112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 269628 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #220 Gepost op: 21 augustus 2011, 15:32:18
Ik maak het nog bonter: ik ben 12 en ik maak ook foto's van evenementen, maar ook van ongelukken.

Wat doet een kind bij een ongeluk? Je kijkt naar het leed van een ander omdat je het zelf spannend vind?! :-\
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


SpaX

  • Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
Reactie #221 Gepost op: 22 augustus 2011, 01:27:35
Wat doet een kind bij een ongeluk? Je kijkt naar het leed van een ander omdat je het zelf spannend vind?! :-\
Volgens mij is het echt niet goed voor je om als kind zijnde elke keer zwaargewonde / dode mensen te zien
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg


Sem van der Wal

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 535
Reactie #222 Gepost op: 22 augustus 2011, 08:12:47
Er zijn haast nooit ongevallen met gewonden in Haaksbergen   ;)

En denk maar niet dat de BV mij bij een ongeval vooraan laat staan, foto's te maken van gewonde mensen  ::)

Inderdaad, Jerommeke. Meestal sta ik er alleen.


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #223 Gepost op: 22 augustus 2011, 11:57:16
Er zijn haast nooit ongevallen met gewonden in Haaksbergen   ;)

En denk maar niet dat de BV mij bij een ongeval vooraan laat staan, foto's te maken van gewonde mensen  ::)

Dan nog? Wat doe je daar? Ook al zijn de mensen niet gewond. De auto is in de puinpoeier gereden. Is nou niet echt leuk als je daar staat en er staat een jongetje van 12 foto's te maken omdat hij dat zo mooi vind. Zoals je zelf al zegt, haast nooit. Maar dat houdt in dat die er wel zijn. Wat doe je als 12-jarige bij een ongeval? Het is niet voor niks dat hulpverleners worden getest op een flinke dosis levenservaring.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Gast

  • Gast
Reactie #224 Gepost op: 22 augustus 2011, 11:59:44
Disaster spotting is het nieuwe touwtje-springen en voetballen-op-straat....


Sem van der Wal

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 535
Reactie #225 Gepost op: 22 augustus 2011, 16:42:47
Wat doet een 12 jarige die prof voetballer wil worden? Juist, oefenen.

Wat doet een 12 jarige die fotograaf wil worden? Oefenen.


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #226 Gepost op: 22 augustus 2011, 16:59:47
Wat doet een 12 jarige die prof voetballer wil worden? Juist, oefenen.

Wat doet een 12 jarige die fotograaf wil worden? Oefenen.

Waarom oefen je dan bij incidenten? De grootste fotografen zijn echt niet beroemd geworden met het fotograferen van een wrak en/of slachtoffers. Moet een 12-jarige die bij de politie wilt dan ook maar oefenen met winkeldieven oppakken etc?
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #227 Gepost op: 22 augustus 2011, 17:05:26
Persoonlijk heb ik er niet echt moeite mee als ik een jong persoon zie fotograferen. Zolang ze er maar rekening mee houden wát ze fotograferen en of het de moeite waard is (heeft het nieuwswaarde?).

Ik heb ook eens een aanrijding (auto vs fiets, en dat was behoorlijk hard gegaan en had lelijk af kunnen lopen, gelukkig goed gegaan) meegemaakt waarbij een bekende van mij werd aangereden, en daar is ook een fotograaf bij gekomen. Later ben ik deze fotos tegengekomen toen ik een nieuwsbericht over de aanrijding zag staan. Deze persoon heeft er niet de hele tijd rondgehangen, enkele overzichtsfoto's gemaakt van de straat (van afstand) waarbij je de HV-voertuigen zag staan, foto vd de fiets en vd auto en is weer vertrokken zonder in de weg te lopen of iemand lastig te vallen.

Helaas zie ik op sites wel is andere foto's voorbij komen waarbij ik m'n twijfels heb of het nieuwswaarde heeft en of de fotograaf misschien niet te ver is gegaan door erboven op te zitten zelfs wanneer ze nog met het slachtoffer bezig zijn  :-\ ...
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


112Rene

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 436
Reactie #228 Gepost op: 22 augustus 2011, 17:23:28
Als je werkelijk fotograaf wil worden begin in de natuur :) Diafragma, sluitertijd witbalans al dat soort dingen kun je daar het beste leren. Als je ouder (En verstandiger) bent kun je altijd nog incidenten gaan fotograferen.


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #229 Gepost op: 22 augustus 2011, 17:25:18
Als je werkelijk fotograaf wil worden begin in de natuur :) Diafragma, sluitertijd witbalans al dat soort dingen kun je daar het beste leren. Als je ouder (En verstandiger) bent kun je altijd nog incidenten gaan fotograferen.

Hoe ging dat spreekwoord ook alweer? Iets met een spijker en op de kop geslagen?
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.