112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 269688 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

pavdhu

  • Gast
Reactie #250 Gepost op: 24 augustus 2011, 07:45:09
Je maakt zelf ook foto's en je bent slechts 4 jaar ouder. Mijns inziens blaas je dus iets te hoog van de toren....

Het is wel 4 jaar meer levenservaring waardoor ik toch dingen beter in kan schatten.


Sem van der Wal

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 535
Reactie #251 Gepost op: 24 augustus 2011, 08:31:37
Dit wil ik toch wel wat nuanceren. Ik ken Sem verder niet, maar ben eerst eens even op zijn site gaan kijken (de link staat onder zijn posts). Ik moet zeggen dat ik op basis van wat ik daar zie hem niet in de categorie sensatiezoekers zou plaatsen. Die jongen heeft duidelijk een flinke voorliefde voor fotografie en deze liefde vertaald zich in opnamen van vele categorieën, waaronder ook 112-gerelateerd. Maar dus ook natuur, sport, evenementen, dieren.


Ook de HV-foto's op zijn site zijn keurig netjes en absoluut 'onschuldig', dus geen heftige situaties.

Zoals ik al zei ;)
@Sem : Er zitten vreselijk mooie foto's in je portfolio man ! Blijf lekker dit soort prachtige platen schieten en blijf de komende jaren weg bij de heftige situaties, dan gaan we vast nog vaak genieten van je werk in de toekomst  O0 O0

Bedankt. Die heftige situties blijf ik wel ontwijken :)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #252 Gepost op: 24 augustus 2011, 08:53:39
Ik maak dan geen foto's oid, maar ik ging vroeger ook wel naar 112 inzetten, omdat ik nieuwsgierig was en ja dan zie je inderdaad soms minder vrolijke dingen.
Ook ik heb ook wel eens bij een ongeluk gestaan waar ik dan toevallig langs kwam en een dood iemand zag.
Ik ga er dan misschien nuchter mee om, want het heeft bijna nooit iets met me gedaan.
De 1 gaat blijkbaar heel anders om met bijvoorbeeld dodelijke slachtoffers.
Als het om vrienden/kennissen/familie gaat, ja dat zou wel iets met me doen.

Toen ik op 18 jarige leeftijd bij defensie kwam kregen we zelfs hele bloederige foto's/video's te zien om ons voor te bereiden op ellende.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #253 Gepost op: 24 augustus 2011, 10:11:45
sensatiezoeker, dat is over duidelijk.
Zegt de ene snotneus over de andere snotneus ;-) ;-) ;-)

Het is wel 4 jaar meer levenservaring waardoor ik toch dingen beter in kan schatten.
Dat heb je in het nabije verleden al duidelijk gemaakt:

Ik heb zoiets dat als er iemand wordt gereanimeerd je wel betere dingen te doen moet hebben als familie dan op mensen letten die foto's maken. Daarbij maakte ik geen foto's van de reanimatie zelf, maar de moeite om de patiënt naar beneden te krijgen. Dat staat ook in het stukje. Eerst geheel lezen dan reageren zou ik zeggen.
Ga je maar weer even zitten schamen....


pavdhu

  • Gast
Reactie #254 Gepost op: 24 augustus 2011, 16:44:00
Waarom zou ik??? Iedereen maakt fouten, zou jij wel moeten weten maar blijkbaar niet. Wie moet zich hier dan gaan schamen?


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #255 Gepost op: 24 augustus 2011, 17:39:14
Waarom zou ik??? Iedereen maakt fouten, zou jij wel moeten weten maar blijkbaar niet. Wie moet zich hier dan gaan schamen?
Degene die een ander beschuldigd van sensatiezoekerij en die op basis van zijn levenservaring vind dat familieleden van een reanimatieslachtoffer zich niet druk moeten maken over een fotograaf?

Sem mag dan 12 zijn, maar hij komt een stuk meer volwassen over dan jij.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #256 Gepost op: 24 augustus 2011, 17:43:36
Er zijn hele commissies en instanties opgezet om films en videogames op minimale leeftijd in te schalen en daarbij gaat het 'alleen' nog maar om acteurs of avatars.
Misschien moet dit forum dan ook maar een leeftijdsgrens instellen ;-)
Maar dit forum (en alle andere forums)  heeft boter op z'n hoofd. Als er foto's zijn worden deze gewoon getoond en niemand die zich druk maakt over de leeftijd van de fotograaf.


theo01

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #257 Gepost op: 24 augustus 2011, 17:45:18
@Ko in andere topics is hij ook al lekker bezig de boel op te ruien.

Hij heeft zelf niet door dat hij zichzelf tegen spreekt.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #258 Gepost op: 24 augustus 2011, 17:46:32
Maar dit forum (en alle andere forums)  heeft boter op z'n hoofd. Als er foto's zijn worden deze gewoon getoond en niemand die zich druk maakt over de leeftijd van de fotograaf.
Dat is zo ja. We zijn allemaal sensatiezoekers mensen met interesse in hulpverlening.  ;)
Al kan ik me voorstellen dat jongeren wat ´ongewenster´ zijn bij incidenten :)


pavdhu

  • Gast
Reactie #259 Gepost op: 24 augustus 2011, 18:48:19
Misschien moet dit forum dan ook maar een leeftijdsgrens instellen ;-)
Maar dit forum (en alle andere forums)  heeft boter op z'n hoofd. Als er foto's zijn worden deze gewoon getoond en niemand die zich druk maakt over de leeftijd van de fotograaf.

Ja ik ga toch weer reageren, misschien dat de leeftijd van een fotograaf er tegenwoordig niet meer tot doet. Meestal als de kwaliteit van je foto's prima is wordt je al geaccepteerd als zijnde fotograaf. Zelfde met foto's verkopen aan kranten. Ze kijken niet meer naar namen maar meer wie heeft de beste kwaliteit en is het goedkoopst. Als je vroeger goede naam had verkocht je meer foto's. Nu is dat niet meer zo.