112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 268541 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

112Rene

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 436
Reactie #150 Gepost op: 15 maart 2011, 15:00:57
Iedere fotograaf met legitieme of zonder perskaart uitnodigen voor een vergadering o.i.d. en daar goede afspraken maken.
Zouden fotografen zonder perskaart zelf niet hun grenzen weten?
Als deze fotografen zich gewoon aan de regels houden, wat er bij een incident geldt, is er niks aan de hand.
Ze maken het zichzelf anders moeilijk.  

Ik stond er zelf ook al versteld van hoeveel fotografen er tegenwoordig bij een gaslek staan (0:45)
Prio 1 gaslek Drachten


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #151 Gepost op: 15 maart 2011, 15:07:07
Zouden fotografen zonder perskaart zelf niet hun grenzen weten?
Als deze fotografen zich gewoon aan de regels houden, wat er bij een incident geldt, is er niks aan de hand.
Ze maken het zichzelf anders moeilijk.
Ik kan uit het artikel halen dat de burgemeester dus niet vind dat er goede/duidelijke grenzen zijn  ;)


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #152 Gepost op: 15 maart 2011, 15:11:44
Denk dat hier geen invalshoeken zijn te bespeuren die niet reeds in andere topics in deze rubriek al zeer uitgebreid besproken zijn....
Die zijn er juist wel. Ik kan me de tijd niet heugen dat de kranten aandacht hebben besteed aan dit fenomeen. En helemaal niet dat een burgemeester en een woordvoerder van de brandweer zich hier over uitlaten. Op het gebied van valse perskaarten kan ik me alleen een verhaal over de Efteling herinneren. En normvervaging is een probleem waar we hier op het forum een ellenlang topic over hebben lopen.
Dat het ter discussie komt lijkt mij dus alleen maar een goede zaak,


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #153 Gepost op: 15 maart 2011, 15:13:45
Zouden fotografen zonder perskaart zelf niet hun grenzen weten?
Als deze fotografen zich gewoon aan de regels houden, wat er bij een incident geldt, is er niks aan de hand.
Ze maken het zichzelf anders moeilijk.  
Zelfs sommigen met perskaart houden zich niet aan de regels. Alleen zijn die wat makkelijker aan te pakken via de Stichting Politieperskaart c.q. hun opdrachtgever.


Ik stond er zelf ook al versteld van hoeveel fotografen er tegenwoordig bij een gaslek staan (0:45)
Prio 1 gaslek Drachten
En die anderen verbaasden zich over jouw aanwezigheid? ;-)


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #154 Gepost op: 15 maart 2011, 15:27:02
Ik denk niet dat hij het zelf gefilmd heeft  :D


112Rene

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 436
Reactie #155 Gepost op: 15 maart 2011, 16:09:14
Ik denk niet dat hij het zelf gefilmd heeft  :D
haha nee. Denk niet dat mijn naam Marc Stijger is :)


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #156 Gepost op: 15 maart 2011, 16:38:34
Wildgroei aan ’cowboys’

Gepubliceerd op 14 maart 11, 17:31 Laatst bijgewerkt op 14 maart 11, 17:53

OEGSTGEEST/REGIO - Bij een beetje brand, verkeersongeval of andere calamiteit, staan tegenwoordig hordes fotografen. Burgemeester Els Timmers van Oegstgeest vroeg zich afgelopen weekeinde af of dat wel wenselijk is. Volgens beroepsfotograaf Hielco Kuipers, van deze krant, mag Timmers dat probleem gerust met haar politiechef opnemen. ,,Want het bulkt van de vervalste perskaarten.’’

[knipknip]

Volledige artikel: www.leidsdagblad.nl
Leuk dat dit aangehaald wordt, maar er bestaan helaas (?) geen 'valse' perskaarten, tenzij je een politie perskaart probeerd na te bootsen. Als je een 'perskaart' hebt van 112lutjebroek of zo iets dergelijks is dit niet de definitie van 'vals', maar zijn hier ook geen rechten/plichten verbonden.

Het verschild per opsporingsambtenaar(lees: agent) of jij binnen de lintjes 'mag' staan. Of dit ten goede komt van de 'beroeps fotograaf' is een tweede. Sinds het persalarm wordt hier(heel gelderland!!) strenger op gecontroleerd, werd er verteld bij de bijeenkomst.
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #157 Gepost op: 15 maart 2011, 16:50:06
Ik neem aan dat er inderdaad politieperskaarten worden bedoelt  ;)
Maar het publiek weet het verschil toch niet  ;D


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #158 Gepost op: 15 maart 2011, 20:05:14
Leuk dat dit aangehaald wordt, maar er bestaan helaas (?) geen 'valse' perskaarten, tenzij je een politie perskaart probeerd na te bootsen. Als je een 'perskaart' hebt van 112lutjebroek of zo iets dergelijks is dit niet de definitie van 'vals', maar zijn hier ook geen rechten/plichten verbonden.

Ik neem aan dat er inderdaad politieperskaarten worden bedoelt  ;)

Als jullie nu even de moeite nemen om de link naar het oorspronkelijke artikel te openen dan kunnen jullie lezen dat het om vervalste politieperskaarten gaat ;-)


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #159 Gepost op: 15 maart 2011, 20:07:34
haha nee. Denk niet dat mijn naam Marc Stijger is :)
Mijn excuses, maar zoals je het schreef kwam het bij mij over alsof je zelf de film had gemaakt ;-)