'Slachtoffers' zelf laten betalen voor hulpverlening door brandweer?

Auteur Topic: 'Slachtoffers' zelf laten betalen voor hulpverlening door brandweer?  (gelezen 31972 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #180 Gepost op: 10 november 2011, 21:06:39
Dit is toch heel wat anders dan een huisdier die door een niet-oplettend baasje in de boom kruipt!
Heb je een kat, en hij klimt in de boom, dan moet je gewoon dokken.

Omdat je de kat niet 24/7 in de gaten hebt gehouden?  Omdat je de kat niet hebt afgericht?

En als je nu inplaats "kat"  kind neerzet?  Dan ook?


VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Reactie #181 Gepost op: 11 november 2011, 16:46:49
Een kat is een huisdier. Gewoon bij huis houden dus in plaats van bij de buren in de tuin en weet ik waar allemaal.
Als de kat in de boom kloutert, ben je als eigenaar gewoon verantwoordelijk.
En dat is geen vergelijking met een kind, welke overigens zelden in dergelijken bomen klimmen dat ze er niet meer uitkomen.


vuurvlieg

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 268
  • Martin
Reactie #182 Gepost op: 11 november 2011, 17:24:33
Een kat is een huisdier. Gewoon bij huis houden dus in plaats van bij de buren in de tuin en weet ik waar allemaal.
Als de kat in de boom kloutert, ben je als eigenaar gewoon verantwoordelijk.
En dat is geen vergelijking met een kind, welke overigens zelden in dergelijken bomen klimmen dat ze er niet meer uitkomen.

Ik vind het prima dat mijn kat in de boom klimt.
Mijn buurman heeft er een probleem mee en belt de brandweer.
Die komt en haalt de kat uit de boom.

Ik ga dus echt geen rekening van de brandweer betalen, ik ben gekke henkie niet.
Mijn buurman gaat ook niet betalen, dat is gewoon een dierenvriend en bezorgde burger.

Fictief allemaal want ik heb geen katten, wel guppies, maar die klimmen niet in bomen.
Het gaat even om het idee, dat je hier geen rekening voor kan schrijven
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven


brwmanmartijn

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
Reactie #183 Gepost op: 13 november 2011, 12:45:16
dat zou dan het zelfde zijn als mensen bijvoorbeeld een vermoeden hebben dat er afval/ruigte in de brand staat maar niet weet of het kwaad kan. en de brandweer belt . die dan vervolgens uitrukken om er Terplaatse achter te komen dan het een vuurkorf is. wie betaald dan de rekening? de veroorzaker of de beller?? het zelfde verhaal met een wegdekreiniging. wie betaald dan als de veroorzaker niet bekend is! de beller of de belastingbetaler.
Reanimatie-Aed en Bhv-er


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #184 Gepost op: 13 november 2011, 13:31:23
dus het is het verstandigste om het te laten zoals het is..................    ;)