Nut en noodzaak van een tankwagen met water bij de brandweer

Auteur Topic: Nut en noodzaak van een tankwagen met water bij de brandweer  (gelezen 27671 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

PH-PXA

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,465
Reactie #10 Gepost op: 7 juli 2007, 18:25:39
Ik denk dat ze zijn aangekocht, ??? ik zou het anders erg raar vinden voor zo`n korte piriode :|


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 7 juli 2007, 18:26:37
Ze zijn dus aangekocht! En op een brandweervoertuig hoort striping!

De brandweer haalt dus in plaats van water uit brandkranen / uit de gracht eerst tijdelijk water uit die tankwagens ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


fire dept vincent

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 7 juli 2007, 18:26:55
Ik denk dat ze zijn aangekocht, ??? ik zou het anders erg raar vinden voor zo`n korte piriode :|

Lijkt mij sterk ze hebben daar allemaal modern nieuw apratuur en dan gaan ze denk ik geen "2ehands barreltje" aankopen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #13 Gepost op: 7 juli 2007, 18:28:09
*zucht*

Als je het beter weet ....
Je hebt gelijk ..... (Omdat je het zo graag horen wil dan ....)

Ze zijn dus WEL aangekocht en heb jij enig idee wat twee nieuwe tankwagens kosten? Als ze nou tijdelijk twee tweedehands voertuigen kunnen kopen / gebruiken waarom zouden ze dat dan niet doen?

Zoals er dus al bijstond zijn de voertuigen helemaal opnieuw opgebouwd, dus het is niet zomaar 2de hands spul
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


fire dept vincent

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 7 juli 2007, 18:28:52
*zucht*

Als je het beter weet ....
Je hebt gelijk ..... (Omdat je het zo graag horen wil dan ....)

Ze zijn dus WEL aangekocht en heb jij enig idee wat twee nieuwe tankwagens kosten? Als ze nou tijdelijk twee tweedehands voertuigen kunnen kopen / gebruiken waarom zouden ze dat dan niet doen?

Ik had je vorige reactie niet gelezen  ;)


PH-PXA

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,465
Reactie #15 Gepost op: 7 juli 2007, 18:36:30
Iemand mischien een idee waar ze vroeger dienst hebben gedaan voordat ze naar haarlem gingen ::)


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #16 Gepost op: 7 juli 2007, 19:10:36
Iemand mischien een idee waar ze vroeger dienst hebben gedaan voordat ze naar haarlem gingen ::)

Waarschijnlijk buiten NL aangezien het kenteken wat op de eerste foto zichtbaar is is afgegeven op 28-06-2007


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #17 Gepost op: 7 juli 2007, 20:12:01
05-07-2007
Ik was vandaag heel even op de kazerne van Haarlem centrum en daar stonden 2 dezelfde tankwagens.

Ja, da's helemaal mooi. Ik netjes wachten tot er striping op zit en nu ga
jij ze zonder striping op Internet zetten   :( :( :(
Daar gaat m'n premiere  ;) ;) ;)


VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK
Reactie #18 Gepost op: 8 juli 2007, 12:06:22
Ze zijn aangekocht omdat door grote werkzaamheden in de stad niet gegardeerd kan worden dat er genoeg bluswater voor handen is bij brand. Voor zover ik het nu allemaal weet komen ze bij defensie vandaan de voertuigen. Na afloop van de werkzaamheden zal er een evaluatie komen of de voertuigen behouden blijven. Voor bijvoorbeeld duinbranden. Ook de steeds smallere waterleidingen van het waterbedrijf wordt het steeds lastiger om een goede druk te behouden bij grote branden. Uiteraard blijven de dompelpompunits ook in gebruik en zullen zeker worden ingezet, alleen de waterwinning hiermee opbuwen kost nou een maal wat meer tijd.

foto's komen er bijna aan

k1
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto


fire dept vincent

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 8 juli 2007, 12:12:59
Ze zijn aangekocht omdat door grote werkzaamheden in de stad niet gegardeerd kan worden dat er genoeg bluswater voor handen is bij brand. Voor zover ik het nu allemaal weet komen ze bij defensie vandaan de voertuigen. Na afloop van de werkzaamheden zal er een evaluatie komen of de voertuigen behouden blijven Voor bijvoorbeeld duinbranden. Ook de steeds smallere waterleidingen van het waterbedrijf wordt het steeds lastiger om een goede druk te behouden bij grote branden. Uiteraard blijven de dompelpompunits ook in gebruik en zullen zeker worden ingezet, alleen de waterwinning hiermee opbuwen kost nou een maal wat meer tijd.

foto's komen er bijna aan

k1


dan vraag ik mij toch wel af hoe het komt dat Jerommeke88  zo zeker is van zijn zaak dat ze blijven?