112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 268529 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #160 Gepost op: 15 maart 2011, 20:10:14
Als jullie nu even de moeite nemen om de link naar het oorspronkelijke artikel te openen dan kunnen jullie lezen dat het om vervalste politieperskaarten gaat ;-)




Mijn excuses, ik heb niet goed gelezen. Ik dacht dat dit hele artikel was  98uiye
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #161 Gepost op: 15 maart 2011, 20:14:26
Als jullie nu even de moeite nemen om de link naar het oorspronkelijke artikel te openen dan kunnen jullie lezen dat het om vervalste politieperskaarten gaat ;-)

Staar je nou niet blind op perskaarten. De keren dat ik een PPK in het echt heb gezien in bijna 15 jaar tijd zijn op een hand te tellen. Wat we bijvoorbeeld wel eens doen is een soort vak maken voor foto en video grafen. Bij deze melding bv gedaan:

http://www.at5.nl/artikelen/45103/schietincident-woning-egidiusstraat

Een vak gemaakt waar op het gemak kon worden gefotografeerd zonder dat half Amsterdam in de weg staat. Denk je nou echt dat wij tijd hebben om te controleren of iedereen een PPK heeft. Zolang iedereen met een camera niet in de weg loopt vind ik het al lang prima.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #162 Gepost op: 15 maart 2011, 22:09:29
Staar je nou niet blind op perskaarten.
Wie zegt dat ik me daar op blind straar?

Denk je nou echt dat wij tijd hebben om te controleren of iedereen een PPK heeft.
Kennelijk zij er regio's waar dat wel gedaan wordt. Waarom zouden er andere valse kopieen worden gemaakt?


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #163 Gepost op: 15 maart 2011, 22:22:10
Kennelijk, nou volgens mij zijn alle regio's hier wel vertegenwoordig vanuit de blauwe kant. Maar in AA word er in ieder geval niet gecontroleerd op PPK's. Maar dat kan in andere regio's anders zijn. Maar je moet je voorstellen dat er bij een beetje incident genoeg te doen is. En het controleren van de PPK heeft over het algemeen de laagste prio gok ik zo......


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #164 Gepost op: 15 maart 2011, 22:35:02
En het controleren van de PPK heeft over het algemeen de laagste prio gok ik zo......

Of het moet een Walther PPK zijn ... ::) ;D
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Azijnzeikerd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #165 Gepost op: 15 maart 2011, 22:36:47
Denk dat hier geen invalshoeken zijn te bespeuren die niet reeds in andere topics in deze rubriek al zeer uitgebreid besproken zijn....

Nou, met een beetje geluk gaat het balletje rollen. Nu komt de kritiek eens van een hoogwaardigheidsbekleder. En dat maakt indruk. Het zou best kunnen dat de burgemeester binnen zijn/haar netwerk eens gaat polsen hoe andere burgemeesters er over denken. En dan gaat het balletje rollen, komt het vroeg of laat bij de politiek terecht, zeker als er vaker van dit soort uitwassen zullen zijn en uiteindelijk kan het bijna niet anders dan dat de landelijke politiek dit een probleem gaat vinden en dat er uiteindelijk regelgeving gaat komen.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #166 Gepost op: 15 maart 2011, 22:41:15
Nou, met een beetje geluk gaat het balletje rollen. Nu komt de kritiek eens van een hoogwaardigheidsbekleder. En dat maakt indruk. Het zou best kunnen dat de burgemeester binnen zijn/haar netwerk eens gaat polsen hoe andere burgemeesters er over denken. En dan gaat het balletje rollen, komt het vroeg of laat bij de politiek terecht, zeker als er vaker van dit soort uitwassen zullen zijn en uiteindelijk kan het bijna niet anders dan dat de landelijke politiek dit een probleem gaat vinden en dat er uiteindelijk regelgeving gaat komen.

En wat voort soort regelgeving zou er moeten komen? Ik denk dat zelfs een 12 jarige met een 112 website waar 3 bezoekers per jaar komen een succes vol beroep kan doen op vrije nieuwsgaring. En regelgeving moet ook gehandhaafd worden. Soms is het leuk bepaalde wetgeving in te voeren maar er moet ook wel capaciteit zijn om het te handhaven. Ik denk dt dit "probleem"niet zo 1,2,3 is op te lossen.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #167 Gepost op: 15 maart 2011, 22:42:44
Kennelijk, nou volgens mij zijn alle regio's hier wel vertegenwoordig vanuit de blauwe kant.
Opmerking waarvan ik de relevantie niet kan ontdekken....

Maar je moet je voorstellen dat er bij een beetje incident genoeg te doen is. En het controleren van de PPK heeft over het algemeen de laagste prio gok ik zo......
Daar wordt door andere regio's c.q. individuele agenten anders over gedacht. Nu ook AA een persalarm heeft ingevoerd zal het me niet verbazen als jullie straks een keurige instructie krijgen.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #168 Gepost op: 15 maart 2011, 22:45:45
Nou, met een beetje geluk gaat het balletje rollen. Nu komt de kritiek eens van een hoogwaardigheidsbekleder. En dat maakt indruk. Het zou best kunnen dat de burgemeester binnen zijn/haar netwerk eens gaat polsen hoe andere burgemeesters er over denken. En dan gaat het balletje rollen, komt het vroeg of laat bij de politiek terecht, zeker als er vaker van dit soort uitwassen zullen zijn en uiteindelijk kan het bijna niet anders dan dat de landelijke politiek dit een probleem gaat vinden en dat er uiteindelijk regelgeving gaat komen.
Je moet wel de subtiliteit lezen. De burgemeester heeft haar verbazing uitgesproken over het aantal fotografen. Uitwassen is is iets te scherp geformuleerd.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #169 Gepost op: 15 maart 2011, 22:47:24
Opmerking waarvan ik de relevantie niet kan ontdekken....

Nou misschien dat die kunnen vertellen wat de procedure cq werkwijze is in de andere regio's.

Daar wordt door andere regio's c.q. individuele agenten anders over gedacht. Nu ook AA een persalarm heeft ingevoerd zal het me niet verbazen als jullie straks een keurige instructie krijgen.

denk het niet hoor, bij ons in de regio is het niet zo'n heel erg groot probleem. Ik heb er nooit last van gehad. En hoor daar eigenlijk ook van andere collega's nooit wat van.