112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 269539 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #190 Gepost op: 16 maart 2011, 23:24:17
....met dien verstande dat ik het belangwekkend vind wat en hoe er nu gepubliceerd wordt en jij niet.

Ben benieuwd waar jij deze constatering op baseert c.q. wat jij hiermee bedoelt te zeggen. :)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #191 Gepost op: 16 maart 2011, 23:28:11
Ben benieuwd waar jij deze constatering op baseert c.q. wat jij hiermee bedoelt te zeggen. :)
Zo lees ik jouw opmerkingen ;-)


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #192 Gepost op: 17 maart 2011, 08:04:37
Ja buiten nog 10 tallen andere taken. Maar ik herken dit probleem in ieder geval niet. Het creëren van werkruimte is steeds belangrijker geworden in de loop van de tijd. Ook het afzetten van een PD(voor de kenners, je moet er inmiddels zelfs examen in doen) heeft steeds meer de aandacht. Weet niet of andere HVers dit probleem wel herkennen? En als dat zo is wordt dat aangegeven aan de OVD? Want deze kan het meenemen in het overleg zodat de OVD-P kan zorgen dat er een andere cq betere afzetting kan komen.

Bijzonder dat je 0,0 ervan herkend.
OvD-P is niet altijd direct terplaatse. De basis is gewoon dat agenten die als 1e TP zich o.a. bezig houden met afzetting (lees: veilige / duidelijke werkplek).


pavdhu

  • Gast
Reactie #193 Gepost op: 15 augustus 2011, 19:39:35
Ik ben wel benieuwd hoe er over wordt gedacht. Jeugd die foto's maakt. Dan natuurlijk niet met een simpel mobieltje, maar echt met spiegelreflexcamera's. Ik ben zelf 16 en wordt er vaak op aan gesproken door omstanders. Waarschijnlijk vinden ze het niet prettig als jeugd foto's maakt. Ik weet het ook niet. Dus stel ik de vraag hier maar.


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #194 Gepost op: 15 augustus 2011, 19:55:10
Als 16 jarige kom je op omstanders heel anders over. je hebt meestal minder levenservaring en daardoor kunnen ze gaan denken dat je het voor de sensatie doet. Het is sowieso al krom om naar een incident te gaan kijken. Je staat te kijken naar het leed van een ander. Een fotograaf heeft het op zulke momenten dan al vaak gedaan, en als je dan ook nog jong bent ben je een makkelijk doelwit voor emoties.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #195 Gepost op: 15 augustus 2011, 19:56:26
Tsja.. wat zal ik is zeggen......

Ik denk dat een slachtoffer het niet zo leuk vindt als er hordes fotografen staan te flitsen.
Ik zie hier in de regio rijnmond wel is hele groepen ( lees een man of 10 á 15 ) staan die met ze allen aanrijdingen en branden afrijden. Maar ik heb het idee dat die het voor de sensatie doen  ;)
Met Vriendelijke Groet.....


MarcFotograaf

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
  • Fotograaf 112 Nieuws Leiden.
    • Unity.NU
Reactie #196 Gepost op: 15 augustus 2011, 21:32:49
Zoals al meerdere keren herhaald op dit forum heb je, naar mijn mening, drie groepen (amateur)fotografen.

1. De fotograaf die een kijkje komt nemen en de foto's levert aan websites/kranten e.d. Deze fotograaf loopt nooit in de weg en volgt vorderingen van agenten op.
2. De fotograaf die niets anders te doen heeft en voor de sensatie naar ongevallen/branden/reanimaties ed gaat om de meest smerigste foto te maken.
3. De fotograaf die de mooiste plaatjes schiet van, meestal, voertuigen en deze voor eigen archief gebruikt.

Zolang jij bij de eerste of derde groep hoort is er niks aan de hand. Let wel: je bent natuurlijk nog jong, dus je moet wel uitkijken voor het (natuurlijk)overwicht van omstanders die erbij betrokken zijn. Deze omstanders kunnen erg emotioneel reageren.
Journalist


pavdhu

  • Gast
Reactie #197 Gepost op: 16 augustus 2011, 11:04:42
Tsja.. wat zal ik is zeggen......

Ik denk dat een slachtoffer het niet zo leuk vindt als er hordes fotografen staan te flitsen.
Ik zie hier in de regio rijnmond wel is hele groepen ( lees een man of 10 á 15 ) staan die met ze allen aanrijdingen en branden afrijden. Maar ik heb het idee dat die het voor de sensatie doen  ;)

Ik woon zelf in de regio Rotterdam-Rijnmond en er staan inderdaad altijd hele groepen fotografen. En natuurlijk de mensen die denken dat ze een fotograaf zijn.


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #198 Gepost op: 16 augustus 2011, 15:54:29
Ach...regio RR...
Ik kan je alleen maar zeggen over RR dat ik het hele fotograferen op hulpverleningsgebied al lange tijd niet meer doe omdat je over de koppen kan lopen van de fotograafjes bij een incident.
Ik ben in ieder geval een andere hobby gaan doen..

Succes ermee..
Groetjes, Marco


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #199 Gepost op: 16 augustus 2011, 19:42:47
Ik woon zelf in de regio Rotterdam-Rijnmond en er staan inderdaad altijd hele groepen fotografen. En natuurlijk de mensen die denken dat ze een fotograaf zijn.

Kijk.... dat er fotografen staan maakt me niks uit, deed ik vroeger ook  ;) maar om er nou met een groep een dagje uit van te maken !!! nee dat gaat me iets te ver  ;)
Met Vriendelijke Groet.....