112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 268572 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

ACKevin

  • Gast
Reactie #120 Gepost op: 24 januari 2008, 18:12:59
hooguit de pieper/p2000 mensjes ;)


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #121 Gepost op: 24 januari 2008, 18:37:04
Kinderen die buiten spelen.. Is iets gebeurd.. Zien politie en wie weet wat meer.. Zeg me niet dat jij/jullie vroeger niet naar een ambu/brandweer zijn toe gerend.. Beetje onzinnig vind ik dit :-X


Gast48368

  • Gast
Reactie #122 Gepost op: 24 januari 2008, 19:24:44
Onzinnig is idd het juiste woord. Ik weet ook niet met wat voor intentie Enrique dit heeft geplaatst? Volgens mij gewoon "just for fun", dus laten we dat ook zo houden dan.  O0


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #123 Gepost op: 24 januari 2008, 20:11:33
Logisch dat kinderen op belletjes en toeters af komen
(volwassen ook, zie idd. merendeel forum bezoekers..... ;D)

onzinnig vind ik wel dat ouders/ opvoeders kinderen confronteren met beelden (en zich zelf) die niet voor hun ogen bestemd zijn.
Dit is dan wel misschien een andere discussie en dat laat deze foto ook geheel niet zien,
(de intervieuwende politieman.....maar wat verteld hij?  dat er iemand dood ligt  ?  echt bestemd voor oren van 7 jaar
en ik zal heus niet zeggen dat mijn spruit dit ook niet zal doen, maar wat als hij met zo'n verhaal thuis komt?
de wereld is al hard genoeg, laat een kind kind zijn....en laten omstanders als ze zo nodig moeten kijken daar ook eens aan denken)

ik wil er alleen mee aangeven dat "wij" volwassenen ook eens naar ons zelf moeten kijken  :)

**zuster die dus geen "ramptoerist"is**


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #124 Gepost op: 24 januari 2008, 20:54:27
Wel boeiend om te zien wat een discussie los komt...  :)

Maar inderdaad, ik had het onderwerp niet voor niks tussen aanhalingstekens geplaatst. Natuurlijk ging ik er niet vanuit dat die kinderen van 7 (?) jaar, al dan niet na ontvangst van de melding op hun pager, op de melding waren afgekomen om foto's te maken..... En het is nu eenmaal een menselijke eigenschap dat als mensen iets zien wat anders is dan normaal, en helemaal als er blauwe lampen in het spel zijn, vaak nieuwsgierig worden. Op zich niks mis mee denk ik. Ouders hebben wel een verantwoordelijkheid t.o.v. hun kinderen en ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat je als ouders je kind niet moet laten kijken naar een verminkt lijk dat op straat ligt (extreem voorbeeld). In het onderhavige geval kun je erover discussiëren denk ik. Bovendien moeten we niet vergeten dat die foto slechts van mediatv.nl is gehaald, en dat we dus niet weten hoe lang die kinderen er al stonden, en wat er gezegd werd (al kan ik me daar best wel wat bij voorstellen).

Maar kortom: het topic was bedoeld als grappig onderschrift bij de foto. Verder geen enkele bijbedoeling ;)
greetz,  Enrique


ACKevin

  • Gast
Reactie #125 Gepost op: 24 januari 2008, 23:42:58
Dan had je hem moeten plaatsen in "grappige foto's en filmpjes" :P nu kan je erop rekenen dat er een discussie volgt haha

En de verantwoordelijkheid kan je inderdaad bij de ouders leggen, maar je weet verder niks van deze situatie. Voor hetzelfde geld wilde dat kind buiten spelen en toen hij het hoekje om liep zag hij de politie staan. Terwijl moeder denkt dat het kind leuk bezig is met spelen staat het jongetje te luisteren naar verhalen over een overleden vent ;)


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #126 Gepost op: 25 januari 2008, 07:43:28
Het was een vrouw, maar dat doet niet echt terzake.

Overigens las ik gisteravond een stukje uit het boek "Onbestelbaar"van Isaac Lipschnits (gratis bezorgd in Rotterdam, Schiedam en Maassluis). De auteur schrijft daar over zijn leven als kind vóór, tijdens en na de Tweede Wereldoorlog. Ik moest gelijk aan deze discussie denken bij de volgende passage:

"Ik speelde vaak buiten. (...) Of we renden mee als de vrijwillige brandweer in de Vijverhofstraat erop uit trok. Dan snerpten er overal fluitjes, ook in onze straat, om de mannen van de vrijwillige brandweer op te roepen."

Toen waren het dus fluitjes, nu zijn het pagers/P2000-sites... ;)
greetz,  Enrique


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #127 Gepost op: 25 januari 2008, 08:59:49
Als we dan toch serieus er op in gaan en mensen (terecht) moeite hebben met de situatie...

Wat kinderen doen op straat valt onder de verantwoordelijkheid van ouders
Maar hier ligt de verantwoordelijkheid bij de politie/pers.
Waarom moet je op straat tussen de spelende kinderen te woord staan?
Waarschijnlijk om het bewuste pand op de de achtergrond in beeld te krijgen.
Zorg dan dat je de pers te woord staat en kinderen op afstand houdt.

Kinderen (en volwassenen) die naar een agent toe lopen moet je in ere houden. Er zijn er namelijk steeds meer die er (hard) voor weglopen.  ;)


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #128 Gepost op: 25 januari 2008, 09:08:35
Wat een zinloze discussie zeg... Enrique plaats, zoals hij zelf al aan gaf, de foto met een knipoog en een glimlach. Wel aardig om te zien dat de categorie <20jr meteen de verdediging in springt en een discussie begint ::) Snappen ze de humor toch niet helemaal. (en nu komt waarschijnlijk de discussie echt pas op gang, om dat te voorkomen: wil je iets tegen me zeggen, pm me dan maar, dan houden we het forum schoon van heen en weer gebrul ;))

gr. Michel


ACKevin

  • Gast
Reactie #129 Gepost op: 25 januari 2008, 12:39:27
Zal ik de eerste maar zijn die er maling aan heeft? ;)

Je kan op een forum wel makkelijk de laatste argumenten neergooien (die vragen om reacties :P ) en dan zeggen: stop met reageren, en als je dat toch wilt doen, doe het dan via PM zodat ze het hier niet zien ;)

Kijk, een foto plaatsen is je goedrecht natuurlijk, maar had hem dan in het topic gezet voor grappige foto's en filmpjes (in het kippenhok). Als je er apart een topic voor opent en je zet er verder niks bij, is het wachten op commentaren ;)