoelijke afspraken..


Zou je me misschien meer kunnen vertellen over de functie van brandweerfotograaf. Want we weten allemaal dat ze herkenbaar zijn en dat ze binnen de linten staan. Maar is er verder nog iets? Worden de foto's gebruikt voor presentaties?

En, nogmaals, er zijn genoeg onofficiele brandweer-fotografen die wel afspraken hebben gemaakt of die zelf logisch kunnen nadenken (gelukkig heb je die ook nog) en weten wat je wel en niet kan fotograferen.
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #37 Gepost op: 4 juli 2007, 18:56:34
Nee leg jij hem maar eens uit, jij hebt schijnbaar de kennis in huis?
De pot verwijt de ketel. Jij wilt niet dat anderen generaliseren maar zelf doe je het ook. Wie is deze persoon dan? Hoe weet jij dat dit een officiele brw-fotograaf is?
Aangezien het op zijn rug staat nam ik aan dat het een officielle is. Excuses als ik dit fout heb ;)

Maar goed het gaat er uiteindelijk allemaal zelf om hoe je handeld, en dan heb je geen eens afspraken nodig met een hv-dienst. En de slechtere zul je altijd houden. Deze worden vanzelf geweerd. Ik weet me netjes te gedragen ookal ben ik een jeugdige hobbyfotograaf. Je moet toch ergens beginnen als je de persfotografie in wilt gaan.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #38 Gepost op: 4 juli 2007, 19:06:50
De eeuwig durende discusie  ::)
Zolang er fotografen door het korps worden aangesteld heb ik er geen problemen mee,die fotografen weten exact wat er wel en wat er niet kan.Maar ook wij hadden een aantal opgeschoten knapen rondhangen,die bij elke uitruk te vinden waren.Tot de nachtelijke automaatjes aan toe,en dan wordt het hoog tijd die flauwekul te stoppen.En we hebben als korps ook gezegt dat ze niet meer welkom waren.En daar hebben ze zich maar aan te houden


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #39 Gepost op: 4 juli 2007, 19:09:45
Dan daar luisteren ze naar Peter?  ???    Zolang de mensen op de openbare weg blijven en jullie niet hinderen, kan je er denk ik weinig van zeggen.. ??? :-\
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid