112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 268620 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bully

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #140 Gepost op: 25 juli 2010, 18:26:09
Natuurlijk zijn er altijd twee kanten aan een verhaal en ben zelf ook erg nieuwsgierig naar hun kant van het verhaal. Denk niet dat ik die ooit te horen krijg, maar heb wel me vermoeden waar het over gaat. Aangezien ik niet de enigste ben die wel eens opmerkingen naar ze hoofd krijgt.. of word gebeld door bedrijven of onbekende nummers. Ik denk dat het er gewoon om gaat dat wij van een andere website zijn en hun dit niet tolloreren op hun manier en daarom zulke acties ondernemen.

Er is ook een tijd geweest dat het rustig was.. en ook BBQ hebben we wel eens samen gehad. Elke keer als we tijdens een melding ergens staan dan is er niks aan de hand. Zodra ik weg ben en naar huis ga zie ik de eerste dingen alweer op internet verschijnen vandaar dat ik ze ook internet helden noem.

Het negeren.. Ja ik doe me best om het te negeren, maar als je elke keer gebeld word of van andere mensen hoort dat er dingen over je geschreven worden op internet word het negeren op een bepaald moment ook lastig. Met hun gaan praten heeft totaal geen nut, want heb al eens eerder gevraagd om ermee te stoppen en dat ik anders aangifte zou kunnen doen. Hier kreeg ik de reactie op dat een van die gasten het wel ''lekker op een rechtszaak liet aankomen'' en mij een klap voor me bek zou geven. Heb hem verteld dat ie dat dan maar gelijk moest doen, maar nog geen minuut daarna werd er getwittert. ''Dat word een mooie rechtszaak!'' Dus het kinderachtige gedrag houdt niet zomaar op. En misschien kan de politie hier wat aan doen. Het zou een grote opluchting zijn als ik weer me hobby kan uitoefenen zoals ik dat eerst ook deed.

Mijn post was alweer bekend bij de oprichter van 112-Appingedam. Ik heb het hem zelf niet verteld.. het was al tip naar hem toe gestuurd. Ja dat mag, maar als de heren zelf dit lezen.. reageer er eens op en doe zelf je verhaal :)

Voor de rest.. vragen etc.. ik hou het topic in de gaten :)


fotoschieter.nl

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 361
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Reactie #141 Gepost op: 23 augustus 2010, 21:33:04
Ikzelf ben met mijn 112website gestopt vanwege het feit dat er steeds meer 'wappies' bijkwamen die zich voordoen als brandweerfotograaf o.i.d.

Er zijn in Beverwijk/Heemskerk nu bij een inzet gemiddeld 8/9 fotografen aanwezig en dat is gewoon niet leuk meer. Er zitten er een paar bij die hebben respect voor het werk en doen gewoon hun ding, maken de foto's en gaan weer zoals het hoort, andere wappies zien een ongeval/brand meer als een bijeenkomst, er is er zelfs 1tje zich prefereert als HV'er..

Dus voor mij was de lol eraf en kom ik alleen nog als ik zin heb, en puur alleen voor de foto's!
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,


112Rene

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 436
Reactie #142 Gepost op: 23 augustus 2010, 23:54:55
Ikzelf ben met mijn 112website gestopt vanwege het feit dat er steeds meer 'wappies' bijkwamen die zich voordoen als brandweerfotograaf o.i.d.

Er zijn in Beverwijk/Heemskerk nu bij een inzet gemiddeld 8/9 fotografen aanwezig en dat is gewoon niet leuk meer. Er zitten er een paar bij die hebben respect voor het werk en doen gewoon hun ding, maken de foto's en gaan weer zoals het hoort, andere wappies zien een ongeval/brand meer als een bijeenkomst, er is er zelfs 1tje zich prefereert als HV'er..

Dus voor mij was de lol eraf en kom ik alleen nog als ik zin heb, en puur alleen voor de foto's!

Dan kom je gezellig in Limburg-Noord fotograferen. Wij staan altijd alleen te fotograferen bij branden of incidenten.  Daarom hebben wij ook een nauwe band met brandweer,ambulance en politie. Op een enkele incident in 2.5 jaar tijd is het altijd goed gegaan in onze regio.

Bully, wat zeen ellende zeg :o Heb je al aangifte gedaan of zijn er veranderingen tussen jou en de jongens?
Hou ons op de Hoogte ;)


Nils

  • Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 411
    • AmbuMedia
Reactie #143 Gepost op: 4 september 2010, 23:42:46
Dan kom je gezellig in Limburg-Noord fotograferen. Wij staan altijd alleen te fotograferen bij branden of incidenten.  Daarom hebben wij ook een nauwe band met brandweer,ambulance en politie. Op een enkele incident in 2.5 jaar tijd is het altijd goed gegaan in onze regio.

Je bedoelt jouw eigen woonplaats en directe omgeving. Een advies om "in Limburg-noord" te komen fotograferen is niet geheel juist. In de regio Venray wordt het 112-toerisme niet meer op prijs gesteld. Loop je in de weg, luister je gewoon niet of ben je op een hinderlijke en/of nadrukkelijke manier aanwezig dan kun je rekenen op een uitnodiging om op het politieburo te komen waar je je doen en laten kunt verklaren. De website van de plaatselijke brandweer plaatst tegenwoordig geen ongevraagde ingestuurde foto's meer, zoals voorheen wel eens werd gedaan.


fotoschieter.nl

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 361
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Reactie #144 Gepost op: 5 september 2010, 19:05:25
Dan kom je gezellig in Limburg-Noord fotograferen. Wij staan altijd alleen te fotograferen bij branden of incidenten.  Daarom hebben wij ook een nauwe band met brandweer,ambulance en politie. Op een enkele incident in 2.5 jaar tijd is het altijd goed gegaan in onze regio.

Ik heb nooit problemen gehad met de hulpdiensten, ook als ik er nu bij sta kan ik goed met ze overweg. maar even voor een incident naar Limburg te fietsen is best een endje hoor :P
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #145 Gepost op: 15 maart 2011, 12:42:52
Wildgroei aan ’cowboys’

Gepubliceerd op 14 maart 11, 17:31 Laatst bijgewerkt op 14 maart 11, 17:53

OEGSTGEEST/REGIO - Bij een beetje brand, verkeersongeval of andere calamiteit, staan tegenwoordig hordes fotografen. Burgemeester Els Timmers van Oegstgeest vroeg zich afgelopen weekeinde af of dat wel wenselijk is. Volgens beroepsfotograaf Hielco Kuipers, van deze krant, mag Timmers dat probleem gerust met haar politiechef opnemen. ,,Want het bulkt van de vervalste perskaarten.’’

Bij de brand op het complex van Endegeest vielen zaterdagavond twee doden te betreuren. Burgemeester Timmers was poolshoogte komen nemen. Ze verbaasde zich erover dat tussen alle brandweerlieden, ambulancepersoneel en politieagenten door, een klein legertje fotografen rondtrok. Die bijvoorbeeld de reanimatie van een van de slachtoffers van dichtbij konden kieken. Een agent verzocht de fotografen om enige discretie. Die werd toegezegd, maar Timmers vond het desondanks een rare zaak. ,,Zijn daar wel goede afspraken over?’’, zo vroeg zij zich de volgende dag af.

Volledige artikel: www.leidsdagblad.nl


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #146 Gepost op: 15 maart 2011, 12:55:46
Goede zaak!
Ik weet niet hoe de situatie was daar, maar ik merk wel op andere plekken dat het steeds erger wordt, wat zeker niet ten goede komt aan de hulpverlening.
Helemaal niet als ze met z'n alle in de weg lopen, wat er genoeg doen  ::)
Mooi dat de burgemeester er aandacht aan schenkt ;)


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #147 Gepost op: 15 maart 2011, 12:57:28
Goede zaak!
Ik weet niet hoe de situatie was daar, maar ik merk wel op andere plekken dat het steeds erger wordt, wat zeker niet ten goede komt aan de hulpverlening.
Helemaal niet als ze met z'n alle in de weg lopen, wat er genoeg doen  ::)
Mooi dat de burgemeester er aandacht aan schenkt ;)

Nou mooi dat hij er aandacht aan besteed. Maar wat zou hij er aan willen doen??


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #148 Gepost op: 15 maart 2011, 13:01:15
,,Want het bulkt van de vervalste perskaarten.’’

,,Zijn daar wel goede afspraken over?’’

Iedere fotograaf controleren op perskaart, vals? -> valsheid in geschrifte opleggen
Iedere fotograaf met legitieme of zonder perskaart uitnodigen voor een vergadering o.i.d. en daar goede afspraken maken.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #149 Gepost op: 15 maart 2011, 13:01:49
Vraag mij af welk probleem hier wordt gesignaleerd.

- Broodroof t.a.v. andere fotografen?
- Fotografen die in de weg lopen?
- Fotografen met valse perskaarten? Of die anderszins niet legitiem binnen de afzetting zijn?
- Fotografen die zaken op de site zetten die niet kies zijn?
- Fotografen die sporen vernielen?

Of viel het aantal gewoon op maar heeft men er niet echt last van ondervonden? En wil men gewoon het statement maken 'vroeger was dit niet zo'?

Denk dat hier geen invalshoeken zijn te bespeuren die niet reeds in andere topics in deze rubriek al zeer uitgebreid besproken zijn....
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)